9/11?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

367 visninger
8 svar
0 synes godt om
11. september 2009

Rasmine

Tænker I over at idag er det 8 år siden?

Jeg var på job på hotellet, hvor jeg jobbede, på Gran Canaria (som underholdningsvært)
-Der kom nogle gæster og sagde:
New York er bombet, det er ligesom 3. verdenskrig!

-Vi LØB ind for at tænde tv'et og her kom de frygtelige billeder.

Efterfølgende fulgte jeg ikke så meget med i det, da jeg ikke havde tv i min lejlighed, jeg købte heller ikke hverken aviser eller blade.
Jeg opsøgte det ikke, så var ikke så "mærket" af det, som feks min mor, som fik det kastet i hovedet i alle medier herhjemme.

Man kan sige jeg gik rundt i min egen lille bobbel dernede.

Jeg tænker selv over faren for terror, og da vi skulle på ferie til Egypten for 2½år siden, sad det også i baghovedet.

Lorteverden egentlig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2009

Helle30

Tjahh, jeg har da husket, at det er i dag, men egentlig tænker jeg ikke over det så meget.
- Er lidt splittet i, hvad jeg skal mene om lige præcis den sag. Vel var det da forfærdeligt, og vel er mange, mange uskyldige blevet ramt af at have mistet livet eller mistet én eller flere, de holdt meget af, og de mennesker der står bag angrebene fortjener kun den dybeste foragt.
- Men rundt om i verden foregår dagligt forbrydelser begået mod uskyldige. Mod børn og voksne, som ikke har gjort andet galt end at være født i lande, hvor demokrati og ret til at tænke og handle selvstændigt er bandlyst. - Hvor man risikerer at blive dræbt, hvis man tilhører et mindretal - især religiøse mindretal.
Sådan nogle forbrydelser hører vi om hver eneste dag i nyhederne, men hvis vi ikke har glemt dem allerede næste dag - så har vi ihvertfald om 8 år. Alle de døde civile pga. krigen i Afghanistan f.eks. Dem er der jo ingen, der laver mindedage for eller læser navnene op på.
Det kan godt irritere mig lidt, at nogle landes "ofre" får mere bevågenhed end andre landes.

Nå - I dag for 8 år siden var jeg på arbejde på min skole, og jeg fik først nyheden, da jeg kom hjem og tændte for fjernsynet.
Jeg kan huske, at der var meget snak om, at nu kunne ingen større byer i verden vide sig sikre, og i en periode tænkte jeg over det, når jeg kørte med tog, var på en færge - eller andre steder med mange mennesker forsamlet.

- Helle - må hellere se at få sadlet barnevognen og komme ud og handle lidt.

Anmeld

11. september 2009

Mie A

Ja, jeg tænker over det - det er sådan en dato man bare aldrig vil glemme.
For 8 år siden kom jeg hjem fra en HÅRD!! dag i gymnasiet og ville se Beverly Hills - Ja så var det bare et tårn med røg - hvad fanden tænkte jeg og blev faktisk skide sur over at de ikke sendte Beverly - indtil det gik op for mig hvad der var sket  Så frygtelig!!

Anmeld

11. september 2009

Lene76

puha ja jeg troede seriøst at det var en ny film da de viste at flyet fløj direkte ind i huset.... og røgen og at de væltede..... total uhyggeligt.

da jeg så havde termin med min datter der blir 5 imorgen var jeg mega nervøs for at føde på dagen idag... da jeg ik syntes det er nogen særlig go dag.
men det blev heldigvis den 12 sept istedet.

så ja mette tænker på det hver år når jeg nærmere mig milles fødselsdag

Anmeld

11. september 2009

Lene76

men undskyld hedder det ik den 11/ 9

Anmeld

11. september 2009

Helle30

Lene76 skriver:

men undskyld hedder det ik den 11/ 9

Det kommer an på, om Bacon mener "nine - eleven" sådan som amerikanerne siger det.

- Helle

Anmeld

11. september 2009

Lene76

hehe det er rigtigt helle

Anmeld

11. september 2009

Ny mor

Jeg havde egentlig "glemt" at det er i dag, men jeg husker tydeligt den tunge, tunge stemning på dagen og i tiden efter.....

Jeg var lige kommet hjem fra arbejde (arbejdede den gang som receptionist i et østrisk/amerikansk/arabisk plastfirma med hovedkontor i dk) og Peter sagde, at der var et fly der var fløjet ind i twintowers!!! Vi troede begge først det var en frygtelig ulykke.......

I dagene efter var stemningen på mit arbejde så trykket - vi var alle nationaliteter der - veluddannede mennesker - men alligevel var stemningen mod visse lande trykket og skeptisk........meget ubehagelige uger med dårlig stemning.....

Kan også stadig se de frygtelig billeder for mig af folk der sprang ud af vinduerne som dukker.....

Birgitte, der stadig er nød til at tro på en god verden, trods alt.....suk....

Anmeld

11. september 2009

Grynt

Jeg vælger at se denne dag som noget fantastisk, for idag har min nevø fødselsdag Han bliver 7 år. Han er født nødagtigt 1 år efter den frygtelig frygtelige dag i USA...og det syntes jeg er så livs bekræftende at en skøn lille dreng kom til verden på denne dato

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.