(marts) Astmatisk bronkitis

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.000 visninger
10 svar
0 synes godt om
10. september 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Lina har hostet rigtig meget de sidste mange dage. Jeg har haft ringet til lægen i tirsdags og de sagde, at jeg skulle se tiden an. Nu var hun fra i går begyndt også, at væse i sin vejrtrækning. Jeg har lige været til lægen med hende og hun har astmatisk bronkitis. Hun skal have medicin igennem en maske. Jeg blev bare noget overrasket over, at jeg bare lige skulle have hende tjekket og så kommer jeg hjem med sådan et "monster". Sekretæren var så sød hos lægen, at hun gav mig "monsteret" med hjem gratis (den koster normalt 300 kr på apoteket) - som hun sagde, så ved I småbørns familier godt, hvad I skal bruge jeres penge på.

Jeg var deroppe i sidste uge og få taget en celleprøve og den fik jeg så lige svar på med det samme. De har kunne se nogen ændringer, så nu er jeg sendt videre til gynækolog. Puha, sikke et svar selvom 9 ud af 10 tilfælde viser det sig ikke, at være noget.

Sikke en morgen jeg har haft

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2009

Misjelle

Katja... skriver:

Lina har hostet rigtig meget de sidste mange dage. Jeg har haft ringet til lægen i tirsdags og de sagde, at jeg skulle se tiden an. Nu var hun fra i går begyndt også, at væse i sin vejrtrækning. Jeg har lige været til lægen med hende og hun har astmatisk bronkitis. Hun skal have medicin igennem en maske. Jeg blev bare noget overrasket over, at jeg bare lige skulle have hende tjekket og så kommer jeg hjem med sådan et "monster". Sekretæren var så sød hos lægen, at hun gav mig "monsteret" med hjem gratis (den koster normalt 300 kr på apoteket) - som hun sagde, så ved I småbørns familier godt, hvad I skal bruge jeres penge på.

Jeg var deroppe i sidste uge og få taget en celleprøve og den fik jeg så lige svar på med det samme. De har kunne se nogen ændringer, så nu er jeg sendt videre til gynækolog. Puha, sikke et svar selvom 9 ud af 10 tilfælde viser det sig ikke, at være noget.

Sikke en morgen jeg har haft

Ej katja du får da lige en krammer . Det er da noget være noget med jer derhjemme .

Jeg ved godt det ikke hjælper, men har en veninde der 2 gange har fået vist celleforandringer og begge gange har der ikke været noget.

Astmatisk bronkitis puha da, ja nu spørger jeg nok dumt, er det noget kronisk, eller går det væk igen? Det lyder i alt fald ikke rart og så hos sådan en lille prinsesse .

Årh altså ved slet ikke hvad jeg skal sige du får bare en masse tanker og knus herfra.

Anmeld

10. september 2009

MoarHvidovre

Astmatisk bronkitis får ca 1/3 af alle børn inden for de første leveår mindst et tilfælde af asmatisk bronkitis forbindelse med forkølelse. Nogen børn får symtomerne igen og igen ved forkølelser og andre får kun et tilfælde. Det medicin jeg har fået til Lina gør at musklerne i luftvejene bliver afslappet og hun nemmere kan trække vejret. Jeg blevet bare lidt rystet, da jeg bare skulle op og have lyttet på hende som så jeg har gjort før og der ikke har været noget. Jeg har ikke prøvet, at give hende det endnu, da hun faldt i søvn på vej hjem fra lægen og sover stadigvæk.

Ang. celleprøven ved jeg godt, at der er rigtig mange som får det og det viser sig på senere prøver, at der alligvel ikke er noget. Men jeg blev alligevel noget "rystet" at få den besked fra lægen lige efter, at jeg har fået afvide, at Lina havde astmatisk bronkitis. Nu har jeg bestilt tid hos gyn og det skal jeg den 22/9.

Tak for knus og tanker - det havde jeg vist lige behov for

Anmeld

10. september 2009

Moar'en

Sender dig lige en krammer
det var da en hård morgen at komme igennem. Og stakkels lille Lina, håber det er noget hun kommer over, og ikke skal døje med at for længe.

Lige et ekstra her fra

Anmeld

10. september 2009

Mca<3

Ih søde det var mange ting på en gang ,,,

Ang celle prøven så har jeg for 2 år siden haft moderate celle forandringer  Øvs jeg blev så bange .. Så døden i øjnene ...

Fik et kegle snit og alle de dårlige celler blev skåret væk ,,,  Blev testet igen for 1 år siden , der var intet og er blevet testet i mandags igen ,, venter på svar Men ærligt , det bekymrer mig ikke mere ,,   Det kan jo dårligt nå at udvikle sig til kræft når vi bliver testet så tit som vi gør i Dk ,,,,

Du skal vel have lavet en biopsi hos gyn som kan påvise hvilket stadie forandringerne er i , og så tager de stilling til et evt kegle snit derefter ,, 
Husk på en ting ,,  Celle forandringer er IKKE kræft søde ,,,

Anmeld

10. september 2009

Diana...

