Sterilisation! Er splittet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.883 visninger
26 svar
11 synes godt om
17. april 2015

Hertz

Jeg skal snart til 8 ugers tjek hos lægen efter fødsel og har gået med tanken om at blive steriliseret men føler mig splittet indeni. Har 2 fantastiske børn. Min lille dreng fødte jeg for tidligt pga for kort livmoderhals efter et keglesnit og lægerne siger at hvis jeg skal ha flere børn vil jeg føde for tidligt igen og måske endnu tidligere end med min dreng. Og det vil jeg jo ikke udsætte hverken min familie eller en baby for. Og mener egentlig også jeg har rigeligt i 2 børn plus 2 bonusbørn hvor den ene bor hos os. Men igen føler jeg bare at det er en enorm beslutning at blive steriliseret og lukke muligheden fuldstændig selvom vi er enige om at vi ikk skal ha flere børn. Men så er det altså slut hvis jeg vælger det og den tanke har jeg det satme svært ved. Ved ikk hva jeg vil med det her indlæg er bare splittet og føler ikk jeg kan snakke med min mand om det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2015

Masig

Jeg skal snart til 8 ugers tjek hos lægen efter fødsel og har gået med tanken om at blive steriliseret men føler mig splittet indeni. Har 2 fantastiske børn. Min lille dreng fødte jeg for tidligt pga for kort livmoderhals efter et keglesnit og lægerne siger at hvis jeg skal ha flere børn vil jeg føde for tidligt igen og måske endnu tidligere end med min dreng. Og det vil jeg jo ikke udsætte hverken min familie eller en baby for. Og mener egentlig også jeg har rigeligt i 2 børn plus 2 bonusbørn hvor den ene bor hos os. Men igen føler jeg bare at det er en enorm beslutning at blive steriliseret og lukke muligheden fuldstændig selvom vi er enige om at vi ikk skal ha flere børn. Men så er det altså slut hvis jeg vælger det og den tanke har jeg det satme svært ved. Ved ikk hva jeg vil med det her indlæg er bare splittet og føler ikk jeg kan snakke med min mand om det.

Jeg tror ikke man skal gøre det hvis man føler sig splittet/ikke er 100% sikker... tænk nu hvis...

Jeg har også overvejet sterilisation da jeg ikke kan tåle p piller og bestemt ikke har lyst til spiral. Men vi er også 100% enige om at vi ikke skal have flere. Jeg er lige begyndt på minipiller for at se om jeg kan tåle dem. Men hvis ikke det fungerer så har jeg snakket med lægen om at det så bliver sterilisation...

men du skal være helt sikker jo. Det er bare så ærgeligt at få det gjort og så fortryde!

Anmeld Citér

17. april 2015

modesty

Hertz skriver:

Hvorfor ikke bare bruge prævention?

Anmeld Citér

17. april 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ville vente til der ingen tvivl var tilbage. 

Anmeld Citér

17. april 2015

Hertz

Masig skriver:

Jeg tror ikke man skal gøre det hvis man føler sig splittet/ikke er 100% sikker... tænk nu hvis...

Jeg har også overvejet sterilisation da jeg ikke kan tåle p piller og bestemt ikke har lyst til spiral. Men vi er også 100% enige om at vi ikke skal have flere. Jeg er lige begyndt på minipiller for at se om jeg kan tåle dem. Men hvis ikke det fungerer så har jeg snakket med lægen om at det så bliver sterilisation...

men du skal være helt sikker jo. Det er bare så ærgeligt at få det gjort og så fortryde!

Men skal jo ikk ha flere børn det er alt for risikabelt så kan ikk forstå hvorfor jeg er så splittet. Selvom min dreng kun er 5 uger for tidlig født vil jeg aldrig gennemgå det igen. Så hvorfor kan beslutningen være så svær.

Anmeld Citér

18. april 2015

Hertz

modesty skriver:

Hvorfor ikke bare bruge prævention?

Har tænkt på det men er ikk interesseret i at fylde min krop med hormoner. Spiral er ikk en løsning for mig. Og kondom bliver vi aldrig venner med. 

Anmeld Citér

18. april 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor
Hertz skriver:

Men skal jo ikk ha flere børn det er alt for risikabelt så kan ikk forstå hvorfor jeg er så splittet. Selvom min dreng kun er 5 uger for tidlig født vil jeg aldrig gennemgå det igen. Så hvorfor kan beslutningen være så svær.

Tror det er det psykiske aspekt i at man mister lidt SF sin kvindelighed ved at frasige dig muligheden forvat få flere børn og ha det er sku da en mega svær beslutning som man ikke bare kan fortryde ... På mig virker du dog meget sikker i din sag og med det du skriver i har været igennem og at du ikke tåler hormoner så er valget vel egentlig ikke så svært �� kram

Anmeld Citér

18. april 2015

SandraXOXO

Hvorfor bliver din mand ikke steriliseret? Går udfra han må være far til dine bonus børn hihi. Så han har jo flere børn end dig og måske nemmere ved at acceptere at lukke for muligheden? Indgrebet hos mænd er desuden mindre end hvis kvinder skal steriliseres. Min kæreste er steriliseret, han er glad for det. Og det er så skønt ikke at tænke på præventation!  

Anmeld Citér

18. april 2015

dorthemus

Du skal være sikker!  Det lyder du ikke til at være og din mand heller ikke.  Vent og mærk efter

Jeg er selv steriliseret og er lykkelig for det

Anmeld Citér

18. april 2015

Kløver

Jeg kan sagtens følge dig, havde det sådan ved 3 barn og fravalgte, blev hurtigt gravid efter og venter nu barn nr 4. Denne gang skal jeg steriliseres ved ks men er også lidt ambivalent. Tanken om i en alder af 30

år at lukke muligheden er svær, men samtidig ved jeg at jeg ikke skal have flere, 4 hårde graviditeter, bækkenløsning, svangerskabsforgiftning og om lidt 4. Kejsersnit. 

Jeg kan sagtens forstå de splittede følelser. 

Hvad med en spiral og så se om 3 år når der skal en ny til  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.