Ingen sædceller, andre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.369 visninger
44 svar
28 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. april 2015

Risse

Hej derude.

Vi har lige fået svar på mandens sæd, som desværre ikke indeholdt nogle 'påviseligt befrugtningsdygtige sædceller'. Jeg er selvfølgelig knust af frygten for at vi ikke kan få børn, og at der først skal aflægges en ny prøve om 3 måneder virker som urimeligt lang tid.

Mine undersøgelser fortsætter vist. 

Men jeg skriver lidt for at høre om der er andre der står i samme situation? Andre der har en gang? Og hvordan endte det hos jer?

Jeg har virkelig bare brug for lidt forståelse og gerne lidt info om hvad der skal ske. Jeg har prøvet at søge lidt, men kunne ikke rigtig finde noget. 

Tak fordi i læste med. 

Ps. man kan skrive som anonym, hvis man ønsker dette.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2015

Anonym

Hej derude.

Vi har lige fået svar på mandens sæd, som desværre ikke indeholdt nogle 'påviseligt befrugtningsdygtige sædceller'. Jeg er selvfølgelig knust af frygten for at vi ikke kan få børn, og at der først skal aflægges en ny prøve om 3 måneder virker som urimeligt lang tid.

Men jeg skriver lidt for at høre om der er andre der står i samme situation? Andre der har en gang? Og hvordan endte det hos jer?

Jeg har virkelig bare brug for lidt forståelse og gerne lidt info om hvad der skal ske. Jeg har prøvet at søge lidt, men kunne ikke rigtig finde noget. 

Tak fordi i læste med. 

Min mand har ingen levende sædceller. Han afleverede 2 prøver med 3 måneders mellemrum, hvor der ingen ændring var.

Man kan så være heldig der sidder gode sædceller inde i testiklerne, de bliver udtaget ved en tesa prøve, der var desværre heller ingen ved min mand, så i dag har vi 2 dejlige donorbørn som vi elsker ubeskriveligt højt.

Håber det gav dig lidt svar

Anmeld Citér

28. april 2015

Risse

Anonym skriver:

Min mand har ingen levende sædceller. Han afleverede 2 prøver med 3 måneders mellemrum, hvor der ingen ændring var.

Man kan så være heldig der sidder gode sædceller inde i testiklerne, de bliver udtaget ved en tesa prøve, der var desværre heller ingen ved min mand, så i dag har vi 2 dejlige donorbørn som vi elsker ubeskriveligt højt.

Håber det gav dig lidt svar

Mange tak for dit svar

Jeg er rigtig glad for at få at vide at det hedder en tesa prøve. I mailen havde klinikken kort nævnt at man senere måske vil forsøge netop dette, bare uden at skrive 'navnet' på prøven. Det gav lidt bedre søgeresultater nu

Jeg er glad for at høre at i er glade for jeres beslutning om donorbørn. Var det en nem beslutning for jer, hvis jeg må spørge? 

Hvordan taklede i hele situationen, da i fik svaret? For jeg synes godt nok at det hele ser lidt sort ud, selvom der stadig er lidt håb.

Endnu en gang mange tak for dit svar, jeg sætter virkelig pris på det 

Anmeld Citér

28. april 2015

Anonym

Risse skriver:

Mange tak for dit svar

Jeg er rigtig glad for at få at vide at det hedder en tesa prøve. I mailen havde klinikken kort nævnt at man senere måske vil forsøge netop dette, bare uden at skrive 'navnet' på prøven. Det gav lidt bedre søgeresultater nu

Jeg er glad for at høre at i er glade for jeres beslutning om donorbørn. Var det en nem beslutning for jer, hvis jeg må spørge? 

Hvordan taklede i hele situationen, da i fik svaret? For jeg synes godt nok at det hele ser lidt sort ud, selvom der stadig er lidt håb.

Endnu en gang mange tak for dit svar, jeg sætter virkelig pris på det 

Jeg er da glad for at kunne hjælpe

Det var da hårdt at få beskeden om at min mand aldrig ville blive biologisk far, men vi snakkede meget sammen og vi var helt fast besluttet på at skulle ha børn.

