Eksperthjælp: Måske gravid med en anden mand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.675 visninger
3 svar
2 synes godt om
13. april 2015

Vivi Hollænder

Hej Vivi.
Situationen er den at jeg er gravid i 30. Uge.
Jeg har hele tiden været sikker på at det er min eks kærestes barn, men er nu kommet i tvivl, da terminen er ændret.
Undfangelsen skulle være sket omkring d. 19 oktober.
Det er lige præcis midt i vores "pause" og der var jeg sammen med en anden. For det første er min ekskæreste fuldstændig vild for at blive far og jeg ved ikke hvordan jeg skal fortælle ham at det kan være ham den anden. Jeg er så bange for hans reaktion, da han har virkelig meget temperament og jeg ikke vil virke som en der er total løs på tråden.
Så hvordan fortæller jeg ham det bedst muligt?
Ham den mulige far, som jeg var sammen med den ene gang, kender jeg ikke særlig godt. Jeg kender hans fornavn, men aner ikke hvor han bor eller noget. Og jeg kan ikke finde ham på facebook. Hvad gør jeg med det?
Venlig Hilsen Sabrina.

Vivis svar

Kære Sesse
Først vil jeg lige tage fat i udtrykket ”løs på tråden”, som har været brugt til at undertrykke kvinders seksualitet gennem generationer og desværre bliver det stadig brugt af kvinder til at slå sig selv og medsøstre i hovedet med. Du er IKKE løs på tråden, fordi du har haft et eller flere seksuelle relationer og da slet ikke i en periode, hvor der er pause i det faste forhold.

Med mindre I havde aftalt, at I skulle være hinanden ”tro” i pausen, har du heller ikke snydt eller bedraget nogen.

Så fik vi det på plads.

Derimod synes jeg, det er bekymrende, at du frygter din exkærestes temperament. Det vil være forventeligt, at han bliver skuffet, ked af det eller jaloux. Men når du taler om temperament, mener du så aggressiv eller voldelig? I så fald skal du være glad for at han er ex. Han vil ikke være egnet til at være far alligevel.

Og ja, det er en svær, men nødvendig samtale, som I skal igennem og du har intet andet valg end at tage initiativ til den hurtigst muligt.
Fortæl ham det, som det er: at terminen er ændret og at undfangelsen derfor kan være sket i jeres pause, hvor du havde en engang-affære.

Er du bange for, at hans reaktion bliver for voldsomt eller voldelig, kan du evt. vælge at fortælle ham det et sted med andre mennesker i nærheden. Fx på en cafe.

Din exkæreste har derefter mulighed for at vælge: Vil han påtage sig faderrollen på trods af usikkerheden eller vil han have sikkerhed i form af en test først? Du skal hurtigt muligt give ham mulighed for at træffe det valg. Og du skal selvfølgelig også tage stilling til, om han skal være far til et barn, som muligvis ikke er hans. Det vil være det eneste rigtige at gøre, både moralsk og menneskeligt.

Det er vigtige beslutninger, som ikke bare handler om jeres følelser her og nu, men langt mere om dit kommende barns fremtid og tilknytning til sine forældre.

Kærlige hilsner
Vivi

I Vivis brevkasse kan du få svar på alle spørgsmål, der vedrører din eller din partners seksualitet eller jeres fælles sexliv.

Se Vivis hjemmeside på: Bedresexliv.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

13. april 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Undskyld, men jeg bliver altså helt forarget. 

Hvad med barnet??

Barnet har da ret til at vide hvem der er far, og ikke blot hvem du tror er far. Og især heller ikke hvis din ex meddeler, at han mener det er unødvendigt med en faderskabstest, fordi han vil være far under alle omstændigheder. 

Sådan hænger verden altså ikke sammen. Man kan ikke bare aftale, at så er han far uanset hvad. 

Hvad hvis faren i virkeligheden er pause-flirten. Han har da ret til at vide det, hvis barnet er hans, og far og barn har ret til at kende hinanden. 

Anmeld Citér

13. april 2015

TNBC

EBK skriver:

Undskyld, men jeg bliver altså helt forarget. 

Hvad med barnet??

Barnet har da ret til at vide hvem der er far, og ikke blot hvem du tror er far. Og især heller ikke hvis din ex meddeler, at han mener det er unødvendigt med en faderskabstest, fordi han vil være far under alle omstændigheder. 

Sådan hænger verden altså ikke sammen. Man kan ikke bare aftale, at så er han far uanset hvad. 

Hvad hvis faren i virkeligheden er pause-flirten. Han har da ret til at vide det, hvis barnet er hans, og far og barn har ret til at kende hinanden. 

Enig og hun skal gøre hvad hun kan for at finde manden, for han har ret til at vide, hvis han har et barn.

Anmeld Citér

13. april 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
Yurie skriver:

Enig og hun skal gøre hvad hun kan for at finde manden, for han har ret til at vide, hvis han har et barn.

Lige præcis.

Statsforvaltningen kan jo heldigvis finde folk ud fra meget meget få oplysninger.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+