Amme og medicin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2015

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn
Ayasmor skriver:

Hej

Jeg kan godt forstå, at du er i tvivl over modstridende informationer når det gælder amning og/vs. medicin.

Jeg har selv været i behandling med Imurel, og du kan godt amme din søn uden at det skader ham. Jeg havde op til, og under, graviditeten med min søn, talt med flere læger, som ikke havde nok kendskab til præparatet og dennes virkning og bivirkning ift. både graviditet og amning. Jeg blev henvist til en læge, der har en del kendskab indenfor præcis dette område og tilmed forsket i det.
Hvad hun fortalte var, at udskillelsen i mælken simpelthen er så lille, at den ikke anses for at være noget som helst og slet ikke skadelig for barnet.
Jeg kan finde navnet på lægen jeg henviser til, hvis det har interesse? Kan lige på stående fod kun huske, at hun er tilknyttet medicinsk ambulatorium på Århus Universitetshospital

Mvh. Sara

1000 tak for dit svar. Det er virkelig dejligt at høre fra en, der selv har taget det. Du må meget gerne sende mig navnet på hende lægen, hvis du kan finde det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2015

Ayasmor

Morogbarn skriver:

1000 tak for dit svar. Det er virkelig dejligt at høre fra en, der selv har taget det. Du må meget gerne sende mig navnet på hende lægen, hvis du kan finde det. 

Ja, det er rart når man ikke er alene i båden, hvilket det godt kan føles som nogle gange mener hun hedder ambrosius, men skal nok lige logge på min journal her senere i aften

Anmeld Citér

28. april 2015

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn
FN skriver:

Jeg ville følge anvisningerne fra lægen og se om det er muligt at vente 3-4 timer med amning efter indtagelse. Ellers vil jeg ikke mene, at du skal være bekymret eller have dårlig samvittighed- det er ikke nogen voldsom medicin du tager, så ta du den bare med ro og husk at din søn får mest ud af en glad og ikke mindst rask mor 

Ja, jeg hælder måske også til den løsning... Tak, fordi du gad undersøge det. Du har helt ret i, at min søn ikke kan bruge en syg mor til særlig meget  

Jeg ville nok bare ønske, at jeg kunne have givet ham en bedre start uden kontakt med flere skadelige stoffer end højest nødvendigt.

Men ja, jeg tror, jeg fortsætter med at amme.

Anmeld Citér

28. april 2015

Ayasmor

Morogbarn skriver:

Lisbet Ambrosius Christensen, det var det overlægen hed

Anmeld Citér

28. april 2015

Mor til Ella

Morogbarn skriver:

Jeg har virkelig brug for at lufte det her for nogle fremmede, og jeg håber meget, at der er nogen, der vil komme med deres mening.

Sagen er den, at jeg har en baby på 4 måneder, som jeg har fuldammet siden fødslen. Han er rigtig glad for at blive ammet, og det er jeg også blevet efter nogle opstartsproblemer.

Men nu er der sket det, at jeg er blevet syg, og skal tage en del medicin i lang tid fremover. På hospitalet siger de, at jeg gerne må amme, selvom jeg tager det medicin. Jeg skal bare holde 4 timers pause med amningen efter, at jeg har taget det, men når man googler det, så står der alle steder, at man ikke må amme på den type medicin!?

Jeg har det dårligt hver gang, jeg lægger ham til. Er så bange for, at det skader ham...

Jeg ved godt, det er svært at svare på, men hvad ville I gøre??? Ville I stoppe amningen? 

Jeg havde meget slem infektion i underlivet efter fødsel, og fik også medicin i flere afskygninger, hvor på der stod man IKKE måtte amme selvom jeg havde fået af vide jeg måtte.

blev urolig og ringede og som hun sagde hvad er alternativet Og så er der også noget med at man så max må tage det en vis periode.

så tror ikke du skal være bekymret.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.