Mener der gik en måneds tid fra den 2. sædprøve til den tesa prøve så der forberedte vi os på et evt. dårligt svar, tror ventetiden her var meget sund for os, vi kunne puste lidt ud og samtidig se en ende på alle de frustrationer man går og får. Og igen snakke sammen og være ærlige og åbne overfor hinanden. Det var hårdt for min mand og han var meget bekymret for om han kunne elske et donorbarn som sit eget, så det snakkede vi meget sammen om. Det er heldigvis ikke noget vi i dag tænker på, vores ældste barn er lige blevet 3 år og har MEGET af den samme personlighed som min mand og fremmede kan sige at de ligner hinanden (hvorefter vi så bare griner lidt til hinanden)

Hverken min mand eller jeg ville "snydes" for at opleve det at være gravid og skulle føde, så der var det et meget nemt valg for os at vi skulle bruge en donor.

Beklager hvis det står lidt rodet, skriver fra mobil

Anmeld Citér

28. april 2015

Anonym

Risse skriver:

Hej derude.

Tak fordi i læste med. 

Jeg har ingen personlige erfaringer men kender til et par der var i samme situation og de har næsten lige fået donorbarn nr 2.

Anmeld Citér

29. april 2015

Jn81

Risse skriver:

Hej derude.

Tak fordi i læste med. 

Jeg kender nogle, hvor manden også har sæd i samme kvalitet som håndsæbe... Dvs INTET GODT.... De gik til zoneterapi begge to og har nu 2 børn.... Min egen svigerinde havde lidt samme problem m hendes mand... De gik til samme zoneterapeut og fik også en skøn dreng.... Min mand og jeg prøvede efterfølgende også samme terapeut da vi er uforklarlig barnløse... Dog hjalp intet på os.... Så vi har været hele møllen igennem med 5 iui, 2 IVF og 4 ICSI... 

Anmeld Citér

4. maj 2015

Risse

Anonym skriver:

Jeg er da glad for at kunne hjælpe

Det var da hårdt at få beskeden om at min mand aldrig ville blive biologisk far, men vi snakkede meget sammen og vi var helt fast besluttet på at skulle ha børn.

Mener der gik en måneds tid fra den 2. sædprøve til den tesa prøve så der forberedte vi os på et evt. dårligt svar, tror ventetiden her var meget sund for os, vi kunne puste lidt ud og samtidig se en ende på alle de frustrationer man går og får. Og igen snakke sammen og være ærlige og åbne overfor hinanden. Det var hårdt for min mand og han var meget bekymret for om han kunne elske et donorbarn som sit eget, så det snakkede vi meget sammen om. Det er heldigvis ikke noget vi i dag tænker på, vores ældste barn er lige blevet 3 år og har MEGET af den samme personlighed som min mand og fremmede kan sige at de ligner hinanden (hvorefter vi så bare griner lidt til hinanden)

Hverken min mand eller jeg ville "snydes" for at opleve det at være gravid og skulle føde, så der var det et meget nemt valg for os at vi skulle bruge en donor.

Beklager hvis det står lidt rodet, skriver fra mobil

Undskyld jeg lige var lidt stille; jeg har lige haft et par hårde dag både mentalt og tidsmæssigt. 

For mig (og min kæreste) har vi det rigtig svært ved tanken om, at det ikke ville være hans biologisk. Min kæreste mener at han nok ikke er moden nok til at kunne se bort fra den del, og jeg er bange for at jeg ville gå med frygten for, om han nu vil se det som sit eget eller ej. 

Vi forbereder os ret forskelligt herhjemme. Jeg tør slet ikke håbe på noget længere og græder mere eller mindre konstant, hvor min kæreste forsøger at trøste mig og siger at han vil håbe for os begge så længe intet er sikkert. 

Undskyld hvis jeg spørger så meget, du må endelig sige fra! Men jeg har sådan brug for at snakke med nogen i samme situation. Nogen der forstår de følelser og problemstillinger man bliver stillet overfor. 

Men tog i bare chancen og satsede på at han alligevel ville elske det når det kom til stykket? Var du slet ikke nervøs? Både for hans følelser og tanker overfor barnet, men også dine egne? Hvordan taklede i tvivlen? Og hvor længe gik der, før i var sikre? 

Det lyder som om i har det så dejligt, og jeg er sikker på at jeres børn selvfølgelig også minder om din mand, da de jo også finder deres personlighed i ham. 

