Lidt dumt spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.979 visninger
15 svar
1 synes godt om
5. maj 2015

Anonym trådstarter

Det her er nok et dumt spørgsmål.

jeg følger en kostplan og det går skide nemt. Kan mærke jeg har fået mere energi, kroppen har det bedre og jeg er slet ikke oppustet. 

MEN jeg taber mig bare ikke. Jeg dyrker motion hver dag, enten zumba eller gå ture, kostplanen er regnet ud efter at jeg ikke nødvendigvis behøver dyrke motion hver dag. Men forstår ikke hvorfor vægten ikke falder. Jo jeg kan få den til at falde et par kg og det er det. 

Så er det jeg tænker. Er der nogen mennesker som bare ikke kan tabe sig lige meget hvad de prøver?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2015

1977

Profilbillede for 1977
Anonym skriver:

jeg følger en kostplan og det går skide nemt. Kan mærke jeg har fået mere energi, kroppen har det bedre og jeg er slet ikke oppustet. 

MEN jeg taber mig bare ikke. Jeg dyrker motion hver dag, enten zumba eller gå ture, kostplanen er regnet ud efter at jeg ikke nødvendigvis behøver dyrke motion hver dag. Men forstår ikke hvorfor vægten ikke falder. Jo jeg kan få den til at falde et par kg og det er det. 

Så er det jeg tænker. Er der nogen mennesker som bare ikke kan tabe sig lige meget hvad de prøver?

Når du træner opbygger du muskler  og muskler vejer mere end fedt. Så fat målebåndet og få cm på papir. 

Anmeld Citér

5. maj 2015

FN

Nu ved jeg ikke hvor længe du har været i gang,  men ka helt sikkert gi dig et råd om at droppe vægten og i stedet kigge i spejlet, evt kan du måle dig selv med målebånd omkring mave, arme og lår løbende. Vægten fortæller ikke noget om hvordan det går! Muskler vejer mere end fedt, og derfor kan du sagtens "tabe" dig rent fedt massivt, og tage på i muskler, som i øvrigt fylder mindre og derfor se slankere ud, men veje det samme eller måske endda mere. Derudover skal du altid give det tid, ændringerne skal nok komme,  lige pludselig går det stærkt, kroppen starter nemlig ud med at være i en form for overlevelsestilstand (hvor den vil holde på fedtet) fordi den skal vænne sig til at der ikke er krise, men en ved varende ændring. Held og lykke med det

Anmeld Citér

5. maj 2015

Anonym trådstarter

Jeanne skriver:

Når du træner opbygger du muskler  og muskler vejer mere end fedt. Så fat målebåndet og få cm på papir. 

Men er det muskler man får ved gå ture og zumba? 

Jeg målte mig for knap 14 dage siden. Skal måle igen på lørdag. 

Anmeld Citér

5. maj 2015

JC2014

Profilbillede for JC2014

Kommer du måske til at spise flere kalorier end du selv tror? Tro mig, det kan være virkelig nemt at komme til! Man skal selvfølgelig ikke gå amok og veje alt hele tiden, men det kan måske være en ide at gøre det og tælle alt i et par dage eller en uge, for at se om der måske ligger nogle ting et sted som man ikke lige har lagt mærke til og som man kan undvære til vægttabet er overstået.

Anmeld Citér

5. maj 2015

Rockertand

Anonym skriver:

For at svare på dit spørgsmål: Nej, alle mennesker taber sig, hvis betingelserne for vægttab er til stede.

Der kan muligvis være tale om den faktor, at du får for få kalorier i forhold til, hvad din krop har brug for for at opretholde et sundt vægttab. Hvis din krop opfatter, at der er tale om sulttilstand, vil den reagere med at forsøge at isolere dine fedtdepoter for ad den vej at opretholde højest mulig fedtprocent, som du jo får brug for ved mangel på mad.

På et tidspunkt kan den ikke længere holde dig kørende, og du vil så tabe dig, men det er absolut en meget usund måde at gøre det på, da der er mange andre faktorer i spil ved den metode, bl.a. en træls hormonpåvirkning, udsultning af celler osv.

Anmeld Citér

5. maj 2015

Anonym trådstarter

JC2014 skriver:

Kommer du måske til at spise flere kalorier end du selv tror? Tro mig, det kan være virkelig nemt at komme til! Man skal selvfølgelig ikke gå amok og veje alt hele tiden, men det kan måske være en ide at gøre det og tælle alt i et par dage eller en uge, for at se om der måske ligger nogle ting et sted som man ikke lige har lagt mærke til og som man kan undvære til vægttabet er overstået.

