Anonym skriver:
Åha, jeg bliver nødt til at være anonym her, da flere ved hvem jeg er, og ønsker ikke at dele følgende tanker med dem..
Min kæreste og jeg har en pige på 8 måneder. Det har været rimelig hårdt, ikke for forholdet, tværtimod, men vi ser begge frem til lidt mere "frihed", forstået på den måde at hun efterhånden kan holde sig vågen længere tid og vi derfor kan komme mere ud ad gangen osv. (Hun er en soveskovl af dimensioner og sover derfor begge lure hjemme, alternativet er at hun holder sog vågen hele dagen). Soveproblematikken er egentlig irrelevant dog.
Pointen er at jeg er HAMRENDE skruk! Jeg hadede at gå gravid med de begrænsninger det medførte, dog synes jeg fødslen var fantastisk på trods af komplikationer, og jeg glæder mig meget til at skulle føde igen, forhåbentlig to gange mere. MEN, jeg ønsker IKKE endnu et barn endnu.
Både min kæreste og jeg er enige om, at vi forsøger på nr 2 når vores datter fylder 2,5 tidligst og jegver sikker på at når den tid kommer vil jeg nyyyde både graviditet og barsel og det at have to børn..
Ej jeg ved fandeme ikke hvad meningen med indlægger her er..... Jeg er skruk, helt ad helvedes til skruk!! Kigger langt efter gravide maver og nyfødte, men samtidig ønsker jeg på ingen mulig måde selve barnet der følger med, endnu altså.... Jeg drømmer om at se to streger på testen, spændingen ved scanninger osv., optakten til fødslen og glæden ved at lære et lille menneske at kende helt fra bunden, men jeg HAR altså rigeligt i min datter pt!
Hvad gør jeg for at få tankerne væk eller i hvert fald dæmpe dem?
Det skal lige siges at det tog mange år og en enkelt MA fra jeg stoppede p-piller og til jeg blev gravid med vores pige. Måske er det frygten for at det tager lige så lang tid igen.. ej jeg ved det ikke, for søren hvor er det frustrerende.......
Hvorfor er det så slemt? Jeg synes, mange herinde beklager sig over at være skruk, og i nogle tilfælde forstår jeg godt, det er svært - fx hvis man ikke kan få (flere) børn eller har svært ved at blive gravid. I dit tilfælde ser jeg det bare som et udtryk for, at der er noget, du glæder dig helt utroligt meget til, og det er da en god følelse, selv om den fylder meget. Lad den da endelig gøre det.
Jeg var præcis lige så vanvittigt optaget af graviditeter og fødsler og babyer i de år, jeg fik børn og særligt midt imellem, men det var jo udtryk for noget dejligt og positivt. Til gengæld var det en trist og vemodig følelse, da vi havde fået vores tredje og sidste barn, og jeg vidste, jeg aldrig skulle opleve miraklet igen. Det kommer man sig så også over, selv om det tog mig nogle år, og størst af alt er jo stadig taknemmeligheden og glæden over at have fået lov at opleve det.
Biologien har jo indrettet det sådan, at det river og flår i mange, mange kvinder for at få børn, og det er en sund og naturlig drift. Nyd da bare forventningsfuldheden og svælg i begejstringen over babyer og alt, hvad der hører til. Du er jo ikke tosset eller i stor smerte.