Ja, i dag kom min kæreste hjem i frokostpausen for at se til mig (jeg er syg). Vi sidder så og snakker lidt og pludselig spørger han om ikke vi skal lave en lillebror/søster til vores søn. 
Vores søn er 16 måneder og vi har talt om, at vi helt sikkert skal have et barn mere, men at det først skulle være når jeg var færdig med uddannelse. Til den tid vil vores søn lige være blevet 4 år - hvilket vi begge synes er ærgerligt, da vi begge har under 2 år til vores søskende og gerne ville kunne give ham det samme. Jeg/vi har bare affundet os med ideen om, at vente til endt uddannelse, og så var det bare det.. Faktisk havde jeg fuldstændigt fortrængt ideen om, at et barn var muligt inden endt uddannelse, og hvis familie og venner har spurgt os hvornår der kom en lillebror/søster har vi svaret at der er lææænge til, så de behøver ikke glæde sig endnu osv..
Men nu her - en helt almindelig onsdag formiddag - ser tingene pludselig helt anderledes ud. Efter min kærestes spørgsmål faldt vi i snak om PB2 - det var da lige før jeg var ved at lade mig overtale til at lave en lillebror på stedet .... indtil jeg fik regnet lidt på det og kom frem til, at jeg så ville have termin på samme årstid som vores søn blev født - og hvor en stor del af øvrige families fødselsdage ligger + jul, nytår osv. En dyr og i forvejen overfyldt årstid for vores vedkommende.
Med lidt hurtig regning og planlægning havde vi 5 min senere en aftale i hus: VI BEGYNDER PB2 TIL OKT/NOV I ÅR 
Ej hvor lyder det her åndssvagt, men: hold op, jeg synes det er en stor ting - en kæmpe ting at gå og glæde sig til! Det er helt anderledes end den (helt fantastiske) uplanlagte overraskelse min første graviditet var! Jeg troede faktisk ikke jeg var skruk - eller det var jeg ikke, lige indtil nu
Selvom jeg har en veninde der er i gang med PB, en søster der er überskruk og nyforelsket, en anden søster der lige har født og en veninde med stor højgravid mave på, er det lykkedes mig at snige mig uden om baby-skruk-forårs-bølgen. Jeg har været så optaget af mit studie, vores nye haveprojekt, vores dejlige unge og alle de nye ting han lærer hver dag, det gode vejr osv osv. Så nej, jeg var faktisk ikke spor skruk. Men men men....
Hold nu op, hvor jeg bare glæder mig til endnu en graviditet, endnu en dejlig unge, endnu et medlem til vores lille familie 

Så bare lige et glædesråb her fra mig 
Modtager meget gerne gode råd og vejledning fra andre der har planlagt en graviditet.Hører også meget gerne fra andre der går rundt og er lidt forårsskruk og/eller planlægger PB.. Og self alle andre der har input 
Anmeld
Citér