en lille baby runde:-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2008

Bamseboet :D

navn: Mille aldrer: 8 mdr og 10 dage kost: spiser frikadeller, grød, yoghurt, ris ...alt vores mad... får en flaske ca en om dagen okø/ikke okø: ikke øko hvor tit spises der: bleer: (mæker) huggies hvor tit skiftes der ble: når der trænger... hvor tit bades der: 2-3 dage om ugen tænder? har to baby massage: (hvornår) (hvorfor) nej ikke noget her hvor soves der: (om natten) (om dag)Mille sover på sit værelse om natten 19-07 og om dagen sover hun i sin barnevogn yngling legetøj eller ting: lige nu kan hun godt lide sin hue, der er sån nogle snore, der bliver nulret med hvordan bliver du puttet: (hvem) (hvordan) (hvornår) Moar putter, far putter storebror... hvad elsker du? (barnet) ??? når hun bliver kildet, og at snakke med storebror hvad hader du? (barnet).??? når mor eller far siger jeg skal sove, når jeg er overtræt.:'( hvad skal du være når du bliver stor? (i følge mor og far) konditor... kravler du? (barnet) nej går du ? (barnet) nej sider du? (barnet) Ja ruller du? barnet Ja plyrede du i stavelser (barnet) Ja andet du vil fortælle? hun elsker at se store bror lege, og vil vildt gerne lege med, og vifter med arme og ben for at gøre opmærksom på sig selv.. så storebror kikker på hende :))

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2008

Hyner

navn: Emma Lund

aldrer: 8 mdr 1 uge og 1 dag

kost: Fuldkornsgrød, yogurtgrød samt lidt rugbrød frugt og vores mad.

okø/ikke okø: Hmm grønsager øko ellers ikke.

hvor tit spises der: hver 3-4.time

bleer: (mæker) Fakta`s og lidt Libero

hvor tit skiftes der ble: Efter måltiderne Dog inden morgenmaden... (YAIKS morgenurin)

hvor tit bades der: Hver anden dag

tænder? To i undermunden og fire i overmunden

baby massage: (hvornår) (hvorfor) Ved afføring for at hjælpe. Og aftenhygge inden sengetid.

hvor soves der: (om natten) (om dag)Om natten i sin egen seng ved siden af vores. (børneværelse under opbygning) Om dagen i barnevognen

yngling legetøj eller ting: Hunden Basse ellers sin legetøjs mobil så hun kan ringe sos til mormor.

hvordan bliver du puttet: (hvem) (hvordan) (hvornår) Hun gnider i sine øjne og gaber, så er det i seng af skiftevis mor og far. Hun bliver muttet og sagt godnat så spiller vi hendes nat uro og vi går ud.. Omkring kl 20 i weekenderne og kl 19 i hverdagen.

hvad elsker du? (barnet) Elsker vand, og rive hår af hunden. Samt at flyve over mors eller fars hoved

hvad hader du? (barnet) at få skæld ud og blive forskrækket

hvad skal du være når du bliver stor? (i følge mor og far) ifølge far bliver jeg noget med telefoner, da han mener jeg snakker meget. Og mor ved det ikke.

kravler du? (barnet) NEJ..... Men mor øver med mig.

går du ? (barnet)Hvad er det???

sider du? (barnet) Ja og det er jeg god til..

ruller du? barnet Nej, har dog gjort det ved en fejl et par gang.

plyrede du i stavelser (barnet) Nej jeg skriger i vilden sky, hehe så kan de lære det.

andet du vil fortælle? Jeg er en prinsesse, mormors prinsesse, det siger hun selv..... Og så er jeg så let at få til at grine og tager gerne en diskution.....

Anmeld

3. april 2008

Nadi

navn: Oliver Rothmann Bartholin (L)

aldrer: 9 mdr om 5 dage

kost: Meget vareiert, youghurt, øllebrød, havregrød, frugt mos, kiks, rugbrød med div pålæg, aftensmad

okø/ikke okø: Lidt af hvert, men ville ønske jeg var all øko

hvor tit spises der: Tre store måltider og så får han en snack ind imellem

bleer: Vi bruger lidt af hvert, men mest dem fra Aldi og Dansk Supermarked

hvor tit skiftes der ble: Ved hvert måltid, og ellers efter behøv

hvor tit bades der: Hver 2. dag

tænder? Nej

baby massage: Det har vi aldirg rigtg gjort så meget i, men når der bliver smurt creme på efter badet bliver det masseret ind i kroppen. Ved ikke om det desideret er baby massage?!

hvor soves der: På eget værelse, i egen seng. Eller i barnevognen, hvis vi er ude at gå eller på besøg hos nogle som har en have/garage/altan

yngling legetøj eller ting: Noget der larmer og Viggo (giraf bamse)

hvordan bliver du puttet: Hovedsageligt mor, en flaske i sofaen og så i seng med dejlige vuggeviser sunget af Jeanett Dep i baggrunden og det variere meget fra aften til aften. Men mellem 21-22.30

hvad elsker du? At blive kildet og karamme og spise mor og mormor og oldemor

hvad hader du? At få tørret næse eller pillet bussemænd

hvad skal du være når du bliver stor? Ærlig, kærlig og følge sine drømme

kravler du? Nej

går du ? Nej

sider du? Ja

ruller du? Ja

plyrede du i stavelser: Jep, meget. (da-da, na-da (Nadia ;)) ma-ma)

andet du vil fortælle? Lige nu er Oliver syg, det er første gang han rigtg har været syg. Han hoster, snotter og har lidt feber og er mere pylleret end normal :(

