Hvor tidligt valgte I selv at få en scanning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.250 visninger
12 svar
5 synes godt om
27. april 2015

Babydrøm

Hejsa

Lægen og jeg kan ikke helt finde ud af hvor langt jeg er henne. Kæresten og jeg snakkede om at en tidlig scanning ville være dejlig at få, for at kunne tro lidt mere på det  

Der er intet i vejen, har mega mega ømme bryster, små jag og niv i underlivet, humørsvingninger og lægen bekræftede graviditeten i onsdags  

Men det ville være skønt at se et hjerte blink, så det bliver mere virkeligt og også fordi vi har snakket om at fortælle min mor og søstre det på torsdag/fredag, kan ik holde på hemmeligheden mere  Men resten får det først at vide efter nf, det er planen ihvertfaldt. 

Burde enten være 7+1 eller 6+4 på torsdag, hvor jeg kan blive scannet. Hun vil gerne scanne mig, men hvis nu jeg ik er langt nok henne, ville det måske være bedre at vente en uges tid. Vi skal jo betale for det, og det er måske sådan lidt, hvis vi nærmest intet kan se.. 

Hvad har I gjort?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2015

CLB

Babydrøm skriver:

Hejsa

Lægen og jeg kan ikke helt finde ud af hvor langt jeg er henne. Kæresten og jeg snakkede om at en tidlig scanning ville være dejlig at få, for at kunne tro lidt mere på det  

Der er intet i vejen, har mega mega ømme bryster, små jag og niv i underlivet, humørsvingninger og lægen bekræftede graviditeten i onsdags  

Men det ville være skønt at se et hjerte blink, så det bliver mere virkeligt og også fordi vi har snakket om at fortælle min mor og søstre det på torsdag/fredag, kan ik holde på hemmeligheden mere  Men resten får det først at vide efter nf, det er planen ihvertfaldt. 

Burde enten være 7+1 eller 6+4 på torsdag, hvor jeg kan blive scannet. Hun vil gerne scanne mig, men hvis nu jeg ik er langt nok henne, ville det måske være bedre at vente en uges tid. Vi skal jo betale for det, og det er måske sådan lidt, hvis vi nærmest intet kan se.. 

Hvad har I gjort?  

For det første, stort tillykke! 

For det andet, så er private skanninger bare det BEDSTE, jeg eeeeeeelsker dem! .. Det er de bedste oplevelser og få bekræftende! Jeg vil heller end gerne bruge de 500kr på en skanning, jeg synes bestemt ikke det er mange penge, når man tænker på oplevelsen og glæden! 

Jeg har været til privat scanning 6+4, og så hjerteblink. 

Igen 9+2 mener jeg, hvor det pludselig var en helt rigtig baby! 

Og nu skal jeg så til 3D skanning om en uge, og jeg har ikke fortrudt en eneste af dem! (:

Anmeld Citér

27. april 2015

Babydrøm

CLB skriver:

For det første, stort tillykke! 

For det andet, så er private skanninger bare det BEDSTE, jeg eeeeeeelsker dem! .. Det er de bedste oplevelser og få bekræftende! Jeg vil heller end gerne bruge de 500kr på en skanning, jeg synes bestemt ikke det er mange penge, når man tænker på oplevelsen og glæden! 

Jeg har været til privat scanning 6+4, og så hjerteblink. 

Igen 9+2 mener jeg, hvor det pludselig var en helt rigtig baby! 

Og nu skal jeg så til 3D skanning om en uge, og jeg har ikke fortrudt en eneste af dem! (:

Mange tak 

Dejligt at høre  Det er også det vi håber at få ud af det   Men kan jo også være jeg ik er så langt henne, lidt svært når min menses var ustabil. Men vi overvejer meget at tage til scanningen  

Tak for dit svar  

Anmeld Citér

27. april 2015

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg tror jeg ville vente en uges tid hvis jeg var dig. Sådan så du mindst (altså med sen befrugtning i din uregelmæssige cyklus) er 7+0.. Så er du sikker på at man kan se noget ligegyldigt hvor langt du er henne... 

