Sterilisation! Er splittet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2015

Masig

Hertz skriver:

Men skal jo ikk ha flere børn det er alt for risikabelt så kan ikk forstå hvorfor jeg er så splittet. Selvom min dreng kun er 5 uger for tidlig født vil jeg aldrig gennemgå det igen. Så hvorfor kan beslutningen være så svær.

Tja måske fordi det strider imod naturen at lukke for muligheden til at formere sig... jeg synes også det er en stor beslutning, men at skulle risikere at tage stilling til en abort ville jeg bare slet ikke kunne klare, så hvis ikke jeg kan bruge anden prævention så er sterilisation næste skridt... så for mit vedkommende tror jeg det er tanken om/frygten for at skulle have en abort hvis jeg bliver gravid som gør mig endnu mere sikker i valget... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2015

Hertz

Årgangs Mor skriver:

Jeg kan sagtens følge dig, havde det sådan ved 3 barn og fravalgte, blev hurtigt gravid efter og venter nu barn nr 4. Denne gang skal jeg steriliseres ved ks men er også lidt ambivalent. Tanken om i en alder af 30

år at lukke muligheden er svær, men samtidig ved jeg at jeg ikke skal have flere, 4 hårde graviditeter, bækkenløsning, svangerskabsforgiftning og om lidt 4. Kejsersnit. 

Jeg kan sagtens forstå de splittede følelser. 

Hvad med en spiral og så se om 3 år når der skal en ny til  

Jeg tør ikk at få spiral, er ved at dø bare jeg skal ha lavet en GU så det er helt udelukket. Så skal de lægge mig i fuld narkose og det tror jeg næppe de gør.

Anmeld Citér

18. april 2015

Hertz

Masig skriver:

Tja måske fordi det strider imod naturen at lukke for muligheden til at formere sig... jeg synes også det er en stor beslutning, men at skulle risikere at tage stilling til en abort ville jeg bare slet ikke kunne klare, så hvis ikke jeg kan bruge anden prævention så er sterilisation næste skridt... så for mit vedkommende tror jeg det er tanken om/frygten for at skulle have en abort hvis jeg bliver gravid som gør mig endnu mere sikker i valget... 

Ja lige præcis er selv rigtig meget imod abort, ville ikk ku få mig selv til det tror jeg ikk. Lige nu trækker han sig når han kommer men det er jo overhovedet ikk en sikker måde at gøre det på.

Anmeld Citér

18. april 2015

Masig

Hertz skriver:

Ja lige præcis er selv rigtig meget imod abort, ville ikk ku få mig selv til det tror jeg ikk. Lige nu trækker han sig når han kommer men det er jo overhovedet ikk en sikker måde at gøre det på.

Det er jo det. Men sterilisation er jo også et større indgreb så ikke noget man bare lige gør jo... det er da heller ikke fordi jeg er helt vild efter det, men hellere det end at stå og være gravid igen... men jeg håber mini pillerne fungerer her så det ikke bliver nødvendigt med sterilisation 

min kæreste trækker sig også og tror det er godt nok, men det vil jeg altså ikke satse på...

Anmeld Citér

18. april 2015

BinaMor

så er du ikke klar endnudesuden stol ikke på nogle hormoner før et år efter fødslen

Anmeld Citér

18. april 2015

Kløver

Hertz skriver:

Jeg tør ikk at få spiral, er ved at dø bare jeg skal ha lavet en GU så det er helt udelukket. Så skal de lægge mig i fuld narkose og det tror jeg næppe de gør.

Ja så er det ihvertfald ikke en mulighed, hvad med p-stab den holder vist 5 år bare hvis du ikke føler dig 100%

pga tvivlen havde jeg nok undladt hvis mit helbred tillod flere børn. Det er en svær beslutning. Håber i finder enighed og en beslutning i kan have det rigtig godt med 

Anmeld Citér

18. april 2015

ErDetSnartNU

Hvorfor er det ikke din mand, der skal steriliseres? Det er trods et meget mindre indgreb for ham, og hvis han allerde har 4 børn må han da have fået den flok, han skal have 

Anmeld Citér

18. april 2015

Hertz

Årgangs Mor skriver:

Ja så er det ihvertfald ikke en mulighed, hvad med p-stab den holder vist 5 år bare hvis du ikke føler dig 100%

pga tvivlen havde jeg nok undladt hvis mit helbred tillod flere børn. Det er en svær beslutning. Håber i finder enighed og en beslutning i kan have det rigtig godt med 

Vil ikk ha noget med hormoner. Men et eller andet sted tillader mit helbred det jo heller ikk, da det vil være meget risikofyldt at blive gravid igen pga for tidlig fødsel. Så tør ikk få flere børn.

Anmeld Citér

18. april 2015

Hertz

ErDetSnartNU skriver:

Hvorfor er det ikke din mand, der skal steriliseres? Det er trods et meget mindre indgreb for ham, og hvis han allerde har 4 børn må han da have fået den flok, han skal have 

Det vil han ikk, han ser det som at miste sin manddom eller hva man nu siger.

Anmeld Citér

18. april 2015

Kløver

Hertz skriver:

Vil ikk ha noget med hormoner. Men et eller andet sted tillader mit helbred det jo heller ikk, da det vil være meget risikofyldt at blive gravid igen pga for tidlig fødsel. Så tør ikk få flere børn.

Kan jeg godt forstå, har samme dilemma, er nød til det selvom jeg et sted føler mig lidt splittet og ambivalent med beslutningen. Forstår godt du ikke vil have hormoner 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.