Huskøb, indtægt og landsdel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.892 visninger
12 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. april 2015

AnnaK89

Inspireret af den anden tråd om huskøb. 

Vi står og gerne vil købe hus - det vi gerne vil have koster 745.000 kr (dog kan det nok forhandles lidt ned), men der skal også smides imellem 500.000-800.000 i det, så vi lander et sted mellem 1,3-1,5 mill. 

Jeg er studerende og min mand er inspektør, vi har 31.000-35.000 ubetalt hver måned. 

Vi sidder lige nu og har en husleje på 5000 kr. Og har et rådighedsbeløb på 13.000-17.000 kr.

Jeg tror ikke det bliver et problem at låne pengene, men jeg undre mig lidt over at det er så forskelligt alt afhængig af hvor man bor i landet, hvor meget man kan låne til bolig?

Er det bare et spørgsmål om at priserne er anderledes f.eks. fra Sjælland til Jylland, osv.? Selvfølgelig er lønnen også lidt højere på Sjælland end den er f.eks. her i Nordjylland, men så meget er det jo heller ikke?

Hvad kunne i låne, hvad er jeres indtægt og hvilken landsdel bor i i? 

Der er mulighed for at svare anonymt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2015

Anonym

Det har ikke kun noget at sige hvor i landet der er og hvor meget man tjener 

der er KÆMPE forskel fra bank til bank og bankrådgiver til bankrådgiver. For 3 år siden købte vi hus til 2.0 millioner selvom jeg faktisk var på kontanthjælp  

efter vi havde boet der i halvandet år, faldt vi ud af at huset slet ikke var noget for os. Jeg havde i mellemtiden får fast arbejde og vi tjener til sammen mellem 40-60.000 udbetalt om måneden - alligvel ville banken ikke acceptere at vi solgte selvom vi kun kom ud med et underskud på SØLLE 7000,-

så vi måtte kontakte flere forskellige banke for at skifte 

Anmeld Citér

27. april 2015

Anonym

FruNK skriver: