uretfærdigt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Nej men så står jeg nok først i køen ved fyring. .. og det er fagforeningens egne ord

Men det må de jo ikke - og så fagforeningen vel hjælpe der?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Men arbejdet kan da ikke bedømme det - det er vel kun din læge. Så hvis du kan give en lægeerklæring, så kan arbejdet vel intet stille op? 

Nej men når fagforening mener jeg står dårligt så ser det ikke så godt og betryggende ud..  

Anmeld Citér

4. maj 2015

jenny4

Det er klart at en sygemeldt medarbejder nok kommer forrest i køen ved en fyringsrunde fremfor en fuldtidsdygtig medarbejder.

Men hvis du er så syg at du ikke kan varetage dit job selvom du møder op, så kommer du nok forrest i køen alligevel. Undskyld jeg ved godt at det er lidt hårdt men det er nok desværre realiteterne.

Nu kender jeg jo ikke årsagen til din sygemelding men hvis jeg var dig, ville jeg tage fat i min chef og forklare situationen samt hvad der skal ske for at du bliver rask. Og så vil jeg tage en dialog med lægen omkring forventet varighed så du har noget håndgribeligt at fortælle din chef.

Men den eneste situation hvor de bare sådan lige kan fyre dig er ved omstruktureringer/nedskæringer - ellers skal de igennem forløb med påtale og advarsel på grund af det høje fravær.

Anmeld Citér

7. maj 2015

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Det er klart at en sygemeldt medarbejder nok kommer forrest i køen ved en fyringsrunde fremfor en fuldtidsdygtig medarbejder.

Men hvis du er så syg at du ikke kan varetage dit job selvom du møder op, så kommer du nok forrest i køen alligevel. Undskyld jeg ved godt at det er lidt hårdt men det er nok desværre realiteterne.

Nu kender jeg jo ikke årsagen til din sygemelding men hvis jeg var dig, ville jeg tage fat i min chef og forklare situationen samt hvad der skal ske for at du bliver rask. Og så vil jeg tage en dialog med lægen omkring forventet varighed så du har noget håndgribeligt at fortælle din chef.

Men den eneste situation hvor de bare sådan lige kan fyre dig er ved omstruktureringer/nedskæringer - ellers skal de igennem forløb med påtale og advarsel på grund af det høje fravær.

Jo det er bare hårdt at vide trods 7 års tro tjeneste! Jeg er kun lige blevet sygemeldt  så har ikke en jordisk chance for at vide tidsperspektivet i det

Men der er tale om sparerunde. ...

Anmeld Citér

7. maj 2015

jenny4

Anonym skriver:

Jo det er bare hårdt at vide trods 7 års tro tjeneste! Jeg er kun lige blevet sygemeldt  så har ikke en jordisk chance for at vide tidsperspektivet i det

Men der er tale om sparerunde. ...

Er sparerunden meldt ud allerede? Så kan jeg godt forstå hvorfor fagforeningen råder som de gør, men er du syg så er du jo syg..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.