TbCp skriver:
Tak for dit svar 
Mikkel fik fjernet halvdelen af tyndtarmen og halvdelen af tyktarmen. Han havde stomi 3-4 mdr.
Gør du noget specielt i forhold til kost osv?
Mikkel får energidrikke/ernæringsdrikke, da han har meget svært ved at tage på.
Og så har han laktoseintolerance oveni, så vi holdt ham mest muligt fra mælk.
Samtidig har vi fundet ud af at meget sukker giver ekstra mange mavesmerter samt diarre.
Vi lærer hele tiden og jeg håber at han er så vant til den måde at leve på, at det ikke bliver et problem for ham når han vokser op 
Det var da så lidt 
Jeg fik i en periode energi drikke, gerne 2-3 om dagen, men efter en lille måned, blev jeg dårlig med kvalme efter hver drik. Så jeg begyndte i stedet at drikke almindelig kakaomælk, gerne dem i brikker, da jeg ikke kan få så meget ned af gangen.
Jeg spiser små måltider fordelt over hele dagen - + en brik kakao/juice inden jeg skal sove.
Jeg kan spise sukkerholdig kost uden problemer, men til gengæld har jeg store problemer med fedt. F.eks prøver jeg så vidt muligt at undgå smør, fløde, sovs, bacon og hvis vi får mad udefra passer jeg meget på med at spise pommes frites, da store mængder salt gør at min mave bliverkæmpe stor og hård 
Jeg supplerer en gang imellem med lidt glutenfri brød og laktosefri mælk, hvis jeg har en rigtig dårlig periode.
Jeg har også været tilknyttet en diætist, da jeg er meget tynd og har svært ved at tage nok på - nu, som 25 årig, med en 10 måneder gammel datter, er jeg 166 cm høj og vejer normalt 45 kg +/-.
Hvor lang og tung var Mikkel, da han blev født?
Jeg var 42 cm lang og vejede 1740 g.
Anmeld
Citér