TbCp skriver:
Han var faktisk stor.
44 cm og 2356g.
Vi har lige været til tjek på hospitalet i dag og de er noget bekymrede for om han får nok næring ud af den mad han spiser, så der skulle tages blodprøver som vi nu venter svar på.
Jeg vil prøve at holde øje med når han får fedtholdig mad, det er svært når han ikke er ældre synes jeg, for han kan ikke 100% fortælle mig hvad maden gør ved ham, det bliver nok lettere når han bliver større 
Endnu en gang 1000 tak fordi du deler 
Ja, han havde en rigtig fin størrelse, især når han er født så tidligt
Men det er jo desværre ikke altid størrelsen, der afgør om man bliver syg. Jeg fik at vide, at jeg var den største baby på neonatal afdelingen, men samtidig den mest syge 
Puha! Sikke en omgang, øv!
Det kan også være meget svært at udtrykke hvad der er i vejen, når man kun er 3 år. Hvor meget af sygdommen forstår han?
Jeg håber, at de finder ud af noget, på hospitalet, så Mikkel kan få den næring han har brug for. Det må bare være svært, når han samtidig ikke tåler laktose.
Så vidt jeg ved, er det i tyndtarmen størstedelen af næring bliver optaget, så han vil jo aldrig komme til at optage alt maden, men håber virkelig for jer som forældre og ikke mindst for Mikkel, at der kan gøres noget for at hjælpe ham.
Det vil nok være godt at fortsætte med ernærings drikke, det kan tit være lettere at få flere kalorier ned, ved at drikke dem.
De er rigtig glade for, der hvor jeg har gået til tjek, at jeg trods alt kan spise sødt og chokolade, for det hjælper mig til at få flere kalorier ned 
Men ja, selvom jeg spiser meget chokolade, er jeg stadigen lille en
Dog havde min mor samtidig svangerskabsforgiftning, under sin graviditet, som ikke ligefrem hjalp på min størrelse.
Da jeg selv blev gravid og sidste år fødte min datter ved ks, efter lægernes råd ( er jeg MEGET ked af), var jeg bange for, at hun også ville være lille som mig og blive syg.
Godt nok blev jeg fulgt ekstra pga NEC, min datter lå under gennemsnittet., men hun klarede det så godt.
Hun er født 37+0, var 48 cm lang og vejede 2551g. Det er jeg lykkelig for.