Søde Katja dog sikke en dum morgen du får lige en masse   og tanker. 

Lille Lina altså håber hun snart får det bedre. Og den celle forandring er sikkert ikke noget.

Kæmpe kram her fra.

Anmeld

10. september 2009

MoarHvidovre

Ja, det var mange ting på samme tid samtidig med, at jeg er alene med ungerne fra i går til imorgen (Frank er på kursus).

Jeg blev bare så overvældet over, at der var celleforandringer og tænkte bare "store" tanker lige med det samme. Min læge sagde også som dig, søde Tanja, celleforandringer er ikke kræft og han gentog sig flere gange. Men derfor tænker man sine tanker alligvel. Jeg er glad for, at jeg har fået en tid så hurtigt. Tanja, hvor lang tid gik der fra du fik taget prøvet 1 gang til du fik svar?

Lina har fået sin medicin et par gange idag og den maske kan hun bare ikke lide - hun skriger. Jeg må en tur forbi lægen imorgen og så må de vise mig helt nøjagtig, hvad jeg skal gøre. Jeg tror, at hun bliver forskrækket over, at hun får noget ned i lungerne når hun trækker vejret og så er 10 vejrtrækninger bare meget.

Tak for jeres søde ord

Anmeld

10. september 2009

Mca<3

Katja... skriver:

Ja, det var mange ting på samme tid samtidig med, at jeg er alene med ungerne fra i går til imorgen (Frank er på kursus).

Jeg blev bare så overvældet over, at der var celleforandringer og tænkte bare "store" tanker lige med det samme. Min læge sagde også som dig, søde Tanja, celleforandringer er ikke kræft og han gentog sig flere gange. Men derfor tænker man sine tanker alligvel. Jeg er glad for, at jeg har fået en tid så hurtigt. Tanja, hvor lang tid gik der fra du fik taget prøvet 1 gang til du fik svar?

Lina har fået sin medicin et par gange idag og den maske kan hun bare ikke lide - hun skriger. Jeg må en tur forbi lægen imorgen og så må de vise mig helt nøjagtig, hvad jeg skal gøre. Jeg tror, at hun bliver forskrækket over, at hun får noget ned i lungerne når hun trækker vejret og så er 10 vejrtrækninger bare meget.

Tak for jeres søde ord

Altså var jo først hos egen læge hvor jeg fik af vide der var celle forandringer ..

Så røg jeg til gyn hvor hun lavede biopsien og mener der gik 7-9 dage ca før der kom svar på det... 

Fik så tid få dage efter til kegle snittet så det var hurtigt overstået ...  Så gik der vel 1 uge igen før jeg havde svar på om det hele var fjernet ...    Intet var slemt ,,,   

Anmeld

1. oktober 2009

MoarHvidovre

Så har jeg været til lægen igen med Lina, da hun har hostet rigtig meget fra weekenden og vi har været oppe med hende hver nat i min. en time. Hun har fået "anfald" igen af asmatisk bronkitis og hun har fået maske siden weekenden. De første par dage ville hun gerne have den, men de sidste tre dage har hun bare skreget hver gang. Det har bare slet ikke været sjovt. Da vi var oppe hos lægen tog hun bare masken mens, at hun grinte. Følte jeg mig lige dum, hm hm hm.

Nå, men lægen synes, at det er for tæt på, at hun havde det sidste gang, så jeg har fået nogen forebyggende til hende. Det skal hun også have igennem en maske morgen og aften i ca 1 mdr. Det skulle gøre, at hendes lunger gerne fik lidt ro og hun kunne komme ovenpå igen (og især her inden vinteren for alvor sætter ind). Nu håber vi bare, at det hjælper hende og at hun bliver fortrolig med masken igen.

Kh.
Katja

Anmeld

1. oktober 2009

Misjelle

Katja... skriver:

Så har jeg været til lægen igen med Lina, da hun har hostet rigtig meget fra weekenden og vi har været oppe med hende hver nat i min. en time. Hun har fået "anfald" igen af asmatisk bronkitis og hun har fået maske siden weekenden. De første par dage ville hun gerne have den, men de sidste tre dage har hun bare skreget hver gang. Det har bare slet ikke været sjovt. Da vi var oppe hos lægen tog hun bare masken mens, at hun grinte. Følte jeg mig lige dum, hm hm hm.

Nå, men lægen synes, at det er for tæt på, at hun havde det sidste gang, så jeg har fået nogen forebyggende til hende. Det skal hun også have igennem en maske morgen og aften i ca 1 mdr. Det skulle gøre, at hendes lunger gerne fik lidt ro og hun kunne komme ovenpå igen (og især her inden vinteren for alvor sætter ind). Nu håber vi bare, at det hjælper hende og at hun bliver fortrolig med masken igen.

Kh.
Katja

Åh ha dog det lille pus ... du har da meget på dine skuldre i øjeblikket Katja. Håber det hjælper lille Lina at få noget medicin så hun er klar til vinteren.

herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.