Så meget i tvivl barnevogn til Nr 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.288 visninger
18 svar
6 synes godt om
30. april 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg er virkelig meget i tvivl om hvad jeg skal Gøre med barnevogn Nr 2. 

Min datter på et år har jeg en lækker emmaljunga big star suprime med drejehjul købt ny. 

Og så venter vi barn til den 27 oktober 

Så der kommer til at være 1 1/2 år mellem dem og ved ikke rigtig hvad min datters behov er til den tid med at sove når man er ude eller på tur. 

Har tænkt på at købe en billigere ny model med drejehjul i ønskebørn til 4200kr 

Eller købe en brugt nyre barnevogn 

Og så bare tage den dyre emmaljunga når vi skal ud til lillesøster. 

Men har osse tænkt på at købe en søskende klapvogn og så en voksi til lillesøster så kan begge børn hvile når vi er ude. 

Og så bare købe en nyre brugt barnevogn til lillesøster til her hjemme. . 

Syntes det er rigtig svært når jeg ikke kender min datters behov når hun er 1 og et halvt år. 

Hvad havde i gjort 

Tak på forhånd 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2015

amkjaer

Vores søn er lige blevet 2 år så lidt ældre men han sover sidste lur i barnevognen idag da det er sidste dag i dagpleje og vognen skal bruges til lillebror om 2 mdr.  

Når vi er hjemme bliver middagsluren i hans seng og hvis vi er ude bruger vi sådan et deryan telt. Det er samme princip som en weekendseng men det fylder intet klappet sammen og vejer kun ca 1.5kg så det er super nemt :-D 

Tænker man sagtens kan vænne hende til teltet nu her.  Vores søn har brugt det fra 10 mdr uden problemer :-) 

Anmeld Citér

30. april 2015

anna111

amkjaer skriver:

Vores søn er lige blevet 2 år så lidt ældre men han sover sidste lur i barnevognen idag da det er sidste dag i dagpleje og vognen skal bruges til lillebror om 2 mdr.  

Når vi er hjemme bliver middagsluren i hans seng og hvis vi er ude bruger vi sådan et deryan telt. Det er samme princip som en weekendseng men det fylder intet klappet sammen og vejer kun ca 1.5kg så det er super nemt :-D 

Tænker man sagtens kan vænne hende til teltet nu her.  Vores søn har brugt det fra 10 mdr uden problemer :-) 

Ja det var osse en mulighed men det er jo desværre ikke helt så nemt vis vi er på farten Altså  ude at handle eller i rosengårdcentert  eller bilka  

Ude at gå eller lignende så mangler der lidt transport til hende 

Anmeld Citér

30. april 2015

De3Guldklumper

anna111 skriver:

Jeg er virkelig meget i tvivl om hvad jeg skal Gøre med barnevogn Nr 2. 

Min datter på et år har jeg en lækker emmaljunga big star suprime med drejehjul købt ny. 

Og så venter vi barn til den 27 oktober 

Så der kommer til at være 1 1/2 år mellem dem og ved ikke rigtig hvad min datters behov er til den tid med at sove når man er ude eller på tur. 

Har tænkt på at købe en billigere ny model med drejehjul i ønskebørn til 4200kr 

Eller købe en brugt nyre barnevogn 

Og så bare tage den dyre emmaljunga når vi skal ud til lillesøster. 

Men har osse tænkt på at købe en søskende klapvogn og så en voksi til lillesøster så kan begge børn hvile når vi er ude. 

Og så bare købe en nyre brugt barnevogn til lillesøster til her hjemme. . 

Syntes det er rigtig svært når jeg ikke kender min datters behov når hun er 1 og et halvt år. 

Hvad havde i gjort 

Tak på forhånd 

Vi har 15 mdr mellem vores. 

Vi købte en brugt barnevogn til den ældste som hun sov til middag i. Udover det så købte vi en alm klapvogn med ståbræt til. 

Skulle vi bare et hurtigt smut på gågaden eller Føtex jamen så i klapvognen med lillebror og storesøster på ståbræt. 

Når vi begge var afsted så havde vi barnevogn og klapvogn med. Skulle vi til familien og begge unger skulle sove så pakkede vi bilen med begge barnevogne. 

Anmeld Citér

30. april 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Det et er helt sikkert at hun stadig har brug for at sidde  + tage lure når hun er 1,5 - I kunne måske nøjes med en klapvogn, men vil da mene det er bedst hun ligger bedre/mere stabilt og varmt end hun ville i en klapvogn hvis hun skal have en middagslur på et par timer.

