Mulle0802 skriver:
Jeg ville bestemt betale af på det med den dyreste rente først. Jeg vil forhøre mig om man kunne få en pause i afbetalingen eller få lov til at afdrage mindre til f.eks. SU lån og cykel lån og få smidt en masse til det dyreste lån. Cykellånet koster jer intet at have.
Måske spørger jeg dumt, men hvorfor er der forskellige rentesats på jeres SU lån? Kunne man mon forhandle sig frem til at få 1% rente på begge?
Tak for svar 
Su-lånets rente er afhængigt af optagelsestidspunkt, det kan ikke forhandles. Vi har haft henstand på begge su-lån, så den mulighed er opbrugt; men ellers et godt råd 
Cykellånets 0-rente er afhængig af, at vi bliver ved med at betale de 1600 - ellers stiger det til 16%! Desuden er det også snart væk.
Vi har selv planlagt at sætte pengene på det dyreste lån, og det er også der, vi har sat ekstra penge ind, hvis v)i har haft nogen. Jeg tror vi holder fast i den løsning selvom sneboldsmetoden er tiltalende (afbetale det mindste lån først og bruge afbetalingen til det næste lån i rækken).
jeg tror vores store gæld er speciel på den måde, at vi generelt set har rigtigt gode renter - men det ændrer ikke på, at vi betaler 10.000 til gæld hver måned plus det løse.
Anmeld
Citér