Så meget er der sket på 3 år :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.147 visninger
14 svar
39 synes godt om
24. april 2015

TbCp

Første billede er Mikkel 3 mdr.
Andet billede 3 år

Og ja det er samme bamse!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2015

TNBC

TbCp skriver:

Andet billede 3 år

Det er utroligt. Han er bare sådan en kær lille dreng, og en super sej dreng.. 

Anmeld Citér

24. april 2015

Mor til F

TbCp skriver:

Andet billede 3 år

Sikke en lille basse,  han er blevet vildt,  at der er sket så meget. 

Jeg har selv NEC og blev født ved aks 33 + 6,  og kæmper den dag i dag, stadig med bivirkninger. 

Anmeld Citér

28. april 2015

TbCp

BabyFreia skriver:

Sikke en lille basse,  han er blevet vildt,  at der er sket så meget. 

Jeg har selv NEC og blev født ved aks 33 + 6,  og kæmper den dag i dag, stadig med bivirkninger. 

Må jeg spørge hvor meget tarm du fik fjernet?

Anmeld Citér

28. april 2015

TbCp

Yurie skriver:

Det er utroligt. Han er bare sådan en kær lille dreng, og en super sej dreng.. 

Tak

Anmeld Citér

28. april 2015

Loa

TbCp skriver:

Andet billede 3 år

Årh.......  

Og hvor er det vildt at se med bamsen ved siden af :O

Anmeld Citér

28. april 2015

Mor til F

TbCp skriver:

Må jeg spørge hvor meget tarm du fik fjernet?

Ja,  det må du gerne

Jeg fik, 6 dage gammel,  fjernet hele min tyktarm. Da de ikke kunne sy tyndtarm og endetarm sammen med det samme igen,  havde jeg en stomi på maven,  frem til jeg blev ca. 19 måneder. Der lykkedes det,  at operere og har ikke haft stomi siden. 

Oplever dog perioder med voldsomme mavesmerter og vægttab,  hvor jeg egentlig helst vil ligge i sengen - men jeg nægter at lade sygdommen ødelægge min hverdag fuldstændig. 

Anmeld Citér

28. april 2015

Clisolka

Hvor er han blevet stor! 

Anmeld Citér

28. april 2015

TbCp

BabyFreia skriver:

Ja,  det må du gerne

Jeg fik, 6 dage gammel,  fjernet hele min tyktarm. Da de ikke kunne sy tyndtarm og endetarm sammen med det samme igen,  havde jeg en stomi på maven,  frem til jeg blev ca. 19 måneder. Der lykkedes det,  at operere og har ikke haft stomi siden. 

Oplever dog perioder med voldsomme mavesmerter og vægttab,  hvor jeg egentlig helst vil ligge i sengen - men jeg nægter at lade sygdommen ødelægge min hverdag fuldstændig. 

Tak for dit svar
Mikkel fik fjernet halvdelen af tyndtarmen og halvdelen af tyktarmen. Han havde stomi 3-4 mdr.

Gør du noget specielt i forhold til kost osv?

Mikkel får energidrikke/ernæringsdrikke, da han har meget svært ved at tage på.
Og så har han laktoseintolerance oveni, så vi holdt ham mest muligt fra mælk.
Samtidig har vi fundet ud af at meget sukker giver ekstra mange mavesmerter samt diarre.

Vi lærer hele tiden og jeg håber at han er så vant til den måde at leve på, at det ikke bliver et problem for ham når han vokser op

Anmeld Citér

28. april 2015

Mor til F

TbCp skriver:

Tak for dit svar
Mikkel fik fjernet halvdelen af tyndtarmen og halvdelen af tyktarmen. Han havde stomi 3-4 mdr.

Gør du noget specielt i forhold til kost osv?

Mikkel får energidrikke/ernæringsdrikke, da han har meget svært ved at tage på.
Og så har han laktoseintolerance oveni, så vi holdt ham mest muligt fra mælk.
Samtidig har vi fundet ud af at meget sukker giver ekstra mange mavesmerter samt diarre.

Vi lærer hele tiden og jeg håber at han er så vant til den måde at leve på, at det ikke bliver et problem for ham når han vokser op

Det var da så lidt

Jeg fik i en periode energi drikke,  gerne 2-3 om dagen,  men efter en lille måned,  blev jeg dårlig med kvalme efter hver drik.  Så jeg begyndte i stedet at drikke almindelig kakaomælk,  gerne dem i brikker, da jeg ikke kan få så meget ned af gangen. 

Jeg spiser små måltider fordelt over hele dagen - + en brik kakao/juice inden jeg skal sove. 

Jeg kan spise sukkerholdig kost uden problemer,  men til gengæld har jeg store problemer med fedt. F.eks prøver jeg så vidt muligt at undgå smør,  fløde,  sovs,  bacon og hvis vi får mad udefra passer jeg meget på med at spise pommes frites,  da store mængder salt gør at min mave bliverkæmpe stor og hård

Jeg supplerer en gang imellem med lidt glutenfri brød og laktosefri mælk,  hvis jeg har en rigtig dårlig periode. 

Jeg har også været tilknyttet en diætist,  da jeg er meget tynd og har svært ved at tage nok på - nu, som 25 årig,  med en 10 måneder gammel datter,  er jeg 166 cm høj og vejer normalt 45 kg +/-. 

Hvor lang og tung var Mikkel,  da han blev født? 

Jeg var 42 cm lang og vejede 1740 g.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.