Det navn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2015

TNBC

Anonym skriver:

Ja, det er min søsters søn, som vi gerne passer 2 gange om ugen, så det ville være lige tæt nok

Ja, det må man sige..

Men som en anden siger, i skal tage det navn som i har en god fornemmelse med, det kan godt være at man ikke kan se det til en voksen mand, men det synes jeg man kan med en del navne, og der er 15børn der hedder det i Danmark.

Hvis I frygter for når han er voksen, hvad så med et mellemnavn, så har han et valg, hvis han ikke bryder sig om Ollie, som voksen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2015

ErDetSnartNU

Hvis din søsters søn hedder Oliver, og at I derfor ikke vil kalde jeres egen søn det samme, så synes jeg med den begrundelse at Ollie er for tæt deropad - I mine ører er Ollie et kælenavn for Oliver ligesom Niko er et kælenavn for Nikolaj  

Hvis I ikke kan finde helt fred med navnet Milas, så ville jeg prøve at lede videre - hvilke andre navne havde I på listen?

Anmeld Citér

21. april 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Ollie og Oliver er alt for tæt i min optik.

føles Milas ikke rigtigt, så må I lede videre.

Anmeld Citér

21. april 2015

Anonym trådstarter

ErDetSnartNU skriver:

Hvis din søsters søn hedder Oliver, og at I derfor ikke vil kalde jeres egen søn det samme, så synes jeg med den begrundelse at Ollie er for tæt deropad - I mine ører er Ollie et kælenavn for Oliver ligesom Niko er et kælenavn for Nikolaj  

Hvis I ikke kan finde helt fred med navnet Milas, så ville jeg prøve at lede videre - hvilke andre navne havde I på listen?

Det kan der være noget om. Min

nevø bliver dog aldrig kaldt Ollie (han bliver kaldt Pablo (af en eller anden mærkelig årsag) og jeg har altid haft en lille svaghed for navnet Ollie, så kan ikke helt slippe det, selvom du nok har ret.  

Vi havde kun de to navne, da vores forslag ellers var milevidt fra hinanden... Min kæreste er til Robert eller Anakin, hvor jeg har foreslået Jonathan eller Sebastian.. 

Anmeld Citér

21. april 2015

Vivienne

Anonym skriver:

nevø bliver dog aldrig kaldt Ollie (han bliver kaldt Pablo (af en eller anden mærkelig årsag) og jeg har altid haft en lille svaghed for navnet Ollie, så kan ikke helt slippe det, selvom du nok har ret.  

Vi havde kun de to navne, da vores forslag ellers var milevidt fra hinanden... Min kæreste er til Robert eller Anakin, hvor jeg har foreslået Jonathan eller Sebastian.. 

Vi kunne heller ikke blive enige om navnet her, men vi fandt et par navne som vi begge syntes var ok. 

Da han kom ud, lignede han én, der ku hedde ét af de navne som vi havde på listen og det kom han så til at hedde. Vi har ikke fortrudt det

Anmeld Citér

21. april 2015

*CKB*

Anonym skriver:

Efter at have diskuteret med kæresten om navnet til vores søn i flere måneder, blev vi endelig enige i går og hertil morgen får jeg så ringet til præsten og bestilt dåb. 

Men nu sidder jeg lidt med følelsen af, at det er det forkerte navn, vi har valgt. Min kæreste er ligeglad... 

Vi har besluttet os for Milas, fordi vi havde svært ved at se en voksen mand med navnet Ollie, men nu synes jeg alligevel, jeg kan se ham  

Puha, det er svært... Hvilket et kan I bedst lide? 

Helt sikkert Milas! - Nok også fordi det er det, vi selv er kommet frem til 

Men jeg har også lidt svært ved at se, en voksen Ollie.. Synes mere det er et kælenavn 

Ellers ska i måske ha nogle helt nye navne op? 

Anmeld Citér

21. april 2015

ErDetSnartNU

Anonym skriver:

Jeg vil så indrømme at jeg er meget mere til Jonathan og Sebastian end nogle af de andre - også mere end til Milas og Ollie Men det handler jo om at finde kompromiser, desværre () Har selv tilbudt min kæreste at gøre det hele meget nemmere for ham - han kan bare lade mig bestemme 

Nu er min kæreste og jeg dog heldigvis ret enige, specielt om navnestilen, så vi ville aldrig ende med fx en Liam eller en Eigild vs en Jacob eller Kasper  

Anmeld Citér

22. april 2015

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Efter at have diskuteret med kæresten om navnet til vores søn i flere måneder, blev vi endelig enige i går og hertil morgen får jeg så ringet til præsten og bestilt dåb. 

Men nu sidder jeg lidt med følelsen af, at det er det forkerte navn, vi har valgt. Min kæreste er ligeglad... 

Vi har besluttet os for Milas, fordi vi havde svært ved at se en voksen mand med navnet Ollie, men nu synes jeg alligevel, jeg kan se ham  

Nu ved jeg ikke lige hvordan du udtaler Ollie, så jeg kan ikke udtale mig om det er et navn, som man kan hedde som voksen.

Jeg er nok mere til danske navne, så Milas er ikke lige min kop the.  Men hvis du er usikker på dit navnevalg, så må du blive ved med at lede til du har fundet det.  

Anmeld Citér

22. april 2015

MM00

Anonym skriver:

Milas Ollie er for tæt på Oliver.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.