Men det kommer også an på hvor stor forskel der kan være på din cyklus..

Anmeld Citér

27. april 2015

Beem82

Jeg var til første scanning da jeg var 7+0 og der var der en lille bønne med hjerteblink  Men der er heller ikke mere at se på det tidspunkt, så mine anbefalinger vil være først at tage afsted når du er sikker på ihvertfald at være 7+0. Kommer du afsted før, kan det være svært at se ret meget og så kommer du måske til at stå med en træls usikkerhed.

Anmeld Citér

27. april 2015

Emisoph

Ifølge egne udregninger var jeg 7+0, scanningen satte mig dog til 6+2 men der var galoperende hjerteblink

3 uger senere da jeg oroprindeligt var 10+0 satte scanningen mig til 9+4 og til NF da jeg oprindeligt var 12+6, satte scanningen mig til 13+0, så det kan sagtens svinge en del Ville dog nok vente til jeg var "sikker på" at være 7+0 efter egen beregning, i så fald du bliver rykket lidt tilbage  Så risikerer du ikke at blive unødigt bekymret hvis der endnu ikke er blink

Anmeld Citér

27. april 2015

ekebiv

Babydrøm skriver:

Hejsa

Hvad har I gjort?  

Jeg ville vente til 9+.

Jeg var igennem en MA der var gået til 8+6 (var i 11. uge da det blev opdaget) og jeg fik af vide at der sker så meget i uge 8+ at det er dér mange går til (af dem der "skal" gå til). Da jeg blev gravid igen ventede jeg også til 9+ og der var heldigvis stadig liv.

Anmeld Citér

27. april 2015

Babydrøm

Oddi skriver:

Jeg tror jeg ville vente en uges tid hvis jeg var dig. Sådan så du mindst (altså med sen befrugtning i din uregelmæssige cyklus) er 7+0.. Så er du sikker på at man kan se noget ligegyldigt hvor langt du er henne... 

Men det kommer også an på hvor stor forskel der kan være på din cyklus..

Ja det overvejer jeg også, at vente en uges tid. 

Den har svinget meget.. Men de sidste par mdr. "kun" mellem 26-32 dage. Grunden til at jeg er i tvivl er fordi min menses var ret underlig sidst, 4-5 dage pletblødning og så 2-3 dage nogenlunde alm. menses og så pletblødning igen. Så ved ik om jeg skal tælle fra start pletblødning eller fra blødningsdag..  Men lægen var jo også i tvivl. Men regnede også med at jeg er 7 uger henne på onsdag, så hun talte også fra pletblødningsdagen, håber det giver lidt mening

Anmeld Citér

27. april 2015

Babydrøm

Beem82 skriver:

Jeg var til første scanning da jeg var 7+0 og der var der en lille bønne med hjerteblink  Men der er heller ikke mere at se på det tidspunkt, så mine anbefalinger vil være først at tage afsted når du er sikker på ihvertfald at være 7+0. Kommer du afsted før, kan det være svært at se ret meget og så kommer du måske til at stå med en træls usikkerhed.

Dejligt at høre 

Ja det er ik rart hvis jeg så bliver bekymret. 

Anmeld Citér

27. april 2015

Babydrøm

Emisoph skriver:

Ifølge egne udregninger var jeg 7+0, scanningen satte mig dog til 6+2 men der var galoperende hjerteblink

3 uger senere da jeg oroprindeligt var 10+0 satte scanningen mig til 9+4 og til NF da jeg oprindeligt var 12+6, satte scanningen mig til 13+0, så det kan sagtens svinge en del Ville dog nok vente til jeg var "sikker på" at være 7+0 efter egen beregning, i så fald du bliver rykket lidt tilbage  Så risikerer du ikke at blive unødigt bekymret hvis der endnu ikke er blink

Ja det svingede da lidt Ja det overvejer jeg også at gøre, ønsker slet ik at risikerer at blive bekymret.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.