Jeg er anonym af hensyn til skolen men mange af jer ved sikkert hvem jeg er.
min dreng er letter mental retarderet og har haft rigtig svært ved skolen, men er dog blevet meget glade for at gå skole.
Han er på et lille hold ca 15 timer om ugen og resten af tiden i sin normale klasse.
i tirsdags fortalte han at han havde Været inde i sin søsters klasse (han gå i a og hun gå i b på samme årgang) jeg spurgte så hvordan det kunne Være, og han fortalte at det var fordi at da han var færdig på holdet var hans klasse gået på tur, så søsters klasselærer havde sagt at han skulle komme ind til hende.
normalt plejer jeg at få afvide at de skal på tur, så vi kan tage stilling til om han skal med eller ej.
Jeg snakkede så med hans kontakt person om onsdagen( det er ikke hans klasselærer) om at vi ikke havde hørt noget om at hans kl skulle på tur og at han havde sagt at de havde glemt ham, jeg kunne både se og høre at hun ikke havde vist at hans kl skulle på tur og at det ikke måtte ske at de glemte ham, så hun fandt hans klasselærer for at hører hvad der var sket.
hun fortalte så at hun havde skrevet på intranettet at de skulle på tur (JJeg tjekker intranettet flere gange om dagen, og der har ikke stået noger) men at det var rigtig nok at de ikke havde tænkt over at min dreng skulle med da han ikke havde Været der om morgen ( han er ikke inde i sin kl om morgen nå han skal på hold de mødes ude på gangen og gå med læren nå hun kommer) så der for havde de ikke tænkt over det ( jeg kunne ikke rigtig fornemme om hun forstod alvoren af det).
Jeg fik afvide af min datter at min dreng havde spurgt hende om hun ville med ind og se hans kl ( det var rent tilfældigt, de holder frikvarter nå han er færdig på holdet også havde han set sin søster) hun havde så sagt ja og var gået med ham, og da de så, så der ikke var nogen så fandt søster sin lære også det til hende og på den måde fik de ham ind i hendes kl. Men hvis han ikke tilfældigvis havde spurgt sin søster om hun ville gå med så ville han bare have siddet inden i sin kl i 2 timer til han blev hentet, da han ikke selv ville have opsøgt en lære (hhan snakker ikke i skolen)
Håber at i forstå hvad jeg har skrevet. Jeg skriver fra mobilen og kan ikke rigtigt læse det ordentligt i gennem.
mi dreng er heldigvis ikke påvirket af det, men det er jeg, jeg kan ikke rigtig slippe det og er nervøs for at det skal ske igen.
Jeg havde lige brug for noget luft da jeg ligger og ikke kan sove.