Anonym skriver:
Det her er nok et dumt spørgsmål.
jeg følger en kostplan og det går skide nemt. Kan mærke jeg har fået mere energi, kroppen har det bedre og jeg er slet ikke oppustet.
MEN jeg taber mig bare ikke. Jeg dyrker motion hver dag, enten zumba eller gå ture, kostplanen er regnet ud efter at jeg ikke nødvendigvis behøver dyrke motion hver dag. Men forstår ikke hvorfor vægten ikke falder. Jo jeg kan få den til at falde et par kg og det er det.
Så er det jeg tænker. Er der nogen mennesker som bare ikke kan tabe sig lige meget hvad de prøver?
For at svare på dit spørgsmål: Nej, alle mennesker taber sig, hvis betingelserne for vægttab er til stede.
Der kan muligvis være tale om den faktor, at du får for få kalorier i forhold til, hvad din krop har brug for for at opretholde et sundt vægttab. Hvis din krop opfatter, at der er tale om sulttilstand, vil den reagere med at forsøge at isolere dine fedtdepoter for ad den vej at opretholde højest mulig fedtprocent, som du jo får brug for ved mangel på mad.
På et tidspunkt kan den ikke længere holde dig kørende, og du vil så tabe dig, men det er absolut en meget usund måde at gøre det på, da der er mange andre faktorer i spil ved den metode, bl.a. en træls hormonpåvirkning, udsultning af celler osv.
Anmeld
Citér