Gæld, der tynger....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2015

Anonym trådstarter

Mulle0802 skriver:

Det lyder rigtig fornuftigt. At fjerne det lille lån vil blot skabe overblik men økonomisk, er det ikke logisk. 

Har I ikke et realkreditlån.

Vi har udgifter på bolig (realkredit og boliglån) på 10000 om måneden også, vi har dog ikke andet vi afbetaler.

Synes du har et godt overblik og har sans for økonomi, så det skal I nok klare rigtig fint. 

Jo vi har også realkreditlån oven i! Men det er afdragsfrit nu - i 8,5 år endnu, og så er det planen at komme af med så meget gæld som muligt inden afdragsfriheden udløber. 

Alternativt sælger vi huset og lejer, vvis vi stadig har gæld til den tid.

tak for din opmuntring

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2015

Anonym trådstarter

Jossphine skriver:

Ved ikke om det er muligt for jer ?  Men at sælge bilen og købe en billigere ? :-)  så har i lidt fri rum der. Og så få cykel lånet ud af verden så har i også de ekstra penge :-) . 

Ville lade su lånene køre af sig selv da deres rente er så lav men  starte med cykel,  bil og så bolig :-) �� 

Ja det med at sælge bilen er nok den bedste mulighed vi har for at gøre noget ved gælden hurtigt. Vi er ikke helt afklarede omkring det; men vi kan ikke klare os uden bil her, hvor vi bor. Bilens værdi dækker ikke gælden, så vi vil have restgæld, hvis vi sælger. Men det er klart noget, vi skal kigge på. Synes bare det er så svært med biler - den vi har er 3 år gammel, men på ældre biler  kan der komme kæmpe regninger - det gjorde der i hvert fald på vores gamle bil..

Anmeld Citér

1. maj 2015

Anonym trådstarter

Dubletpost

Anmeld Citér

1. maj 2015

JJP

Anonym skriver:

Ja det med at sælge bilen er nok den bedste mulighed vi har for at gøre noget ved gælden hurtigt. Vi er ikke helt afklarede omkring det; men vi kan ikke klare os uden bil her, hvor vi bor. Bilens værdi dækker ikke gælden, så vi vil have restgæld, hvis vi sælger. Men det er klart noget, vi skal kigge på. Synes bare det er så svært med biler - den vi har er 3 år gammel, men på ældre biler  kan der komme kæmpe regninger - det gjorde der i hvert fald på vores gamle bil..

Ja altså. Det blev vi nødt til med vores bil :-)  vi elskede den ellers!! Vi havde en VW touran. Åh måske en dag igen :-)  men lige nu kører jeg rundt i en gammel opel corsa fra 1996 til 8tusindr kr.  Og det gør bare lige pt at vores fremtid ser lidt lysere ud. Jeg synes også.seæv.det er mega svært,  men en bil er kun materielle ting. Vil sgu hellere have et dejligt sted at bo :')  

Men ville klart råde jer til ar overveje det med bilen...  det var også.det første vi blev spurgt om i banken da de så vi havde gæld. Hvilken bil har i ?  Og vil i sælge ?  

Håber i finder ud af det  

Anmeld Citér

1. maj 2015

serinasmor

Anonym skriver:

ja, jeg har oprettet denne tråd som anonym, da jeg udlevere mandens og min dårlige økonomi..

Vi er husejere og skylder penge i huset, meeen så har vi da også lige en 4 andre lån oveni, og det tynger bare så meget. og ja det er dumt, og vi fortryder 

Er der nogen, der vil hjælpe med nogle tanker om afviklingsplan eller lignende? Vi har 3000 ekstra pr måned til afvikling fra 1.6. - what to do? 

lån 1: 192.000 SU  afvikler 1800 pr md 1%pa

lån 2:145.000 SU afvikler 2000 pr md 2%pa

lån 3: 80.000 boliglån afvikler 2250 pr md 6,4% pa

lån 4: 92.300 billån afvikler 1600 pr md 3,5% pa

lån 5: 5.000 cykel afvikler 1600 pr md 0% pa

Ved godt det ikke er logisk .... Men personligt ville jeg starte med at få klatgæld på cyklen væk .... Så er den ude ad verden - det er vigtigt med succeser i starten ... Herefter ville jeg bruge de frigivede penge og de ekstra 3000 på boliglånet da det er dyrt for jer men med over dobbelt så stor afbetaling pr måned er det også snart ude ad verden  

Og så kan i koncentrere jer om billånet bagefter

Anmeld Citér

1. maj 2015

Anonym trådstarter

Jossphine skriver:

Ja altså. Det blev vi nødt til med vores bil :-)  vi elskede den ellers!! Vi havde en VW touran. Åh måske en dag igen :-)  men lige nu kører jeg rundt i en gammel opel corsa fra 1996 til 8tusindr kr.  Og det gør bare lige pt at vores fremtid ser lidt lysere ud. Jeg synes også.seæv.det er mega svært,  men en bil er kun materielle ting. Vil sgu hellere have et dejligt sted at bo :')  

Men ville klart råde jer til ar overveje det med bilen...  det var også.det første vi blev spurgt om i banken da de så vi havde gæld. Hvilken bil har i ?  Og vil i sælge ?  

Håber i finder ud af det  

Ja vi må nok hellere tage en ekstra snak om den bil. Vi har en hyundai i20 så det er ikke lige frem en luksuskaret, vi har til 5 mennesker den er ret billig pr måned; men de 1600 til billån er der jo. Manden kan ikke fikse noget på en bil - ja og jeg kan slet ikke - så det er derfor, at vi sin tid valgte at købe en ny bil. 

Anmeld Citér

1. maj 2015

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Ved godt det ikke er logisk .... Men personligt ville jeg starte med at få klatgæld på cyklen væk .... Så er den ude ad verden - det er vigtigt med succeser i starten ... Herefter ville jeg bruge de frigivede penge og de ekstra 3000 på boliglånet da det er dyrt for jer men med over dobbelt så stor afbetaling pr måned er det også snart ude ad verden  

Og så kan i koncentrere jer om billånet bagefter

Ja - det er fristende at få lånene ud af verden et efter et.. Vi ville kunne fjerne cykellånet helt i starten af næste måned - i denne måned er de 3000 gået til boliglånet. Vi vil godt kunne finde 400kr i denne måned. Det er faktisk fristende, bare sådan for sjælefredens skyld!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.