Det ville jo være praktisk med en søskende/tvillinge vogn, så skal der ikke være 2 til at køre dem, og de kan sidde og hygge sig sammen. 

Den der hedder Baby jogger har en super god tvillingevogn hvor både alm lift og voksi passer ind (ryggen kan ligges helt ned), den har drejehjul, håndtag kan justeres i højden - har set mange bruge den.

Vi har en Baby Jogger City Elite (enkelt) - jeg ved ikke om tvillinge udgaven kan alle de samme ting, men denne kan ihvertfald holde til et 34-kilos barn, dvs temmelig gammelt. Vores pige på 3 har stadig behov for at slappe af og tage lure, så vi bruger den stadig flittigt, og den er SÅ nem at køre med, klappe sammen osv.

Så ja, når der ikke bliver længere imellem dem, ville jeg vælge søskende vogn. Så kan det være den store er klar til at droppe barnevognen når den lille skal tilsæt starte DP/VG.

Anmeld Citér

30. april 2015

anna111

Lomm skriver:

Det et er helt sikkert at hun stadig har brug for at sidde  + tage lure når hun er 1,5 - I kunne måske nøjes med en klapvogn, men vil da mene det er bedst hun ligger bedre/mere stabilt og varmt end hun ville i en klapvogn hvis hun skal have en middagslur på et par timer.

Det ville jo være praktisk med en søskende/tvillinge vogn, så skal der ikke være 2 til at køre dem, og de kan sidde og hygge sig sammen. 

Den der hedder Baby jogger har en super god tvillingevogn hvor både alm lift og voksi passer ind (ryggen kan ligges helt ned), den har drejehjul, håndtag kan justeres i højden - har set mange bruge den.

Vi har en Baby Jogger City Elite (enkelt) - jeg ved ikke om tvillinge udgaven kan alle de samme ting, men denne kan ihvertfald holde til et 34-kilos barn, dvs temmelig gammelt. Vores pige på 3 har stadig behov for at slappe af og tage lure, så vi bruger den stadig flittigt, og den er SÅ nem at køre med, klappe sammen osv.

Så ja, når der ikke bliver længere imellem dem, ville jeg vælge søskende vogn. Så kan det være den store er klar til at droppe barnevognen når den lille skal tilsæt starte DP/VG.

Tusind tak for svar 

Det er jo osse det jeg lidt selv har tænkt at hun ikke er gammel nok til at undvære et hvile sted når vi er ude. 

Altså jeg har kikket på en søskende klapvogn hvor ryggen kan ligges helt ned og hvor der er plads til en voksi i til baby men det eneste minus er den ikke vender mod os selv men den er til gængel ikke for bred til at gå igennem Alm døre med så tror enlig jeg vil købe den og så en brugt barnevogn til hjemme 

Anmeld Citér

30. april 2015

anna111

Lomm skriver:

Det er denne jeg har kik på 

http://www.onskeborn.dk/webshop/vogne-og-tilbeh%C3%B8r/tvillingevogne/baby-jogger-city-mini,-double

Anmeld Citér

30. april 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm
anna111 skriver:

Det er denne jeg har kik på 

http://www.onskeborn.dk/webshop/vogne-og-tilbeh%C3%B8r/tvillingevogne/baby-jogger-city-mini,-double

Ja det er præcis sådan en jeg tænkte på. Men ja, det er rigtigt at de vender væk fra mor/far, det var jeg også lidt træt af ved vores en overgang. Måske findes der andre mærker/modeller hvor styret kan vendes?

Anmeld Citér

30. april 2015

Mama85

Der er 13 mdr. Mellem mine yngste. Vi har købt en BSS til lillesøster som storbror også har, og en tvillingecombivogn  så kan vi have begge med på en gang, uden at skal være 2 voksne, og vi kan også tage dem med hver for sig i egen barnevogn  

Anmeld Citér

30. april 2015

anna111

Lomm skriver:

Ja det er præcis sådan en jeg tænkte på. Men ja, det er rigtigt at de vender væk fra mor/far, det var jeg også lidt træt af ved vores en overgang. Måske findes der andre mærker/modeller hvor styret kan vendes?

Ja dem har jeg godt nok osse kikket på men de er virkelig bare store og brede og ikke lige så handige at komme rundt med desværre 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.