Altså i min kostplan er der lagt til at jeg om fredagen kan spise lidt slik. 

Men der udover så følger jeg den. Om formiddagen må jeg feks få en grov bolle med pålæg. Der vælger jeg i stedet at spise frugt eller grønt. Og det samme om eftermiddagen

Anmeld Citér

5. maj 2015

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

For at svare på dit spørgsmål: Nej, alle mennesker taber sig, hvis betingelserne for vægttab er til stede.

Der kan muligvis være tale om den faktor, at du får for få kalorier i forhold til, hvad din krop har brug for for at opretholde et sundt vægttab. Hvis din krop opfatter, at der er tale om sulttilstand, vil den reagere med at forsøge at isolere dine fedtdepoter for ad den vej at opretholde højest mulig fedtprocent, som du jo får brug for ved mangel på mad.

På et tidspunkt kan den ikke længere holde dig kørende, og du vil så tabe dig, men det er absolut en meget usund måde at gøre det på, da der er mange andre faktorer i spil ved den metode, bl.a. en træls hormonpåvirkning, udsultning af celler osv.

Altså hun har regnet ud til at jeg kan få lidt slik fredag. 

Den ser således ud

morgenmad: skyr og yoghurt med mysli. Der må jeg spise så meget jeg vil.

formiddag: grov bolle med pålæg og grønt til. Jeg spiser ofte kun noget grønt eller frugt da jeg ikke wr særlig sulten.

frokost: to rugbrød med pålæg og lidt smør. Med grønt til. 

Eftermiddag:knækbrød med pålæg og grønt til. Her er det lidt forskelligt hvad jeg spiser men ofte bare en banan. 

Aftensmad: et stykke magert kød med grøntsager og en smule kulhydrater. Jeg spiser her kød og med masser af salat. Dog ikke kulhydrater. 

Aften: stykke frugt - her er jeg ofte ikke sulten efter noget. 

Jeg føler ikke at jeg mangler noget. Tværtimod aå har jeh ikke før været så mæt på en kur 

Anmeld Citér

5. maj 2015

1977

Profilbillede for 1977
Anonym skriver:

Altså hun har regnet ud til at jeg kan få lidt slik fredag. 

Den ser således ud

morgenmad: skyr og yoghurt med mysli. Der må jeg spise så meget jeg vil.

formiddag: grov bolle med pålæg og grønt til. Jeg spiser ofte kun noget grønt eller frugt da jeg ikke wr særlig sulten.

frokost: to rugbrød med pålæg og lidt smør. Med grønt til. 

Eftermiddag:knækbrød med pålæg og grønt til. Her er det lidt forskelligt hvad jeg spiser men ofte bare en banan. 

Aftensmad: et stykke magert kød med grøntsager og en smule kulhydrater. Jeg spiser her kød og med masser af salat. Dog ikke kulhydrater. 

Aften: stykke frugt - her er jeg ofte ikke sulten efter noget. 

Jeg føler ikke at jeg mangler noget. Tværtimod aå har jeh ikke før været så mæt på en kur 

Du får slet slet ikke nok at spise. Hvis du følger hendes plan - jo, men du springer 2 måltider af 250+ kcal over. Og på en zumba dag forbrænder du 500 kcal. 

Og jo du laver mange muskler med zumba - hvis du gør det rigtigt med at spænde op i maven 

Anmeld Citér

6. maj 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria

Hvor meget skal du tabe dig?
Hvor længe har du været i gang?
Har du prøvet at tælle hvor mange kalorier du spiser på en dag? 

I princippet er det meget simpelt, du skal spise færre kalorier end du forbrænder. Hvis du har tabt dig et par kilo på de 14 dage så er det virkelig godt. Jeg ville ikke satse på mere end 0.5-1 kilo om ugen (alt efter hvor meget du skal tabe dig). Dernæst så er det helt normalt at det ikke nødvendigvis viser sig på vægten i starten hvis man samtidig dyrker motion. Det skal nok komme hvis du bare sørger for at spise færre kalorier end dit energiniveau. Det kan også være enten din cyklus eller bare væskeophobning slører dit vægttab. 

P.S. Hvis du har det bedre, så er det jo i grunden ligemeget hvad vægten viser, ikke? Du kan mærke en forbedring, så skal det nok vise sig før eller siden. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.