Skruk. Hvad gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.220 visninger
7 svar
5 synes godt om
13. april 2015

Anonym trådstarter

Hey i søde damer 

lidt om mig. Min mand og jeg har fået os vores første barn sammen som nu er under 1 år. 

1-2 før vi fik vores barn der snakket vi nogle gange om antallet af børn på det tidspunkt ville jeg have 3-4 børn men det bare en lille tanke men det der fyldte meget det at blive mor og starte min egen lille familie med min mand og en lille vidunder. Jeg var så skruk og ønsket det så meget at en dag da vi snakket om antallet igen sagde jeg hvis vi starter nu eller om nogle måneder så kan jeg godt gå med til kun 2 børn. Vi købt hus til kun antal 2 børn også kom vores lille vidunder. 

Jeg var klar til at blive mor og elskede at blive det. Men min fødsel gik lidt dramatisk i den og det var hårdt men det faldet mig aldrig ind at jeg vil blive skruk igen allerede efter 4 måneder og ærlig talt har jeg det en lille smule endnu. 

Være sød ikk at kalde mig dum osv 

Jeg ved jeg har gået en aftale med min mand om kun 2 børn men føler jeg har fortrudt og jeg forstiller mig og drømmer om 2 og 3 barn i hvert fald

ærlig svar og råd hvad gør jeg??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2015

Anonym trådstarter

43 visninger og ikk en eneste der vil sige en ærlig mening eller råd?

Anmeld Citér

13. april 2015

Spirrevip

Nu har jeg ikke selv børn, men kender mange der har. Min stedfars søsters mand, ville IKKE have mere end max et barn! Basta bum! Nu har de nr. 4 på vej, og han har siden snakken om nr. 2 været ellevild efter at få flere børn (det skete dog først efter fødslen). Hun var ellers gået med til at de kun skulle have det ene barn, men da det gik op for ham hvor meget det betød for hende, gik han med til nr. 2, og derefter 3... og så 4

Men hvis han er fast besluttet på at han kun vil have 2, og det ikke ændrer sig med tiden, så er der nok desværre ikke meget at gøre...

Anmeld Citér

13. april 2015

Boble123

Altså min tanke er, at det da ikke er så frygteligt at du allerede ønsker dig et barn mere? Jeg kender da til flere som har fået barn nummer 2 tæt på nummer 1.

Med hensyn til antallet af børn, så handler det vel også om hvad din mand ønsker? Måske han kun kan forestille sig tilværelsen med to børn lige nu, men måske han alligevel kan blive frisk på ideen om 3 (eller 4 børn), når det bliver mere aktuelt?

Pladsen i huset skal vel ikke være det altafgørende. Kommer det dertil at i vil have nummer 3, så må i jo overveje om i skal bygge til, sætte en ekstra væg op et sted i huset, eller alternativt finde noget større? 

Anmeld Citér

13. april 2015

Anonym trådstarter

Spirrevip skriver:

Nu har jeg ikke selv børn, men kender mange der har. Min stedfars søsters mand, ville IKKE have mere end max et barn! Basta bum! Nu har de nr. 4 på vej, og han har siden snakken om nr. 2 været ellevild efter at få flere børn (det skete dog først efter fødslen). Hun var ellers gået med til at de kun skulle have det ene barn, men da det gik op for ham hvor meget det betød for hende, gik han med til nr. 2, og derefter 3... og så 4

Men hvis han er fast besluttet på at han kun vil have 2, og det ikke ændrer sig med tiden, så er der nok desværre ikke meget at gøre...

Hvor fedt gid og håber min mand ombestemmer sig  men som det ser ud til nu er det helt udlukket øv men har et lille håb

tak for svar

Anmeld Citér

13. april 2015

Anonym trådstarter

Boble123 skriver:

Altså min tanke er, at det da ikke er så frygteligt at du allerede ønsker dig et barn mere? Jeg kender da til flere som har fået barn nummer 2 tæt på nummer 1.

Med hensyn til antallet af børn, så handler det vel også om hvad din mand ønsker? Måske han kun kan forestille sig tilværelsen med to børn lige nu, men måske han alligevel kan blive frisk på ideen om 3 (eller 4 børn), når det bliver mere aktuelt?

Pladsen i huset skal vel ikke være det altafgørende. Kommer det dertil at i vil have nummer 3, så må i jo overveje om i skal bygge til, sætte en ekstra væg op et sted i huset, eller alternativt finde noget større? 

Self betyder hans mening ligeså meget som mit

har sku ikk sagt eller nogensinde drømme om at bare tvinge ham 

og mente at efter fødslen troede jeg ikk at jeg vil være skruk så tidlig det overrasket mig bare lidt. 

Og ja håber jeg 

Men tak for svar

Anmeld Citér

13. april 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

43 visninger og ikk en eneste der vil sige en ærlig mening eller råd?

Jeg læste dit indlæg og forstod ikke det akutte problem, derfor svarede jeg ikke i første omgang.

I har et barn på under et år, og du drømmer om i hvert fald to mere. I har, før du blev gravid med den første, aftalt at få to. Hvordan er det et problem her og nu? Du er skruk, men jeres aftale forhindrer vel ikke, at I får nr. to inden for overskuelig tid? Hvad der derefter sker, må tiden jo vise. Måske synes du, to er passende, og måske bliver din mand "mør" i forhold til at få nr. tre om fem år. 

Måske har jeg misforstået noget, men lige nu ville jeg da tage "et barn ad gangen" og droppe bekymringerne om det endelige antal for en tid. 

Anmeld Citér

13. april 2015

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg læste dit indlæg og forstod ikke det akutte problem, derfor svarede jeg ikke i første omgang.

I har et barn på under et år, og du drømmer om i hvert fald to mere. I har, før du blev gravid med den første, aftalt at få to. Hvordan er det et problem her og nu? Du er skruk, men jeres aftale forhindrer vel ikke, at I får nr. to inden for overskuelig tid? Hvad der derefter sker, må tiden jo vise. Måske synes du, to er passende, og måske bliver din mand "mør" i forhold til at få nr. tre om fem år. 

Måske har jeg misforstået noget, men lige nu ville jeg da tage "et barn ad gangen" og droppe bekymringerne om det endelige antal for en tid. 

Der ikk noget der forhindre os i at få det andet barn når vores første barn bliver nogle år. Men min mening med alt det her er at efter vi har fået vores første barn sammen så har jeg fortrugt at jeg sagde ja til kun 2 så hurtigt

tak for svar

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.