Vielse en søndag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.712 visninger
20 svar
1 synes godt om
28. april 2015

Anonym trådstarter

Hej hej

Er der nogen derude der har prøvet at blive viet en søndag i forbindelse med dåb?

Vi ønsker at blive viet i forbindelse med dåben men vi vil gerne have det bliver om søndagen for at holde fokus på dåben men samtidig også fordi der er ingen der ved at vi skal giftes. Vi ønsker ikke det store hurlumhej og synes egentlig bare at det er mest praktisk at gøre det i forbindelse med dåben og det er alligevel de samme mennesker vi ønsker at se.

Så jeg vil egentlig bare høre om der er nogen der har prøvet at gøre det samme eller været med til noget i den stil?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

I mange sogn holder man dåb om lørdagen nu

Anmeld Citér

28. april 2015

Anonym trådstarter

EBK skriver:

I mange sogn holder man dåb om lørdagen nu

Ja det er jeg godt klar over  Men vi ville netop en søndag for som sagt at holde fokus på dåben og fordi det ikke skal være noget helt vildt - som jeg er bange for at folk godt kan tro hvis det bliver om lørdagen.. Samtidig er jeg bange for at folk gætter overraskelsen hvis dåben pludselig er en lørdag i stedet for søndag som det jo normalt er.

Anmeld Citér

28. april 2015

Bissen

Hej hej

Er der nogen derude der har prøvet at blive viet en søndag i forbindelse med dåb?

Vi ønsker at blive viet i forbindelse med dåben men vi vil gerne have det bliver om søndagen for at holde fokus på dåben men samtidig også fordi der er ingen der ved at vi skal giftes. Vi ønsker ikke det store hurlumhej og synes egentlig bare at det er mest praktisk at gøre det i forbindelse med dåben og det er alligevel de samme mennesker vi ønAsker at se.

Så jeg vil egentlig bare høre om der er nogen der har prøvet at gøre det samme eller været med til noget i den stil?

Vi havde både dåb og blev viet på en søndag ☺️ Intet fancy, kun teksterne som passer til vielse og selve tilspørgelsen. men det var jo så helt offentligt, da det bare var i forbindelse med den almindelige gudstjeneste og dåb. 

Og det var også en surprise vielse ��

Anmeld Citér

28. april 2015

Anonym trådstarter

Mettebids skriver:

Vi havde både dåb og blev viet på en søndag ☺️ Intet fancy, kun teksterne som passer til vielse og selve tilspørgelsen. men det var jo så helt offentligt, da det bare var i forbindelse med den almindelige gudstjeneste og dåb. 

Og det var også en surprise vielse ��

Spændende ... Hvordan foregik det? Blev I viet først eller kom dåben først eller hvordan?

Anmeld Citér

28. april 2015

TNBC

Anonym skriver:

Ja det er jeg godt klar over  Men vi ville netop en søndag for som sagt at holde fokus på dåben og fordi det ikke skal være noget helt vildt - som jeg er bange for at folk godt kan tro hvis det bliver om lørdagen.. Samtidig er jeg bange for at folk gætter overraskelsen hvis dåben pludselig er en lørdag i stedet for søndag som det jo normalt er.

Da min nevø blev døbt, overraskede de også med at de skulle giftes også, og jeg ka  bare ikke huske om det var lørsag eller søndag, men  ingen havde tænkt at de også skulle giftes, så jeg tænker det er ligemeget  hvad dag det er(han var den eneste der blev døbt) . Men snak med præsten.

Anmeld Citér

28. april 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Da min nevø blev døbt, overraskede de også med at de skulle giftes også, og jeg ka  bare ikke huske om det var lørsag eller søndag, men  ingen havde tænkt at de også skulle giftes, så jeg tænker det er ligemeget  hvad dag det er(han var den eneste der blev døbt) . Men snak med præsten.

Sjovt .. Ja vi skal selvfølgelig snakke med præsten men det kunne være sjovt at høre om andre har gjort det samme og hvordan det foregik

Anmeld Citér

28. april 2015

Bissen

Spændende ... Hvordan foregik det? Blev I viet først eller kom dåben først eller hvordan?

Vi blev viet som det første ☺️ Efter indgangssalmen læste hun teksterne til vielsen, hvorefter hun sagde, at det var ikke de tekster der normalt passede til denne dag, men at de passede til vielsen. Og at vi netop skulle have en vielse idag. Og så kaldte hun os op - viede os - så satte vi og ned og resten af gudstjenesten fortsatte som normalt med dåb 

præsten foreslog også at holde vielse efter gudstjenesten hvis vi ville have det hele omkring vielsenmed. 

Anmeld Citér

28. april 2015

Kay

Min faster blev gift i forbindelse med dåb for 13 år siden  der var en anden familie der også skulle døbe deres barn så da dåben var overstået og vi var på vej ud af kirken fik vi af vide af præsten at os der hørte til familien  xxxx og xxxx skulle gå tilbage i kirken da der lige manglede noget 

Anmeld Citér

28. april 2015

Anonym trådstarter

Mettebids skriver:

Vi blev viet som det første ☺️ Efter indgangssalmen læste hun teksterne til vielsen, hvorefter hun sagde, at det var ikke de tekster der normalt passede til denne dag, men at de passede til vielsen. Og at vi netop skulle have en vielse idag. Og så kaldte hun os op - viede os - så satte vi og ned og resten af gudstjenesten fortsatte som normalt med dåb 

præsten foreslog også at holde vielse efter gudstjenesten hvis vi ville have det hele omkring vielsenmed. 

Okay, det er meget alla det vi gerne vil . Hvad sagde folk til det bagefter?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.