su lån go/no go??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.802 visninger
10 svar
2 synes godt om
21. april 2015

Anonym trådstarter

Hvad tænker i? 

Jeg skal føde til juli og studere lige nu går på barsel fra studiet på torsdag i næste uge. Dertil har jeg et job ved siden af som giver godt! Jeg har sagt til chefen at jeg gerne ville gå på barsel hos ham til 1 maj også og vi skulle få sendt mine timer indtil udbetaling Danmark da mit job er hårdt. Jeg har adskillige gange fået chefen til at fortælle status på min ansøgning men han ved endnu ikke noget min krop er træt og brugt og lægen mener egentlig også jeg burde sygemeldes i uge 20 dengang men jeg kæmpede videre da jeg er sådan er menneske og pengene har vi brug - men  er så træt og splittet og orker egenligt ikke blive ved og kæmpe for mine barsel penge og de 13 uger jeg sammenlagt skal have med 120 som jeg ville have ramt her til 1 maj hvis chefen altså sendte mine papir videre . 

Jeg har tænkt på su lån ved siden af men hvor meget kan jeg få udbetalt sp efter skat? 

Er der slet ikke andre steder jeg kan søge om tilskud udover børnepenge ? 

Jeg opgiver snart det tynger virkelig min energi og har svært ved og glæde mig fordi kroppen er så træt . Og jeg samtidig er ked af jeg ikke bliver taget seriøst . Syntes det hårdt og tænke på jeg må tage maj med også når det ikke var planen 

er det dumt og tage et SU lån i 6-7 måneder ? Og hvad kommet man til og ca skal betale tilbage syntes jeg læste renten er 18% 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2015

ErDetSnartNU

Anonym skriver:

Hvad tænker i? 

Jeg skal føde til juli og studere lige nu går på barsel fra studiet på torsdag i næste uge. Dertil har jeg et job ved siden af som giver godt! Jeg har sagt til chefen at jeg gerne ville gå på barsel hos ham til 1 maj også og vi skulle få sendt mine timer indtil udbetaling Danmark da mit job er hårdt. Jeg har adskillige gange fået chefen til at fortælle status på min ansøgning men han ved endnu ikke noget min krop er træt og brugt og lægen mener egentlig også jeg burde sygemeldes i uge 20 dengang men jeg kæmpede videre da jeg er sådan er menneske og pengene har vi brug - men  er så træt og splittet og orker egenligt ikke blive ved og kæmpe for mine barsel penge og de 13 uger jeg sammenlagt skal have med 120 som jeg ville have ramt her til 1 maj hvis chefen altså sendte mine papir videre . 

Jeg har tænkt på su lån ved siden af men hvor meget kan jeg få udbetalt sp efter skat? 

Jeg opgiver snart det tynger virkelig min energi og har svært ved og glæde mig fordi kroppen er så træt . Og jeg samtidig er ked af jeg ikke bliver taget seriøst . Syntes det hårdt og tænke på jeg må tage maj med også når det ikke var planen 

er det dumt og tage et SU lån i 6-7 måneder ? Og hvad kommet man til og ca skal betale tilbage syntes jeg læste renten er 18% 

Renten på SU-lån er kun på 4% - og når du er færdig med at studere ryger den ned på statens diskontorente, hvilket for et års tid siden var under 1%. 

En meget hurtig googlesøgning på "rente + SU-lån" ville have fortalt dig følgende  http://www.su.dk/SULaan/tilbagebetaling/renter/Sider/default.aspx

Googlesøgning kan ofte betale sig

Anmeld Citér

21. april 2015

Anonym trådstarter

ErDetSnartNU skriver:

Renten på SU-lån er kun på 4% - og når du er færdig med at studere ryger den ned på statens diskontorente, hvilket for et års tid siden var under 1%. 

En meget hurtig googlesøgning på "rente + SU-lån" ville have fortalt dig følgende  http://www.su.dk/SULaan/tilbagebetaling/renter/Sider/default.aspx

Googlesøgning kan ofte betale sig

Øh tak... Hjalp mig rigtigt meget efter som jeg også lige skulle gøres dum ved jeg ikke havde SØGT på Google 

jeg er slet ikke inde i SU lån har aldrig prøvet det før men hvorfor besvar du mit indlæg hvis det kun var for at være provokerende ?

Anmeld Citér

21. april 2015

sne190810

Nej, det er ikke dumt at tage SU-lån.

Det andet du skriver, forstår jeg ikke så meget af - hvad er det for en ansøgning din chef skal sende til Udbetaling Danmark?

Dit rente-spørgsmål er blevet besvaret i forgående svar

Anmeld Citér

21. april 2015

ErDetSnartNU

Fik du det svar du skulle bruge, eller ej? Og ja, jeg synes det er underligt, at man ikke søger på elementære ting selv, før man opretter debatter om det. 

Anmeld Citér

21. april 2015

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Nej, det er ikke dumt at tage SU-lån.

Det andet du skriver, forstår jeg ikke så meget af - hvad er det for en ansøgning din chef skal sende til Udbetaling Danmark?

Dit rente-spørgsmål er blevet besvaret i forgående svar

At han fået sendt mine lønsedler og indberettet mig til nem refusion at jeg skal på barsel :-( 

Anmeld Citér

21. april 2015

FN

Jeg tror udbetalingen på SU lån ligger omkring 2000 hvis du vælger maksimal ydelse. Når/hvis du har barn kan man vist få et højere lån og som en anden nævner så er renten på et SU lån meget lav. 

Inde på SU.dk kan du lave en låneplan og den kan du også udfylde for, at se hvad du præcis kan få udbetalt, det er noget med man har et bestemt beløb årligt der kan udbetales månedsvis eller på en omgang. - Jeg synes i øvrigt at et lån et en langt bedre ide end at du skal arbejde, især hvis du både psykisk og fysisk bliver belastet af det.

Mht. til din chef så synes jeg da bestemt du skal gøre det klart for ham, at du SKAL på barsel nu OG modtage de penge du er berettiget til, ellers må du skaffe lægeerklæring og evt. undersøge om du kan indberettige din chefs manglende udførelse af papirarbejde som han er forpligtiget til. 

Håber det ku hjælpe - og held og lykke 

Anmeld Citér

21. april 2015

Fremad

låne satsen>/beløb  kommer an på om du bor alene eller sammen med en..

under barsel kan du ikke få lån som enlig forsørger hvis du er det... 

Anmeld Citér

21. april 2015

Ano20

Jeg stod selv i samme situation i efteråret, hvor jeg valgte at kæmpe mig igennem arbejdet, da jeg meget nødigt ville tage SU-lån. Men nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor hårdt ramt du er med gener, i forhold til hvad jeg var. 

Jeg fik at vide dengang, at ens arbejdsgiver først kan indberette at man går på barsel fra 4 uger før termin, så jeg tænker det er for tidligt at gøre det nu. 

Vedrørende hvor meget du kan få udbetalt i SU-lån, kan du se det i nedenstående link. 

http://www.su.dk/SULaan/satser/Sider/default.aspx

Anmeld Citér

22. april 2015

frkanonym

Anonym skriver:

Hvad tænker i? 

Min kæreste har vidst det maksimale su-lån.

Jeg selv har ikke su lån og får udbetalt 5028. Min kæreste får udbetalt knap 8200 om måneden ..

mener det er 3176 det maksimale er?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.