Er der nogen der har købt hus for nyligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2015

MMOGM

Mor11 skriver:

Og i har 2 børn ikke?  

Jo det har vi 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
MMOGM skriver:

Jo det har vi 

Hvordan gør man helt lavpraktisk ift lånemuligheder i forskellige banker? Skal de have 117 forskellige oplysninger eller er ind og udgifter fint nok? Og skal man ned til møde i samtlige banker man vil undersøge? 

Anmeld Citér

27. april 2015

MMOGM

Hvordan gør man helt lavpraktisk ift lånemuligheder i forskellige banker? Skal de have 117 forskellige oplysninger eller er ind og udgifter fint nok? Og skal man ned til møde i samtlige banker man vil undersøge? 

Vi fik vores bankrådgiver hjem til os, han bad om at se lønsedler over de sidste 3 mdr. Og så skulle vi selv lægge et budget som det så ud i det vi sad i dengang. Og så spurgte han hvor meget vi gerne ville have til rådighed om mdr, for at se om det kunne lade sig gøre.

så gik han hjem og lavede et budget for os, hvis vi købte hus, og stillede det op for os hvordan det ville se ud.

Han spurgte om at HVIS nu det var det var helt umuligt at få det til at løbe rundt, om vi så ville sælge bilen, og det ville vi gerne (vi har rådighedsbeløb på lige knap 14.000kr). 

Der er ingen problemer i at få økonomien til at løbe rundt, også selvom vi har bilen 

vi spurgte kun i vores egen bank, da vi var tilfredse med låne beløbet, så vi har ikke været ude i forskellige banker. Men har hørt at Nordea skulle man holde sig fra 

Anmeld Citér

27. april 2015

alenemor42

Jeg ville kontakte realkredit  institutterne i stedet for banken, banken vil generelt gerne have man samler alt hos dem også forsikring osv.

Det er min personlige holdning at det måske ikke altid er en god løsning da det giver dem temmelig stor magt at have adgang til alle økonomiske aspekter i ens liv.

Og uanset hvor flinke de kan Være er banken en forretning hvor der skal tjenes penge. Skulle man engang komme i situation hvor man sidder lidt stramt i det kan man virkelig være i klemme hvis ens bank ikke ønsker at hjælpe 

Anmeld Citér

27. april 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
alenemor42 skriver:

Jeg ville kontakte realkredit  institutterne i stedet for banken, banken vil generelt gerne have man samler alt hos dem også forsikring osv.

Det er min personlige holdning at det måske ikke altid er en god løsning da det giver dem temmelig stor magt at have adgang til alle økonomiske aspekter i ens liv.

Og uanset hvor flinke de kan Være er banken en forretning hvor der skal tjenes penge. Skulle man engang komme i situation hvor man sidder lidt stramt i det kan man virkelig være i klemme hvis ens bank ikke ønsker at hjælpe 

Må ærligt indrømme at jeg slet ikke har så meget styr på økonomi, lån osv at jeg kan overskue at tænke på den måde.. jeg har ALDRIG lånt penge før. Kassekreditten er min kærestes. Jeg har ikke engang snakket med en bankrådgiver før..  

Anmeld Citér

27. april 2015

Rockertand

alenemor42 skriver:

Det er da helt forkert. 

Bankerne laver udregningerne i forhold til, hvad du har råd til at sidde for, og det er realkredit, der udsteder det lån, man er godkendt til, man har selvfølgelig frit valg i forhold til, hvem man ønsker at kontakte.

Det er da absolut kun en fordel at have alt samlet eet sted, der er meget kortere sagsbehandlingstid, og der er ofte samlerabatter (vi har sparet sindssygt mange penge og er lige sat yderligere ned i rente, selvom vi lige havde forhandlet renten i bund, fordi der var et nyt tilbud til kunder med alt samlet). Hvis man skulle få problemer, har de også nemmere ved at skrue på de forskellige knapper, hvilket ikke kan lade sig gøre, hvis man har spredte aktiviteter. Vi har også lige fået vurderet ejendommen, og da alt foregik indenfor murene, gav vurderingsmanden os lov til selv at sætte beløbet, der ville give os mulighed for at skræddersy vores økonomiske fordeling og låneomlægning, kæmpe fordel.

Jeg gætter dog på, at vi har meget forskellige udgangspunktet, da din holdning emmer lidt af mistro og dårlig erfaring med hjælpsomme banker, mens vi i vores husholdning kun har mødt hjælpsomhed og smil, men vi er også meget solide økonomisk, så det kan selvfølgelig gøre en forskel.

Anmeld Citér

27. april 2015

Stumpen

Hvis ikke I kan sidde til et alm lån uden afdragsfrit tror jeg ikke I får lov... Vi er pt igang med forhandlinger og da jeg nævnte afdragsfrit sagde min bankdame nogenlunde sådan her "når I kan sidde til et 2% obligations lån uden problemer, så kan vi sagtens snakke afdragsfrit eller andre lånetyper"

Anmeld Citér

27. april 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Stumpen skriver:

Hvis ikke I kan sidde til et alm lån uden afdragsfrit tror jeg ikke I får lov... Vi er pt igang med forhandlinger og da jeg nævnte afdragsfrit sagde min bankdame nogenlunde sådan her "når I kan sidde til et 2% obligations lån uden problemer, så kan vi sagtens snakke afdragsfrit eller andre lånetyper"

Okay  

det er jo i grunden sært. Hvis man har mulighed for at sidde uden afdragsfrihed, så ville jeg da gøre det.  

Anmeld Citér

27. april 2015

JJP

Vi skulle fremvise dette : 

•   seneste årsopgørelse, herunder personlige skatteoplysninger fra SKAT

•  nuværende budget eller oversigt over faste udgifter

•  seneste 3 måneders lønsedler

•  seneste 3 oversigter fra BetalingsService

•   kontooversigt fra nuværende pengeinstitut

•   Pensionsinfo www.pensionsinfo.dk    

•  kopi af pas/kørekort og sundhedskort

•   Oplysninger om forventet forretningsomfang 

•  salgsopstilling på et hus

Vi kunne låne 1.8 millioner.

Har begge indkomst på 17-18  tusinde efter skat. Vi havde dog kun 20 Tusind  til udbetaling og min kæreste havde et forbrugslån på 115 tusinde. 

Så hvis vi havde større opsparing og ingen gæld kunne vi også låne mere.  :-)  men sådan som det ser ud nu ville vi have et rådighedsbeløb på 12 tusinde hvis vi sætter os i et hus for 1.8 mill. 

Vi har dog ikke nogen børn endnu. Men alle beregninger er lavet så vi kan sidde 2 voksne og 1 barn med institution osv. 

:-)  Men snak med flere banker !  De giver alle meget forskellige mmuligheder. Held og lykke. 

Anmeld Citér

27. april 2015

Stumpen

Mor11 skriver:

Okay  

det er jo i grunden sært. Hvis man har mulighed for at sidde uden afdragsfrihed, så ville jeg da gøre det.  

Det er jo fordi at banken/I skal være sikre på at I har råd til at sidde der når de afdragsfrie år er gået..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.