skal jeg være bekymret - baby 5 mdr kan ingenting

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2015

An82

sne190810 skriver:

Hvad er det, som du mener, han "ikke kan" i en alder af 5 måneder? 

:-) 

Nu er jeg ikke stor baby-ekspert Men en del af de babyer, vi ser, triller derudaf og møver sig rundt. Og det er vi godt nok langt fra... men ved ikke hvad der er "normalen", så måske er de bare hurtige

Jeg er måske også lidt farvet af, at sundhedsplejersken konkluderede at storesøster var motorisk bagud, da hun var7 måneder, og lagde meget vægt på, at vi skulle træne mere med hende.

Selvom hun er kommet fint efter det, så ligger det nok lidt i baghovedet i forhold til lillebror.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2015

TNBC

An82 skriver:

Nu er jeg ikke stor baby-ekspert Men en del af de babyer, vi ser, triller derudaf og møver sig rundt. Og det er vi godt nok langt fra... men ved ikke hvad der er "normalen", så måske er de bare hurtige

Jeg er måske også lidt farvet af, at sundhedsplejersken konkluderede at storesøster var motorisk bagud, da hun var7 måneder, og lagde meget vægt på, at vi skulle træne mere med hende.

Selvom hun er kommet fint efter det, så ligger det nok lidt i baghovedet i forhold til lillebror.

Jeg er heller ikke expert, men jeg kan fortælle dig at lillepigen her heller ikke trillede da hun var fem måneder. Hun tog tingene i sit tempo, tror først det vaf da hun var 6måneder. Og hun var bestemt ikke bagud, hun har faktisk overhelet sin storebror med mange ting, og af en alder af 13måneder, begynder hun er gå selv. hun begyndte dog først at trille meget efter hun begyndte  at kravle. 

Din søn kan jo godt noget, trille og møve sig gider han bare ikke lige nu. Læg ham på maven, læg dig selv på maven med ham og leg med legetøj, det skal nok komme. Men husk at alle babyer ikke gøre alt der står i bøgerne.

Anmeld Citér

15. april 2015

Annemette07

An82 skriver:

Jeg ved godt at babyer er forskellige, men har lige brug for at høre, om jeg er den eneste med en baby, som ingenting kan. For er ærlig talt ved at blive lidt bekymret

Han er 5 måneder gammel, og triller hverken den ene eller den anden vej - og kun en sjælden gang om på siden. Indtil han var 8 uger trillede han ellers ofte fra mave til ryg. Nu ligger han bare og sparker ogputter hænderne i munden. 

Han kan ikke nå sine tæer - og ser heller ikke ud som om de er spændende. Men han kan trække sig selv op at sidde og sidder med pæn rank ryg

Når han ligger på maven kan han løfte hovedet flot, og støtter på underarmene - når han ikke lige leger flyver. Og han er begyndt at række ud efter legetøj. Men har endnu ikke flyttet sig nogen steder, heller ikke rundt om sig selv

Det skal siges, at han har været syg ofte siden 6 uger, og har været meget plaget af hoste og flere omgange med høj feber. Og hver gang virker det lidt som om, at han skal "lære tingene igen" - som om han går et par skridt tilbage.

Skal jeg være bekymret? 

Min søn gad først det da han var tæt på at kunne kravle :-) jeg var også bekymret. Han havde til gengæld kun trillet en gang før det også gad han ikke det mere :-) han kravlede som 8 mdr og kunne gå da han var 1 år og en halv måned :-)

Anmeld Citér

15. april 2015

An82

Annemette07 skriver:

Min søn gad først det da han var tæt på at kunne kravle :-) jeg var også bekymret. Han havde til gengæld kun trillet en gang før det også gad han ikke det mere :-) han kravlede som 8 mdr og kunne gå da han var 1 år og en halv måned :-)

Jamen det er da også sjovere at kravle, tænker jeg det kan da godt være, han ender med bare at springe det over med at trille...

Anmeld Citér

15. april 2015

An82

Yurie skriver:

Jeg er heller ikke expert, men jeg kan fortælle dig at lillepigen her heller ikke trillede da hun var fem måneder. Hun tog tingene i sit tempo, tror først det vaf da hun var 6måneder. Og hun var bestemt ikke bagud, hun har faktisk overhelet sin storebror med mange ting, og af en alder af 13måneder, begynder hun er gå selv. hun begyndte dog først at trille meget efter hun begyndte  at kravle. 

Din søn kan jo godt noget, trille og møve sig gider han bare ikke lige nu. Læg ham på maven, læg dig selv på maven med ham og leg med legetøj, det skal nok komme. Men husk at alle babyer ikke gøre alt der står i bøgerne.

Vi leger meget med ham på maven, og det har han egentlig været glad for. Desværre har han flere gange været syg, hvor han simpelthen har hostet til at kastede op, hvis han lå på maven. Så hver gang har han lige måtte bruge et par uger efterfølgende på at træne op. Det er bare så træls, for føler godt nok det er lidt op af bakke for ham.

Anmeld Citér

15. april 2015

Annemette07

An82 skriver:

Jamen det er da også sjovere at kravle, tænker jeg det kan da godt være, han ender med bare at springe det over med at trille...

Ja, ;-)

Anmeld Citér

17. april 2015

An82

Tak for alle jeres svar. Det generelle billede er vist, at han er helt normal - bare ikke hurtig. 

Jeg vil prøve at slappe af og nyde ham som han er. Og han ligger vel ikke stadig stille på ryggen når han skal i børnehave nej, spøg til side, det kommer vel. Er vist bare lidt utålmodig - synes engang imellem at det er lidt svært at underholde en baby, der ikke flytter sig det mindste.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.