Barn nr. 2 på dagpenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2015

Carina:-)

De har nok ment at du har 2 år fra start for nej du optjener ikke timer under barsel. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2015

lineog4

Anonym skriver:

Okay, så du får barseldagpenge fordi du stadig har noget tilbage??

Jeg må lige prøve udbetaling danmark - kan ikke sætte endnu et barn til verden, hvis vi ingen penge har :-) 

Men du vil jo så komme tilbage fra barsel og ikke have ret til penge, ved godt du så har lidt længere tid at løbe på i forhold til at finde arbejde, men hvis du pt har gået ledigt et år og ikke tror du kan finde arbejde inden for overskuelig fremtid, så du kunne gå på barsel med løn. Så er der vel også en stor chance for du ikke får et arbejde den dag din barsel stopper?

Anmeld Citér

8. april 2015

2babygirls

Anonym skriver:

Hej alle :-) 

Jeg vil lige høre om der er andre der har prøvet lign.?

Jeg blev uddannet i 2013, blev gravid og gik derfor på dagepenge indtil jeg fødte i august 2013. Havde barsel, og efterfølgende tilbage på dagpenge. Jeg skulle begynde i noget aktivering, og endte ud i et rotationsvikariat på 4 mdr - dette forlængte min dagpengeperiode 2 mdr. 

Jeg har 52 uger tilbage med ret til dagpenge, og vi går og tænker på barn nr. 2. 

Jeg kan altid ringe til min akasse og fagforening, men vil lige prøve her først - føler mig sådan lidt lusket, når jeg ringer for at høre, om det godt kan lade sig gøre?

Jeg/vi vil gerne blive gravide, og vil derfor høre om hvis jeg bliver gravid og går på barsel - er det så muligt at få barseldagpenge, når man har brugt de 52 uger inden termin? 

Blev udlært 08.2010 og fødte 10.10.10 og var så på mindste dagpenge sats frem til jeg igen blev gravid og fødte så 06.02.13 hvor jeg havde dagpenge tilbage til ca 09.2014.

Det kan lade sig gøre.. Jeg fik heldigvis arbejde samme dag som min baby skulle starte i ins, så farmand kørte hende ind.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.