Anmeld

3. april 2008

MrsMartens

navn: DavidAlexander Martens

aldrer: 7mdr 4 uger 1 dag

kost: Bryst, bryst, bryst, 2 skemåltider om dagen og en natflaske vælling

okø/ikke okø: 95% øko

hvor tit spises der: Når han er sulten!!

bleer: (mæker) Libero, desværre, ville gerne bruge genbrugs(stof)bleer, men den sarte numse kan ikke tåle PUL og jeg er ikke klar til uld!

hvor tit skiftes der ble: Efter behov

hvor tit bades der: 1-2 gange om ugen

tænder? Nix

baby massage: (hvornår) (hvorfor) Ikke babymassage, men afspænding pga kolik

hvor soves der: (om natten) (om dag) Om natten er han lige kommet på eget værelse, formiddag i min seng og middagssøvn i barnevognen

yngling legetøj eller ting: Bold og lamaze ring dims m/musik

hvordan bliver du puttet: (hvem) (hvordan) (hvornår) Om aftenen(kl 20- 21) får man flaske i stuen, hvorpå Mor lægger mig i seng. Formiddagen putter sammen med Mor til vi begge to sover i db.sengen og til middag lægges man bare i vognen

hvad elsker du? (barnet) At spille bold, nusse og putte med Mor, Far og Sarah og at være midtpunkt

hvad hader du? (barnet) At få tøj på og når der skal fjernes bussemænd

hvad skal du være når du bliver stor? (i følge mor og far) Lykkelig

kravler du? (barnet) Nix

går du ? (barnet) Nix

sidder du? (barnet) Ja

ruller du? (barnet) Ja, og meget bevidst derhen hvor jeg gerne vil

plyrede du i stavelser (barnet) Ja

andet du vil fortælle? David har haft skoldkopper, og det er ikke anbefalelsesværdigt!!! Derud over er han blevet en dejlig dreng, på trods af at han er, og altid vil være, et typisk HN barn.

Anmeld

3. april 2008

Marco2

MrsMartens skriver:
Derud over er han blevet en dejlig dreng, på trods af at han er, og altid vil være, et typisk HN barn.

Undskuld jeg spørger, men hvad er et HN barn??

Anmeld

3. april 2008

MrsMartens

Marco2 skriver:

MrsMartens skriver:
Derud over er han blevet en dejlig dreng, på trods af at han er, og altid vil være, et typisk HN barn.

Undskuld jeg spørger, men hvad er et HN barn??
Bare oki

Et high need barn...... Øhhhh, det er lidt svært at forklarer, men det er babyer der kræver mere end normale babyer.....

Det er et begreb der er hentet fra attachment parenting tankegangen. Her er nogle kendetegn for high need babies: http://www.askdrsears.com/html/5/t050400.asp

Anmeld

4. april 2008

birgittemarie

navn: Nova Maria Magdalena

aldrer: 8 mdr. og 3 uger

kost: MME, havregrød, brød, bondebrød, bønnepostej, avocado, fisk, risgrød, æbler, pærer, bananer, majsgrød, A38, ost, ris, pasta, sødmælk og meget andet...

okø/ikke okø: 80 % øko, vil jeg tro.

hvor tit spises der: ca. 6 gange.

bleer: (mæker) Stofbleer. MrsMartens: Uld er et uovertruffent materiale og det er nemt at behandle, så kom du bare igang med det :)

hvor tit skiftes der ble: 6 gange og ellers efter behov.

hvor tit bades der: hver anden dag.

tænder? De to første er på vej

baby massage: (hvornår) (hvorfor) Ikke decideret, men bliver krammet og kanøflet og kælet meget.

hvor soves der: (om natten) (om dag) Om natten hos Far og Mor og om dagen i barnevogn.

yngling legetøj eller ting: En stor bog om Bamse, som jeg kan slå på og ligge ovenpå, vaskeklude til at vinke med, min nye tandbørste, en lille bitte abe og min elskede dukke Camille.

hvordan bliver du puttet: (hvem) (hvordan) (hvornår) Mest af Far, for Mor falder bare i søvn, når hun forsøger sig. Jeg bliver sunget på og hvisket til og så siger de godnat og så falder jeg enten i søvn eller ligger lidt og dunker på væggen og synger.

hvad elsker du? (barnet) Mormor! Og farlige flyveture og frygtelige kildeture.

hvad hader du? (barnet) At vælte og slå mig og at blive lagt til middagslur, når det ikke passer mig, selvom jeg er overtræt.

hvad skal du være når du bliver stor? (i følge mor og far) Jeg skal blive boende hjemme hos Mor og Far altid og bare være sammen med dem!

kravler du? (barnet) Det mener jeg selv.

går du ? (barnet) Nej.

sider du? (barnet) Ja, rigtig fint. Jeg er god til at holde balancen også, så jeg kan strække mig langt uden at vælte.

ruller du? barnet Så hurtigt, at du ikke engang ved, jeg gjorde det.

plyrede du i stavelser (barnet) NananaNANAnananana og bababa og mamama og så har jeg også sagt både Ahmed og Hej Birgitte en enkelt gang.

andet du vil fortælle? Jeg er meget, meget dejlig (L)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.