FruNK skriver:
Inspireret af den anden tråd om huskøb.
Vi står og gerne vil købe hus - det vi gerne vil have koster 745.000 kr (dog kan det nok forhandles lidt ned), men der skal også smides imellem 500.000-800.000 i det, så vi lander et sted mellem 1,3-1,5 mill.
Jeg er studerende og min mand er inspektør, vi har 31.000-35.000 ubetalt hver måned.
Vi sidder lige nu og har en husleje på 5000 kr. Og har et rådighedsbeløb på 13.000-17.000 kr.
Jeg tror ikke det bliver et problem at låne pengene, men jeg undre mig lidt over at det er så forskelligt alt afhængig af hvor man bor i landet, hvor meget man kan låne til bolig?
Er det bare et spørgsmål om at priserne er anderledes f.eks. fra Sjælland til Jylland, osv.? Selvfølgelig er lønnen også lidt højere på Sjælland end den er f.eks. her i Nordjylland, men så meget er det jo heller ikke?
Hvad kunne i låne, hvad er jeres indtægt og hvilken landsdel bor i i?
Der er mulighed for at svare anonymt 
.Vi har været i mange forskellige banker og har indtil videre fået tilbud på 1.8 mill.
Mangler stadig et par stykker :-) så krydser fingre for lidt mere :p
Bankerne indtil videre har også sagt til os at de foreslår at vi køber et hus til 1.7-1.8 hvor der skal laves minimalt og næsten klart til indflytning frem for et hus Vi havde i tankerne til 1.5 hvor der skulle laves en del ( mange k3 + k2) - også.selvom min mand er håndværker og han lave det hele selv. Så.ville byggelånet blive en for dyr post :/
Vi får Ca. Kr 35000 ud ( det er fast løn, vores ekstra arbejde et ikke medregnet), vi kan låne 1.8 mill og bor i Nordsjælland.