Jeg er nu heller aldrig blevet spurgt eller informeret mere end blot: nu er x med. Jo da en jordemoderstuderende skulle overtage mine konsultationer 2 gange blev jeg spurgt og også til en læge undersøgelse, hvor de spurgte om det var okay de kaldte på en studerende fordi baby lå med numsen ned af sent i forløbet og det var godt han også fik mærket det.
Jeg har de fleste gange ikke følt det som grænseoverskridende eller "forkert" med en studerende. Udover en gang.
da jeg skulle føde Liam 11 mnd efter havde mistet Lia, valgte de en studerende (må have været sidst i studieforløbet) styrede fødslen. Hun skulle feks finde hjertelyden da jeg kom ind og hun kunne ikke finde den, og fumlede rundt længe, og blev ved at sige: nej den er der ikke hjertelyden. Jeg var heldgivis modsat de fleste der har mistet slet ikke nervøs, men totalt apatisk og vidste han var levende - men knapt så heldigt at prøve at på en så sårbar fødende. Hun fik også sagt en masse knapt så heldige ting under hele forløbet (var kun cirka en time, men husker en del som virkede meget malplacerede til et par der havde mistet kort efter sidste fødsel). Og ja så udbrød hun meget højt og overrasket: sådan en stor en har jeg aldrig set, da min søn var ude - sikkert sjovt for andre, men for os var det bare så malplaceret.
nå men ville bare sige, jeg synes man skal sige fra, hvis man ikke ønsker en studerende.
Anmeld
Citér