Har ondt i min venstre balle!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2009

Muffinmus

jep iskiasnerver der driller dig..det er meget normalt for grvide
Døjede med det begge gange med ungerne.
Men det er faktisk ikke i din balle den er gal selv om det føles sådan, der hvor det går galt er helt opppe i lænden i ryggen, der bliver din nerve klemt helt inde ved rygsøjlen. Så du skal lave udstrækningsøvelse hvor du strækker ryggen til den side hvor det IKKE gør ondt, altså så du løser presset i den side der maser nerven..gør det mange gange dagligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2009

LauraLW

Lise skriver:

Skal du ikke snart til jordemoder? For så kan du tale med hende om det? Eller hvis der er lidt tid til endnu, så synes jeg du skal prøve at ringe til din læge, hvis det generer dig meget...

Det må meget gerne handle om dig også, hehe

Og øv det lyder da også helt vildt ubehageligt! Kan man godt, i teorien, sådan rende rundt og "tabe" noget? Det kan man måske, men det håber jeg godt nok ikke sker i dit tilfælde!

Skal til nakkefold imorgen (ryste ryste i bukserne) og så JM på mandag. Så der vil jeg helt sikkert spørge hende.

God bedring til dig, og hvor lang tid skal du så være hjemme?

Laura

Anmeld

10. september 2009

LauraLW

mariamiss6 skriver:

det er hæjst sandsynligt den der er problemet.... det sker for mange, ligesom med lægkramper. Jeg havde det også jævnligt....

Det kan være en stor hjælp at sove med en pude mellem benene.... lyder åndssvagt men det virker faktisk....

Sover ALTID med en ekstra dyne mellem benene, kan næsten ikke sove uden - også når jeg ikke er gravid :-)

Ved du om man kan lave nogle øvelser?

Laura

Anmeld

10. september 2009

LauraLW

Michala skriver:

Har pudsigt nok også lige svaret på et indlæg af Majastina hvor jeg synes det mindede om det samme. Jeg har nemlig også i de sidste mange uger haft ondt i venstre balle, som om en nerve er i klemme og kan mærkes helt ned til bag på knæet. Gik lige ind og læste om iskias-nerven, og det må helt sikkert være det der gør ondt på mig. Nævnte det også for jordemoderen, som sagde at det var en nerve i klemme, men ikke andet, og ingen gode råd til at afhjælpe det, desværre

Øv. Havde lige håbet man kunne lave nogle øvelser eller noget...

Anmeld

10. september 2009

LauraLW

MariaE skriver:

jep iskiasnerver der driller dig..det er meget normalt for grvide
Døjede med det begge gange med ungerne.
Men det er faktisk ikke i din balle den er gal selv om det føles sådan, der hvor det går galt er helt opppe i lænden i ryggen, der bliver din nerve klemt helt inde ved rygsøjlen. Så du skal lave udstrækningsøvelse hvor du strækker ryggen til den side hvor det IKKE gør ondt, altså så du løser presset i den side der maser nerven..gør det mange gange dagligt

Ok. Mange tak! Det vil jeg helt sikkert i gang med, for det er godt nok ubehageligt.

Anmeld

10. september 2009

Lise

Det må meget gerne handle om dig også, hehe

Og øv det lyder da også helt vildt ubehageligt! Kan man godt, i teorien, sådan rende rundt og "tabe" noget? Det kan man måske, men det håber jeg godt nok ikke sker i dit tilfælde!

Skal til nakkefold imorgen (ryste ryste i bukserne) og så JM på mandag. Så der vil jeg helt sikkert spørge hende.

God bedring til dig, og hvor lang tid skal du så være hjemme?

Laura

Aner ikke om man kan "tabe" noget sådan bare lige...men det føles sådan  Oplevede det også da jeg ventede Simon, men da var jeg 30-32 uger henne, og hans hoved lå helt langt nede og pressede - så det gav mere mening.. Har som nævnt ligget på sofaen i tre dage. Blev sgu så træt af at lave ingenting, så jeg tog på arbejde idag. Har stillesidende arbejde, så det kan jeg sagtens. Og både læge og jordemoder sagde jeg måtte gøre hvad jeg følte mest for...

Held og lykke med scanningen imorgen - husk nu at glæd dig til den også

Anmeld

11. september 2009

Barbamama

En ispose er også helt fantastisk!!! Men huske at pakke den ind i et håndklæde eller viskestykke og så må du højest have den på i 10-15min 3xdagligt

Anmeld

11. september 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
michella80 skriver:

Det kan være din iskias-nerve der har sat sig i klemme....

Jeg havde de samme symtomer under mine graviditeter og det var iskias nerveren som drillede. Jeg gik til massage som kunne tage toppen af smerten og fik nogen øvelser jeg skulle lave. Det gik væk umiddelbart efter, at jeg havde født

/ Katja - Lina 240309 og Luka 151007

Anmeld

11. september 2009

Bondepigen

Jeg havde det så slemt under graviditeten at jeg ikke kunne gå i en uge, eller vende mig i sengen. Men du skal ud og gå, bevæg dig så meget som muligt. Og så lig dig på ryggen og bøj det ben (hvor du har ondt i ballen) over det andet ben og træk så op ved knæet, så du mærker et stræk i ballen og op i lænden. Det kan godt løsne det lidt.

Ellers er der zoneterapi, som du evt. kan få en til at gøre for dig. Der sidder en "streng" under begge fødder, som går midt på foden (i svangen).  Den går fra hælens begyndelse til storetåens begyndelse. Få en til at massere lidt på den, men ikke for længe... det kan osse nogle  gange hjælpe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.