Navn til lillebror

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2015

JH12

Lunae skriver:

Alma og Sander er da søde sammen

herhjemme var Camille omkring to et halvt år da vi ventede lillebror og hun var fast besluttet på, at han skulle hedde August. Der var ingen i børnehaven der hed det, men det skulle det altså bare være.

vi oplevede flere gange af pædagoger og forældre komplimenterede vores valg af navn, men det var fordi Camille havde fortalt alle, at det var det lillebror skulle hedde.

vi snakkede selv om Laurits, Jeppe og Hjalte.

vi endte med at lade Camille få sin vilje og i dag kan August jo ikke hedde andet

Sjovt hvor de for de ideer fra..  Men jeg synes også de skal have lc st bestemme noget 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2015

De3Guldklumper

JH12 skriver:

Hvordan har din lillebror det med du har valgt navnet? ☺️

Det giver anledning til hygge og snak omkring det og vi synes stadig at det er lidt fedt jeg fik lov til at bestemme

Anmeld Citér

8. april 2015

Ciss

Alma og Sander passer helt fint sammen.

Jeg ville aldrig lade en treåring have ansvaret for at vælge navn til sine søsken - men har barnet tilfældigvis et forslag, som alle falder for, så ser jeg ikke noget galt i at vælge det navn, barnet har foreslået. Jeg ville ikke forsøge at gennemtrumfe barnets forslag om ikke faren bryder sig om navnet. Det er de voksnes ansvar at vælge et navn til det nye barn, som de mener passer ind, efter de kriterier, de selv mener, er viktige. At navngive sit barn med et navn, man selv ikke bryder sig om, fordi det navn tilfældigvis blev foreslået af den kommende storesøster, bliver forkert. Om nu det kommende barn som større ikke selv kan lide sit navn, er det ok at kunne svare "Vi gav dig det navn, vi syntes, var aller smukkest/betød mest" i stedet for "Jeg er egentlig enig, men din storesøster insisterede...."

Min anbefaling vil være at sætte navnet på en liste sammen med andre navn, I kan lide, og foretag så en udvælgelse til sidst - evn når I har hilst på jeres søn.

Anmeld Citér

8. april 2015

Lunae

JH12 skriver:

Sjovt hvor de for de ideer fra..  Men jeg synes også de skal have lc st bestemme noget 

Det fylder i hvert fald meget for min datter og jeg tror også at det er med til at give hende et større tilhørsforhold til ham.

så jeg ville ikke tøve, hvis det selvfølgelig også er et navn I kan lide.

Anmeld Citér

8. april 2015

JH12

Ciss skriver:

Alma og Sander passer helt fint sammen.

Jeg ville aldrig lade en treåring have ansvaret for at vælge navn til sine søsken - men har barnet tilfældigvis et forslag, som alle falder for, så ser jeg ikke noget galt i at vælge det navn, barnet har foreslået. Jeg ville ikke forsøge at gennemtrumfe barnets forslag om ikke faren bryder sig om navnet. Det er de voksnes ansvar at vælge et navn til det nye barn, som de mener passer ind, efter de kriterier, de selv mener, er viktige. At navngive sit barn med et navn, man selv ikke bryder sig om, fordi det navn tilfældigvis blev foreslået af den kommende storesøster, bliver forkert. Om nu det kommende barn som større ikke selv kan lide sit navn, er det ok at kunne svare "Vi gav dig det navn, vi syntes, var aller smukkest/betød mest" i stedet for "Jeg er egentlig enig, men din storesøster insisterede...."

Min anbefaling vil være at sætte navnet på en liste sammen med andre navn, I kan lide, og foretag så en udvælgelse til sidst - evn når I har hilst på jeres søn.

Jeg kan godt lide navnet, og synes bedre og bedre om det.. 

Og eftersom vi er SÅ langt fra hinanden om at blive enige om navne, så synes jeg hendes navn er endnu mere perfekt .. 

Jeg har været omkring rigtige mange navne nu, har endda fået navneforslag fra flere, og alle navne bliver nedgjord med det samme og faren selv har ikke et eneste navn han synes er det rigtige eller noget der ligner et navn lillebror kunne få..

Han har 2 som han synes er pæne, men han kender os min holdning til de navne.  og det er heller ikke navne hvor han tænker det skal være dem..

Anmeld Citér

8. april 2015

Pigent

JH12 skriver:

Godmorgen 

herhjemme venter vi en lillebror, der er heldigvis noget tid at løbe på, da termin hedder juni. Men vi er så langt fra at have fundet et navn.. 

Vi har selvfølgelig snakket om nogle, men slet ikke nogle vi kan blive enige om.. 

Vores datter på 3, som glæder sig til lillebror kommer, har faktisk i en længere periode sagt han skal hedde Sander. Far synes slet ikke om navnet, men jo mere jeg hører navnet jo bedre kan jeg li' det, også synes jeg det er lidt sødt hun har et forslag. Og hun kender ingen ved det navn. 

Men mon Alma og Sander passer sammen?  Og ville i lade et 3 prof barn være med til at bestemme navnet.. ? 

Alma og Sander passer fint sammen.

Synes idéen med at lade hende vælge er god, men synes i skal være enig om navnet som forældre. Så nu hvor far ikke kan lide det så kan det godt være i skulle vælge et andet. Fx Alexander.

Anmeld Citér

8. april 2015

JH12

Pigent skriver:

Alma og Sander passer fint sammen.

Synes idéen med at lade hende vælge er god, men synes i skal være enig om navnet som forældre. Så nu hvor far ikke kan lide det så kan det godt være i skulle vælge et andet. Fx Alexander.

Far er efter nærmere eftertanke ikke helt afvisende overfor navnet.. 

Selv har han slet ingen ideer.. Og alle dem jeg kommer med er et No go.. 

Alexander hedder min lillebror .. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.