de "glemte" min søn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2015

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Jeg er anonym af hensyn til skolen men mange af jer ved sikkert hvem jeg er.

min dreng er letter mental retarderet og har haft rigtig svært ved skolen, men er dog blevet meget glade for at gå skole.

Han er på et lille hold ca 15 timer om ugen og resten af tiden i sin normale klasse.

i tirsdags fortalte han at han havde Været inde i sin søsters klasse (han gå i a og hun gå i b på samme årgang) jeg spurgte så hvordan det kunne Være, og han fortalte at det var fordi at da han var færdig på holdet var hans klasse gået på tur, så søsters klasselærer havde sagt at han skulle komme ind til hende.

normalt plejer jeg at få afvide at de skal på tur, så vi kan tage stilling til om han skal med eller ej. 

Jeg snakkede så med hans kontakt person om onsdagen( det er ikke hans klasselærer) om at vi ikke havde hørt noget om at hans kl skulle på tur og at han havde sagt at de havde glemt ham, jeg kunne både se og høre at hun ikke havde vist at hans kl skulle på tur og at det ikke måtte ske at de glemte ham, så hun fandt hans klasselærer for at hører hvad der var sket.

hun fortalte så at hun havde skrevet på intranettet at de skulle på tur (JJeg tjekker intranettet flere gange om dagen, og der har ikke stået noger) men at det var rigtig nok at de ikke havde tænkt over at min dreng skulle med da han ikke havde Været der om morgen ( han er ikke inde i sin kl om morgen nå han skal på hold de mødes ude på gangen og gå med læren nå hun kommer) så der for havde de ikke tænkt over det ( jeg kunne ikke rigtig fornemme om hun forstod alvoren af det).

Jeg fik afvide af min datter at min dreng havde spurgt hende om hun ville med ind og se hans kl ( det var rent tilfældigt, de holder frikvarter nå han er færdig på holdet også havde han set sin søster) hun havde så sagt ja og var gået med ham, og da de så, så der ikke var nogen så fandt søster sin lære også det til hende og på den måde fik de ham ind i hendes kl. Men hvis han ikke tilfældigvis havde spurgt sin søster om hun ville gå med så ville han bare have siddet inden i sin kl i 2 timer til han blev hentet, da han ikke selv ville have opsøgt en lære (hhan snakker ikke i skolen) 

Håber at i forstå hvad jeg har skrevet. Jeg skriver fra mobilen og kan ikke rigtigt læse det ordentligt i gennem.

mi  dreng er heldigvis ikke påvirket  af det, men det er jeg, jeg kan ikke rigtig slippe det og er nervøs for at det skal ske igen. 

Jeg havde lige brug for noget luft da jeg ligger og ikke kan sove.

Det der er bare slet ikke okay. 

Jeg var styrtet direkte til skoleinspektøren. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2015

Anonym trådstarter

dpb skriver:

uha, jeg var nok flegnet en hel del hvis det var mig Så syntes det er utrolig flot at du har kunne slå koldt vand i blodet

Intra er noget fanden har skabt hvis du spørger mig, men vores skoleleder sværger til det Men kunne en løsning evt. være at du skal svare "set" eller "ok" til de beskeder de sender via intra, før de kan gå ud fra at du rent faktisk har set/fået dem? fik godt nok at vide på et tidspunkt at lærerne kunne se det hvis/når man havde læst de beskeder de sender, men stoler ikke på det.
og helt ærligt, det er vel ikke ligefrem nyt at ikke er der til de første timer den dag, så når de har tjekket klasselisten (hvilket jeg ville gøre hvis jeg var lærer) burde de da have studset over det, for samtidig har de jo heller ikke fået en sygemelding. (og ja, ved godt mange er dårlige til det, men har jeg ikke indtryk af at I ville undlade)

Syntes virkelig det har været et lykketræf at han har ville vise sin søster hans klasse lige præcis den dag Så hun kunne hive fat i sin lærer for ham, så han er blevet det mindre mærket af episoden. For jeg tror virkelig han havde været langt mere mærket hvis ikke han var kommet ind i søsters klasse, og bare havde skulle sidde mutters alene i et tomt klasselokale

Qnuz

Tak 

jeg tog det kun roligt da min dreng ikke fortæller alt og kun små bider af gangen.

jeg tror hun havde slået det op på klassen start side. Jeg har også fået afvide at de kan se nå beskedne er åbnet. 

Nej det er jo hver uge det sker og har gjort stort set hele året. 

Jeg sygemelde ham ikke til klasselæren men til hans kontakt person, men ja vi sygemelde ham altid 

Ja jeg er rigtig glad for at hun gik med, for vi har lært hende ikke at skulle tage vare på ham da hun en overgang til side satte sig selv helt for at lege med ham og hjælpe ham, så det er tit hun siger nej til ham, så det er lidt et Held at hun ikke gjorde det denne gang.

Anmeld Citér

24. april 2015

Anonym trådstarter

De3Guldklumper skriver:

Det der er bare slet ikke okay. 

Jeg var styrtet direkte til skoleinspektøren. 

Jeg har snakket med lederen og skal mødes med hende sidst på ugen da hun er på kursus. Jeg vil have at de finder ud af hvad de kan føre for at det ikke sker igen

skoleinspektør på denne skole er ikke værd at snakke med. For da jeg ville have støtte på min dreng der samlinger han ham med alle andre og sagde at alle på skolen ikke kunne få støtte på. Men da jeg kom med i et projekt hvor en af lederne var med så fik jeg støtte på min dreng noget af tiden

Anmeld Citér

24. april 2015

dpb

Anonym skriver:

Tak 

jeg tog det kun roligt da min dreng ikke fortæller alt og kun små bider af gangen.

jeg tror hun havde slået det op på klassen start side. Jeg har også fået afvide at de kan se nå beskedne er åbnet. 

Nej det er jo hver uge det sker og har gjort stort set hele året. 

Jeg sygemelde ham ikke til klasselæren men til hans kontakt person, men ja vi sygemelde ham altid 

Ja jeg er rigtig glad for at hun gik med, for vi har lært hende ikke at skulle tage vare på ham da hun en overgang til side satte sig selv helt for at lege med ham og hjælpe ham, så det er tit hun siger nej til ham, så det er lidt et Held at hun ikke gjorde det denne gang.

Syntes ikke det er godt nok kun at slå det op på klassens forside lige i jeres tilfælde. For ting der smides på klassens forside kan hurtigt drukne... det ved jeg da fra min egen, plus de har en "forældelsesdato" men hvor lang tid standard er, kan jeg ikke lige huske...

Okay, men så må man jo gå ud fra at kontaktpersonen sørger for at videreformidle.... ellers er der da et kommunikationsproblem der tænker jeg. Vi skal bare skrive det i kontaktbogen og så hakke de relevante lærere af

Det er jo netop også en kunst at lærer sine børn, som er søskende til "handicappede" at de ikke altid behøver at tilsidesætte sig selv og sine behov for deres søskendes skyld. Lyder kikset formuleret, men håber du forstår hvad jeg mener. Så meget desto mere har det jo også været et lykketræf at hun netop denne gang gik med ham.

Men for hulens jeg syntes den lærer skulle skamme sig

Qnuz

ps. har jeg ret i at du kommer fra samme landsdel som mig? tror nemlig jeg har en anelse om hvem du er. (hvis det er kan du også skrive pb, hvis du vil) Qnuz

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.