Jeg havde det egentlig personligt helt fint med donorbørn inden vi sidste år tog snakken, inden vi begyndte pb. Der snakkede vi så om, 'hvad nu hvis det bliver svært for os' og min kæreste meldte da ud, at han ikke ville være klar til et evt. donorbarn, da han ikke var sikker på, at han ville kunne se det som sit eget. Da han tog den stilling, tog jeg den med ham. Han fik spirret den onde tanke hos mig, som går i mod alle mine principper om donorbørn og adoption osv. Og jeg ved bare at jeg så altid vil have en frygt i mig, om han nu virkelig elsker det barn? 

Jeg ønsker nemlig også brændende at være gravid og mærke livet i  min mave. Og jeg har altid været af den holdning, at forældrene til et barn er de mennesker der opfostrer og elsker barnet, og ikke nødvendigvis de biologiske. Men jeg er bare så bange nu. Det hele virker bare så håbløst. 

Endnu en gang undskyld det både sene, spørgende og triste svar, men jeg håber at du forstår. 

Anmeld Citér

4. maj 2015

Risse

Anonym skriver:

Jeg har ingen personlige erfaringer men kender til et par der var i samme situation og de har næsten lige fået donorbarn nr 2.

Tak for svar 

Jeg tror dog desværre ikke vi er helt klar til donorbørn endnu, men det kan jo være at det ændrer sig, hvis der absolut intet er at komme efter. 

Anmeld Citér

4. maj 2015

Risse

FruNielsen81 skriver:

Jeg kender nogle, hvor manden også har sæd i samme kvalitet som håndsæbe... Dvs INTET GODT.... De gik til zoneterapi begge to og har nu 2 børn.... Min egen svigerinde havde lidt samme problem m hendes mand... De gik til samme zoneterapeut og fik også en skøn dreng.... Min mand og jeg prøvede efterfølgende også samme terapeut da vi er uforklarlig barnløse... Dog hjalp intet på os.... Så vi har været hele møllen igennem med 5 iui, 2 IVF og 4 ICSI... 

Tak for svar, og undskyld mit sene.

Zoneterapi er lidt en gråzone for mig, jeg tror man skal tro på det, før det virker, og det tør jeg bare ikke længere. Det gør simpelthen for ondt at håbe.

Men bare for at være på den sikre side, hvilken zoneterapeut var det i brugte?

Når det så er sagt, så jeg glad for at høre, at det er gået godt for dine vennepar. Jeg håber at hverken du eller jeg selv skal igennem meget mere, før vi står med en baby i armene. 

Anmeld Citér

4. maj 2015

Jn81

Risse skriver:

Tak for svar 

Jeg tror dog desværre ikke vi er helt klar til donorbørn endnu, men det kan jo være at det ændrer sig, hvis der absolut intet er at komme efter. 

Hele den snak om donor har vi også været igennem... Glæden var stor da vi startede i behandling og fandt ud af at ingen af os fejlede noget... Det viste sig dog at ingen a parterne fejler noget, ikke altid gør det nemmere at blive gravid.... Vi snakkede også om donorsæd... Men her må je sige at det nok var mest mig som sagde fra... Så ville jeg hellere donor æg.... Så var det nemlig stadig en del af mig og min mands sæd... Jeg ville føle at jeg havde været ham utro , hvis vi brugte donorsæd.. (Skal dig lige siges at min mand havde det ok med DS, hvis det var det som skulle til) 

for to måneders tid siden var vi til en "er der overhovedet noget at gøre" snak hos Svend på CFC... Det viser sig at mine æg åbenbart ikk er så gode (de delte sig fint alle gange efter æu men ville ikke sætte sig fast) vi spurgte ham om DS ville ændre noget og han sagde... "Ikke noget som helst... Din mands sæd er tip top. Ham ku vi godt bruge herinde".... Han sagde at han ville ændre en lille smule i min medicin så æggene modnede bedre og hvis det ikke lykkedes, var ægdonation vores mulighed... Så skulle je ikke byde mig selv og min krop mere... Vi spurgte om det var bedst at gå direkte til æg donation eller om vi sku prøve et sidste forsøg... Han kiggede på mig og sagde "var du MIN datter... Så skulle I prøve den her sidste gang"... Vi var fuldstændig lettede da vi gik derfra... Lettede over at det var sidste gang at jeg skulle igennem hormonhelvede... Vi startede op v næste mens og nu sidder jeg her idag... 7 uger henne og skal til hjerteblinks scanning på onsdag... Så mit råd må være.... Giv ikke op.... Jeg VED at det er svært... Tro mig... Jeg har i 10 år været igennem hele møllen... Men er SÅ glad for at vi fik den snak med Svend... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.