skal jeg være bekymret - baby 5 mdr kan ingenting

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.677 visninger
16 svar
1 synes godt om
15. april 2015

An82

Jeg ved godt at babyer er forskellige, men har lige brug for at høre, om jeg er den eneste med en baby, som ingenting kan. For er ærlig talt ved at blive lidt bekymret

Han er 5 måneder gammel, og triller hverken den ene eller den anden vej - og kun en sjælden gang om på siden. Indtil han var 8 uger trillede han ellers ofte fra mave til ryg. Nu ligger han bare og sparker ogputter hænderne i munden. 

Han kan ikke nå sine tæer - og ser heller ikke ud som om de er spændende. Men han kan trække sig selv op at sidde og sidder med pæn rank ryg

Når han ligger på maven kan han løfte hovedet flot, og støtter på underarmene - når han ikke lige leger flyver. Og han er begyndt at række ud efter legetøj. Men har endnu ikke flyttet sig nogen steder, heller ikke rundt om sig selv

Det skal siges, at han har været syg ofte siden 6 uger, og har været meget plaget af hoste og flere omgange med høj feber. Og hver gang virker det lidt som om, at han skal "lære tingene igen" - som om han går et par skridt tilbage.

Skal jeg være bekymret? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
An82 skriver:

Jeg ved godt at babyer er forskellige, men har lige brug for at høre, om jeg er den eneste med en baby, som ingenting kan. For er ærlig talt ved at blive lidt bekymret

Han er 5 måneder gammel, og triller hverken den ene eller den anden vej - og kun en sjælden gang om på siden. Indtil han var 8 uger trillede han ellers ofte fra mave til ryg. Nu ligger han bare og sparker ogputter hænderne i munden. 

Han kan ikke nå sine tæer - og ser heller ikke ud som om de er spændende. Men han kan trække sig selv op at sidde og sidder med pæn rank ryg

Når han ligger på maven kan han løfte hovedet flot, og støtter på underarmene - når han ikke lige leger flyver. Og han er begyndt at række ud efter legetøj. Men har endnu ikke flyttet sig nogen steder, heller ikke rundt om sig selv

Det skal siges, at han har været syg ofte siden 6 uger, og har været meget plaget af hoste og flere omgange med høj feber. Og hver gang virker det lidt som om, at han skal "lære tingene igen" - som om han går et par skridt tilbage.

Skal jeg være bekymret? 

Jeg tror ikke du skal være bekymret. Nogle børn er bare længere om det. 

I min mødregruppe er der en pige på 7 mdr nu, og hun lærte først det der med at trille da hun var 6 mdr. Hun hader at ligge på maven, så hun gør heller ikke det store ifht at forsøge at komme frem. Hun er bagud ja, men ikke mere end at det nok skal komme

Anmeld Citér

15. april 2015

jenny4

Jeg tror heller ikke du skal være bekymret. 5 måneder er ikke ret gammel og det kan være din søn er en af dem som observerer og så først senere selv prøver at udføre.

Hvis du er bekymret kan du dog alligevel prøve at tage ham til en børnekiropraktor der kan mærke om han evt har noget i klemme i ryggen, og som så forhindrer ham i at trille osv. Hvis det er tilfældet bør kun få behandlinger afhjælpe det og din baby synes højst sandsynligt at det er dejligt undervejs.

Anmeld Citér

15. april 2015

God-mor

An82 skriver:

Skal jeg være bekymret? 

Jeg syntes slet ikke det lyder bekymrende Det kommer lige pludselig og børn på 5 måneder, skal ikke kunne flytte sig nogen steder, det kunne min datter i hvert tilfælde ikke i den alder 

Anmeld Citér

15. april 2015

MorT3Banditter

Min søn var også længe om at lære de typiske baby ting og da han blev indlagt med astmatisk bronkitis blev han sparket helt tilbage til slet ikke at kunne noget som helst. 

Men det kom stille og roligt efter lidt tid. 

Nu er han 1 år og kan kravle, rejse sig op af ting og sige nogle ord. At gå kommer han ikke til før om lang tid tror jeg 

så jeg tror slet ikke du skal være bekymret 

Anmeld Citér

15. april 2015

An82

jenny4 skriver:

Jeg tror heller ikke du skal være bekymret. 5 måneder er ikke ret gammel og det kan være din søn er en af dem som observerer og så først senere selv prøver at udføre.

Hvis du er bekymret kan du dog alligevel prøve at tage ham til en børnekiropraktor der kan mærke om han evt har noget i klemme i ryggen, og som så forhindrer ham i at trille osv. Hvis det er tilfældet bør kun få behandlinger afhjælpe det og din baby synes højst sandsynligt at det er dejligt undervejs.

Det er jeg glad for at høre. Han har flere gange været ved kiropraktor og skulle være fri for låsninger nu.

Anmeld Citér

15. april 2015

An82

MorT3Banditter skriver:

Min søn var også længe om at lære de typiske baby ting og da han blev indlagt med astmatisk bronkitis blev han sparket helt tilbage til slet ikke at kunne noget som helst. 

Men det kom stille og roligt efter lidt tid. 

Nu er han 1 år og kan kravle, rejse sig op af ting og sige nogle ord. At gå kommer han ikke til før om lang tid tror jeg 

så jeg tror slet ikke du skal være bekymret 

Ja, det lyder meget som min dreng. Det er bare så frustrerende når han hele tiden blive syg, og så skal til at genoptræne den samme styrke og de færdigheder, som han lige havde lært. Men - forstå mig ret - er helt glad for at andre også har oplevet deres babyer blive sat tilbage pga sygdom.

Anmeld Citér

15. april 2015

An82

God-mor skriver:

Jeg syntes slet ikke det lyder bekymrende Det kommer lige pludselig og børn på 5 måneder, skal ikke kunne flytte sig nogen steder, det kunne min datter i hvert tilfælde ikke i den alder 

Tak. 

Men det er det der med mødregrupper. Engang imellem kommer man til at sammenligne, og når ens barn så bare virker så meget langsommere, så bliver man jo bekymret

Anmeld Citér

15. april 2015

God-mor

An82 skriver:

Tak. 

Men det er det der med mødregrupper. Engang imellem kommer man til at sammenligne, og når ens barn så bare virker så meget langsommere, så bliver man jo bekymret

Det kan jeg også godt forstå, jeg tror vi alle har prøvet at sammenligne engang imellem, men børn lære bare i forskelligt tempo. Udfra det du skriver er der ingenting at bekymrer sig om

Anmeld Citér

15. april 2015

sne190810

Hvad er det, som du mener, han "ikke kan" i en alder af 5 måneder? 

:-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.