Er der nogen der har købt hus for nyligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.138 visninger
21 svar
11 synes godt om
26. april 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hej alle jer

jeg går her og sukker efter noget mere plads! Pt lever vi på 2.sal, 73kvm, intet udendørsareal - 4 mennesker.. 

Jeg er på barsel lige nu og kæresten læser (su- færdig om 1år). 

Hvordan er bankerne pt? Tror i det er muligt at låne noget som helst med afdragsfrihed indtil han har læst færdigt og dermed stiger til det dobbelte i indkomst? jeg selv er tilbage på alm løn igen "allerede" om 6mdr. 

Synes det lyder til fra venner og bekendte, at lånebeløbene er blevet højere end for bare 2år siden. Kan det passe??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2015

Isabella_mor

Vi købte hus i september til 1,5 mil. Jeg er studerende på barsel og mun kæreste arbejder med fast timeløn på ca 200 i timen. Det kunne sagtens lade sig gøre  

mit råd er at tale med bsnken og se hvad jeres muligheder. 

Nu skal det tilføjes at vi solgte lejligheden og fik et overskud på 100 tusind så vi havde selv til udbetalingen. Det har selvfølgelig noget at sige. 

Anmeld Citér

26. april 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Isabella_mor skriver:

Vi købte hus i september til 1,5 mil. Jeg er studerende på barsel og mun kæreste arbejder med fast timeløn på ca 200 i timen. Det kunne sagtens lade sig gøre  

mit råd er at tale med bsnken og se hvad jeres muligheder. 

Nu skal det tilføjes at vi solgte lejligheden og fik et overskud på 100 tusind så vi havde selv til udbetalingen. Det har selvfølgelig noget at sige. 

Vi har desværre ingenting andet end en kassekredit på 25kilo som er i bund.  Har den været et par år.

Det er så også den eneste lille gæld vi har. Ingen su lån eller lign. Så de kan jo se at vi kan leve på noget lignende en sten  

mit argument i mit hoved for at få lov er lidt at vi pt lever på den mindste indkomst muligt, og det løber rundt. I fremtiden (allerede om 6mdr) ser det en del pænere ud, og igen når han er færdig næste sommer bliver det igen kun bedre og bedre men ved sgu ikke om de godtager sådan en fremtidsløsning  hehe 

Anmeld Citér

26. april 2015

Lilleblyp

Vi købte hus til 3 mill i august, vi har begge fast job og ok indkomst, dog havde vi ikke selv til udbetaling, da vi lige havde købt bil.. så vi skulle låne alle pengene.. Men det gik og det hele løber fint rundt nu��

Anmeld Citér

26. april 2015

Kløver

Vi er ved at sælge vores hus, og har fået godkendelse til at købe et andet til knap 1/2 mil mere end vores er sat til. Der var ingen problem. Jeg er på barsel/ledighedsydelse og min mand har et arbejde 

Anmeld Citér

27. april 2015

Isabella_mor

Mor11 skriver:

Vi har desværre ingenting andet end en kassekredit på 25kilo som er i bund.  Har den været et par år.

Det er så også den eneste lille gæld vi har. Ingen su lån eller lign. Så de kan jo se at vi kan leve på noget lignende en sten  

mit argument i mit hoved for at få lov er lidt at vi pt lever på den mindste indkomst muligt, og det løber rundt. I fremtiden (allerede om 6mdr) ser det en del pænere ud, og igen når han er færdig næste sommer bliver det igen kun bedre og bedre men ved sgu ikke om de godtager sådan en fremtidsløsning  hehe 

Det er jo en invistering

lav en date med banken  

Anmeld Citér

27. april 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Isabella_mor skriver:

Det er jo en invistering

lav en date med banken  

Ja, det er jo den eneste måde at vi kan få svar på. Kan bare mærke at jeg er bange for at gå VIRKELIG skuffet derfra. Fx at de siger det først er muligt om flere år 

Anmeld Citér

27. april 2015

MMOGM

Vi købte hus i okt. 14 med henblik på at jeg skulle studere efter endt barsel, og min kæreste på fast løn om mdr. Ca 19-20.000 udbetalt. 

Vi kunne låne 2,3 mil. Men købte kun for 1,875.000kr plus vi lånte 150.000kr til ombygning. 

Vi havde sparet 50.000kr op, og brugte det til noget af udbetalingen. 

Vi har spar nord bank  

Håber det hjalp lidt 

Anmeld Citér

27. april 2015

MMOGM

Vi havde også i starten af 2014 købt ny bil til omkring 200.000kr. Så tror vi havde fået lov at låne mere hvis vi ikke havde haft bilen også 

Anmeld Citér

27. april 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
MMOGM skriver:

Vi havde også i starten af 2014 købt ny bil til omkring 200.000kr. Så tror vi havde fået lov at låne mere hvis vi ikke havde haft bilen også 

Og i har 2 børn ikke?  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.