Navn til lillebror

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.503 visninger
16 svar
9 synes godt om
8. april 2015

JH12

Godmorgen 

herhjemme venter vi en lillebror, der er heldigvis noget tid at løbe på, da termin hedder juni. Men vi er så langt fra at have fundet et navn.. 

Vi har selvfølgelig snakket om nogle, men slet ikke nogle vi kan blive enige om.. 

Vores datter på 3, som glæder sig til lillebror kommer, har faktisk i en længere periode sagt han skal hedde Sander. Far synes slet ikke om navnet, men jo mere jeg hører navnet jo bedre kan jeg li' det, også synes jeg det er lidt sødt hun har et forslag. Og hun kender ingen ved det navn. 

Men mon Alma og Sander passer sammen?  Og ville i lade et 3 prof barn være med til at bestemme navnet.. ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2015

k&k&k&k

JH12 skriver:

Godmorgen 

herhjemme venter vi en lillebror, der er heldigvis noget tid at løbe på, da termin hedder juni. Men vi er så langt fra at have fundet et navn.. 

Vi har selvfølgelig snakket om nogle, men slet ikke nogle vi kan blive enige om.. 

Vores datter på 3, som glæder sig til lillebror kommer, har faktisk i en længere periode sagt han skal hedde Sander. Far synes slet ikke om navnet, men jo mere jeg hører navnet jo bedre kan jeg li' det, også synes jeg det er lidt sødt hun har et forslag. Og hun kender ingen ved det navn. 

Men mon Alma og Sander passer sammen?  Og ville i lade et 3 prof barn være med til at bestemme navnet.. ? 

Hos os er det storesøster på 3 (om 20 dage) som har bestemt hvad lillebror skal hedde 

hun fik valget mellem 2 navne og valgte så Kornelius, hver gang vi har spurgt hende om han ikke skulle hedde noget andet siger hun NEJ, han hedder Kornelius 

så til juni har vi Kaya, Kristian og Kornelius 

Anmeld Citér

8. april 2015

Signe-bine

JH12 skriver:

Godmorgen 

Jeg ville helt sikkert vælge navnet Sander, når storesøster har valgt det. Det er da en virkelig sød historie at fortælle dem begge når de bliver større  Kan din kæreste/mand ikke måske overtales eller langsomt lunes op til navnet?

Anmeld Citér

8. april 2015

JH12

Signe-bine skriver:

Jeg ville helt sikkert vælge navnet Sander, når storesøster har valgt det. Det er da en virkelig sød historie at fortælle dem begge når de bliver større  Kan din kæreste/mand ikke måske overtales eller langsomt lunes op til navnet?

Jeg har ihvertfald tænkt mig at prøve, for jeg synes faktisk også det er lidt sødt hun overhovedet kommer med et  forslag  

og særligt når vi ikke kender nogen ved det navn og et navn vi langt fra har snakket om..

Men det kunne godt gå hen og blive en lang proces at overtale ham.. 

Anmeld Citér

8. april 2015

jenny4

JH12 skriver:

Jeg har ihvertfald tænkt mig at prøve, for jeg synes faktisk også det er lidt sødt hun overhovedet kommer med et  forslag  

og særligt når vi ikke kender nogen ved det navn og et navn vi langt fra har snakket om..

Men det kunne godt gå hen og blive en lang proces at overtale ham.. 

Hvilke navne kan din mand godt lide? 

Anmeld Citér

8. april 2015

JH12

k&k&k&k skriver:

Hos os er det storesøster på 3 (om 20 dage) som har bestemt hvad lillebror skal hedde 

hun fik valget mellem 2 navne og valgte så Kornelius, hver gang vi har spurgt hende om han ikke skulle hedde noget andet siger hun NEJ, han hedder Kornelius 

så til juni har vi Kaya, Kristian og Kornelius 

Ej hvor godt  og fine navne .. 

Her har vi slet ikke snakket om Sander og vi kender heller ikke nogen, så det er et navn hun selv er kommet på.. 

Anmeld Citér

8. april 2015

JH12

jenny4 skriver:

Hvilke navne kan din mand godt lide? 

Jamen han er faktisk ikke selv kommet med nogle, men han synes Anton og Noah er meget pæne navne..

Anmeld Citér

8. april 2015

De3Guldklumper

Jeg har valgt navnet på min lillebror. Det synes vi stadig er lidt fedt - og vi var ved at opkalde vores søn efter sin onkel da jeg stadig er vild med navnet

Anmeld Citér

8. april 2015

JH12

De3Guldklumper skriver:

Jeg har valgt navnet på min lillebror. Det synes vi stadig er lidt fedt - og vi var ved at opkalde vores søn efter sin onkel da jeg stadig er vild med navnet

Hvordan har din lillebror det med du har valgt navnet? ☺️

Anmeld Citér

8. april 2015

Lunae

JH12 skriver:

Godmorgen 

Alma og Sander er da søde sammen

herhjemme var Camille omkring to et halvt år da vi ventede lillebror og hun var fast besluttet på, at han skulle hedde August. Der var ingen i børnehaven der hed det, men det skulle det altså bare være.

vi oplevede flere gange af pædagoger og forældre komplimenterede vores valg af navn, men det var fordi Camille havde fortalt alle, at det var det lillebror skulle hedde.

vi snakkede selv om Laurits, Jeppe og Hjalte.

vi endte med at lade Camille få sin vilje og i dag kan August jo ikke hedde andet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.