Indkøring i vs, hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.074 visninger
13 svar
2 synes godt om
16. april 2015

Anonym trådstarter

Hej piger

Min datter skal godt nok først starte i vs til sommer,  men jeg er allerede begyndt at tænke på, hvordan jeg giver hende den bedste start.  

Jeg har desværre kun 1 uge til indkøring og er i tvivl om det er nok?  

Hvordan kørte i jeres børn ind? 

Jeg tænker at vi måske er der 1 1 / 2 time den første dag - fra de får formiddags mad ved 9 tiden og ca frem til frokost. 

Dagen efter tænker jeg,  at hun skal være der fra formiddags mad og spise frokost i vs (evt alene) og at jeg forhåbentlig kan få hende til at sove lur,  når jeg henter hende. 

3. dag tænker jeg,  at hun skal være der fra formiddags mad og at jeg henter hende efter middagslur. 

4. dag tænker jeg,  at hun skal være der fra ca 7. 30/8 og at jeg henter hende efter lur. 

Ved bare ikke,  om denne metode er lidt for voldsom?  

Hvad tænker i - er det fuldstændig hen i vejret?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2015

God-mor

Anonym skriver:

Hej piger

Min datter skal godt nok først starte i vs til sommer,  men jeg er allerede begyndt at tænke på, hvordan jeg giver hende den bedste start.  

Jeg tænker at vi måske er der 1 1 / 2 time den første dag - fra de får formiddags mad ved 9 tiden og ca frem til frokost. 

Dagen efter tænker jeg,  at hun skal være der fra formiddags mad og spise frokost i vs (evt alene) og at jeg forhåbentlig kan få hende til at sove lur,  når jeg henter hende. 

3. dag tænker jeg,  at hun skal være der fra formiddags mad og at jeg henter hende efter middagslur. 

4. dag tænker jeg,  at hun skal være der fra ca 7. 30/8 og at jeg henter hende efter lur. 

Jeg ville tage det som det kommer, fordi du ved endnu ikke hvordan dit barn vil reagere. Havde selv en masse  tanker omkring indkøring dog DP, og havde også kun 1 uge. Jeg måtte bruge 3 dage ekstra, før hun var tryg nok derovre. 

Umiddelbart lyder det fint, den måde du har tænt dig at det skal forgå men det kommer selvfølgelig som sagt an på hvordan det går. Indkøringen hos os så ca sådan her ud: 

Mandag var vi der halvanden time sammen. 

Tirsdag var jeg der en halv time med hende og så gik jeg kort en tur på 20 min. og kom tilbage og vi kørte hjem. 

Onsdag-Torsdag var hun der 1,5 time alene.

Fredag fri. 

Og 3 dage ugen efter var hun der første dag 3 timer og de næste to dage fuld tid, hvor jeg måtte hente hende første dag pga. gråd, men efter det kørte det rigtig fint, og det er nu 5 måneder siden. Held og lykke

Anmeld Citér

16. april 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Hej piger

Nu er det godt nok dagpleje, men min datter er lige startet...

I mandags var vi der fra 8:15 og en time frem, det samme tirsdag, i går var hun der 2-2 1/2 time alene og i dag har hun været der alene fra kl 8 og skal hentes efter middagsluren...

Anmeld Citér

16. april 2015

S*DD

Anonym skriver:

Hej piger

En uge vil jeg bestemt ikke anbefale. Minimum to uger. 

Den Ene gang jeg har haft et barn der skulle køres ind på en uge, bedte jeg dem om at komme før og besøge os. 

Det er en kæmpe omvæltning for barnet. 

Jeg plejer at køre det med at,  den første dag er mor og barn der i Ca en times tid sammen. Det samme dagen efter hvis barnet er lidt utryg. Hvis barnet har det fint kan mor gå i Maks en halv time. 

Der går en uge her før jeg anbefaler,  at de skal sove hernede. 

Årsagen er at det er et fremmed sted for barn,  og derfor skal barnet have lov til at falde til og være tryg ved de voksne som skal være omkring det til daglig. 

Anmeld Citér

16. april 2015

SofiaMik

Vi har brugt far hver gang og skal til det med nr 3. Det har Maks taget tre dage Og det er bestemt fordi det var far der gjorde det. Hvis det havde været mig havde det nok taget det dobbelte ;-) 

Anmeld Citér

16. april 2015

MKBP

Profilbillede for MKBP

Synes det lyder fint :-)

Min søn på 10 mdr, startede i dp for en måneds tid siden. Første dag var vi der sammen et par timer, tirsdag var jeg der 15 min og gik så en tur :-) - kom tilbage en time efter, onsdag spiste han der og blev puttet til lur ! Han sov over 3 timer (!!!!) og var et stort smil da jeg hentede ham :-) 

Så længe du er tryg, så går det hele !!

//Mette

Anmeld Citér

16. april 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hvor gammel kommer dit barn til at være ved vs start? 

For jo ældre barnet er jo mere bevidst er barnet. Min erfaring er at indkøring tager lidt længere tid når de er over 10 måneder. 

Jeg tænker at det også kommer an på hvornår dit barn kommer i seperationsangst fasen. 

Anmeld Citér

16. april 2015

MoarMoar

Min datter var alene hos dagplejemoren i ca 2 timer de første dage og derefter var kom hun kl 9 og spise og sove til middag nogle dage.  Også var hun kørt ind :-) 

Med min søn var jeg sammen med min søn hos dagplejen i nogle timer de første dage, også var han alene en times tid i nogle dage.  Men min søn blev meget forvirret af at mor var med også næste dag skulle mor ikke med ind til dagplejemoren. 

Jeg har bedst erfaring med hurtig indkøring. 

Anmeld Citér

16. april 2015

Chevro

Anonym skriver:

Hej piger

Min søn har vi kun brugt en enkelt dag til indkøring  både i dp og i bh

han har tilpasset sig super hurtigt og har været en meget glad dreng og været tilpas de steder. 

Så tag en dag af gangen og spekuler ikke sådan over det nu. Man kan slet ikke sige hvordan barnet er til den tid eller vil reagere på det :-) 

Anmeld Citér

16. april 2015

ngmw

Det er svært at sige hvor lang tid man bruger på det. Det er helt individuel forhold til barnet. 

Min søn er ved at blive kørt ind nu, dig i dagpleje. Men vi startede med indkøring sidste tirsdag og han har været det fra morgen til ca. 14 i dag og de sidste par dage har været hårde ved ham. Og de dage hvor de er i legestue tager også rigtig meget på energien, da der er en helt anden "larm"! 

Men ellers vil jeg også tage det hele som det kommer 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.