Gæld, der tynger....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2015

aarhusmor

Betal altid det dyreste lån af først - men husk når du afdrager at sætte penge af til - at fradraget også bliver mindre, efterhånden som det bliver betalt af.

Jeg tror jeg ville se om jeg kunne samle lånene i ét lån først.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2015

Mulle0802

Jeg ville bestemt betale af på det med den dyreste rente først. Jeg vil forhøre mig om man kunne få en pause i afbetalingen eller få lov til at afdrage mindre til f.eks. SU lån og cykel lån og få smidt en masse til det dyreste lån. Cykellånet koster jer intet at have.

Måske spørger jeg dumt, men hvorfor er der forskellige rentesats på jeres SU lån? Kunne man mon forhandle sig frem til at få 1% rente på begge? 

Anmeld Citér

30. april 2015

TNBC

Anonym skriver:

ja, jeg har oprettet denne tråd som anonym, da jeg udlevere mandens og min dårlige økonomi..

Vi er husejere og skylder penge i huset, meeen så har vi da også lige en 4 andre lån oveni, og det tynger bare så meget. og ja det er dumt, og vi fortryder 

Er der nogen, der vil hjælpe med nogle tanker om afviklingsplan eller lignende? Vi har 3000 ekstra pr måned til afvikling fra 1.6. - what to do? 

lån 1: 192.000 SU  afvikler 1800 pr md 1%pa

lån 2:145.000 SU afvikler 2000 pr md 2%pa

lån 3: 80.000 boliglån afvikler 2250 pr md 6,4% pa

lån 4: 92.300 billån afvikler 1600 pr md 3,5% pa

lån 5: 5.000 cykel afvikler 1600 pr md 0% pa

Jeg ville få fjernet lån 5, det kan i jo vel gøre på 2måneder, hvis I har 3000 hver måned(kan man ikke betale mere, hvis man har), og så forsætte med lån 3, fordi den har den højeste rente, og bagefter så lån 4.

Anmeld Citér

1. maj 2015

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Ned i banken og få talt med dem omkring det. De er så meget nemmere at tale med hvis I selv kommer til dem end hvis de pludselig finder ud af det fordi I ikke kan overholde jeres betalingsaftaler.

Hej Jenny - vi har ikke problemer med at betale tilbage, og de fleste lån er ikke fra banken, det er faktisk kun boliglånet, der er det. Billånet er fra forhandleren, cykellånet også fra forhandleren og su er fra staten.

Anmeld Citér

1. maj 2015

Anonym trådstarter

Mulle0802 skriver:

Jeg ville bestemt betale af på det med den dyreste rente først. Jeg vil forhøre mig om man kunne få en pause i afbetalingen eller få lov til at afdrage mindre til f.eks. SU lån og cykel lån og få smidt en masse til det dyreste lån. Cykellånet koster jer intet at have.

Måske spørger jeg dumt, men hvorfor er der forskellige rentesats på jeres SU lån? Kunne man mon forhandle sig frem til at få 1% rente på begge? 

Tak for svar

Su-lånets rente er afhængigt af optagelsestidspunkt, det kan ikke forhandles. Vi har haft henstand på begge su-lån, så den mulighed er opbrugt; men ellers et godt råd

Cykellånets 0-rente er afhængig af, at vi bliver ved med at betale de 1600 - ellers stiger det til 16%! Desuden er det også snart væk.

Vi har selv planlagt at sætte pengene på det dyreste lån, og det er også der, vi har sat ekstra penge ind, hvis v)i har haft nogen. Jeg tror vi holder fast i den løsning selvom sneboldsmetoden er tiltalende (afbetale det mindste lån først og bruge afbetalingen til det næste lån i rækken).

jeg tror vores store gæld er speciel på den måde, at vi generelt set har rigtigt gode renter - men det ændrer ikke på, at vi betaler 10.000 til gæld hver måned plus det løse.

Anmeld Citér

1. maj 2015

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

ja, jeg har oprettet denne tråd som anonym, da jeg udlevere mandens og min dårlige økonomi..

Vi er husejere og skylder penge i huset, meeen så har vi da også lige en 4 andre lån oveni, og det tynger bare så meget. og ja det er dumt, og vi fortryder 

Er der nogen, der vil hjælpe med nogle tanker om afviklingsplan eller lignende? Vi har 3000 ekstra pr måned til afvikling fra 1.6. - what to do? 

lån 1: 192.000 SU  afvikler 1800 pr md 1%pa

lån 2:145.000 SU afvikler 2000 pr md 2%pa

lån 3: 80.000 boliglån afvikler 2250 pr md 6,4% pa

lån 4: 92.300 billån afvikler 1600 pr md 3,5% pa

lån 5: 5.000 cykel afvikler 1600 pr md 0% pa

lån 3

Anmeld Citér

1. maj 2015

Mamalou

Hvis I afdrager med yderligere 3000 kr på boliglånet, så er det ude af verden efter 16-17 mdr i hurtig hovedregning. Kan det ikke hjælpe lidt at tænke på det? 

Anmeld Citér

1. maj 2015

Mulle0802

Anonym skriver:

Tak for svar

Su-lånets rente er afhængigt af optagelsestidspunkt, det kan ikke forhandles. Vi har haft henstand på begge su-lån, så den mulighed er opbrugt; men ellers et godt råd

Cykellånets 0-rente er afhængig af, at vi bliver ved med at betale de 1600 - ellers stiger det til 16%! Desuden er det også snart væk.

Vi har selv planlagt at sætte pengene på det dyreste lån, og det er også der, vi har sat ekstra penge ind, hvis v)i har haft nogen. Jeg tror vi holder fast i den løsning selvom sneboldsmetoden er tiltalende (afbetale det mindste lån først og bruge afbetalingen til det næste lån i rækken).

jeg tror vores store gæld er speciel på den måde, at vi generelt set har rigtigt gode renter - men det ændrer ikke på, at vi betaler 10.000 til gæld hver måned plus det løse.

Det lyder rigtig fornuftigt. At fjerne det lille lån vil blot skabe overblik men økonomisk, er det ikke logisk. 

Har I ikke et realkreditlån.

Vi har udgifter på bolig (realkredit og boliglån) på 10000 om måneden også, vi har dog ikke andet vi afbetaler.

Synes du har et godt overblik og har sans for økonomi, så det skal I nok klare rigtig fint. 

Anmeld Citér

1. maj 2015

JJP

Ved ikke om det er muligt for jer ?  Men at sælge bilen og købe en billigere ? :-)  så har i lidt fri rum der. Og så få cykel lånet ud af verden så har i også de ekstra penge :-) . 

Ville lade su lånene køre af sig selv da deres rente er så lav men  starte med cykel,  bil og så bolig :-) �� 

Anmeld Citér

1. maj 2015

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Hvis I afdrager med yderligere 3000 kr på boliglånet, så er det ude af verden efter 16-17 mdr i hurtig hovedregning. Kan det ikke hjælpe lidt at tænke på det? 

Jo det hjælper bestemt at tænke sådan jeg vil meget gerne lære at leve med vores gæld - altså "at sådan her er det altså" lige nu. Det er jo store poster så lige gyldigt, hvad vi gør, så kommer det til at tage nogle, ja nok en hel del, år :/

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.