Hvordan er jeres rytme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2015

CaWi

Vi havde ikke nogen fast rytme det første års tid ( vi har kun et barn)

Det var først da han kom i dagpleje,  at det vendte.

Så vi sov til han selv vågnede, spiste når han var sulten, sov når han var træt (hvilket han ikke var ret meget, og han sov kun 20 min af gangen)

Med nr to bliver det nemmere med rutiner,  fordi man jo har et barn i forvejen der skal op, i institutioner,  fritidsaktiviteter,  spisning osv

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2015

missehxx

Min søn er 11 mdr og dagen ser sådan ud:

Står op mellem 5-6 og spiser morgenmad.

Bliver afleveret i dagplejen 7:45

Sover fra 8-9

Formiddagsmad kl 9

Middagsmad 11.30

Sover fra 12-mellem 14 og 15

Eftermiddagsmad kl 15

Aftensmad 17:30

I bad efter maden

Puttes kl 19

Anmeld Citér

7. april 2015

FrkGranger

Min søn er 10 mdr...

Op 5:30/6:30

Morgen mad 

7:30 dagpleje

Sove 8/8:30-9:30/10

Leg osv

11:30 spise

12/12:30-14:30/15 sove 

Eftermiddagskaffe og leg

Kl 17 spise

Evt bad ca 2 gange i ugen

18/18:30 godnat

Han er den sidste mdr tid begyndt at sove igennem men får en lille fæaske hvis han vågner

Denne rytme har han selv skabt ca omkring de 8 mdr og passede tilfældt ind i dp rytme (hun vækker ham om formiddagen hvis de skal noget)

Men tror vi skal rykke godnat til 19/19:30 da han er blevet svær at ligge

Før det var det et stort cirkus at skulle noget om dagen da vi aldrig viste Hvornår han var træt igen...

Vi holder heæt samme rytme i weekenden og ferie

Anmeld Citér

7. april 2015

Mor Christa

Bare lige et råd omkring det der aftenroderi- 

hvis i ønsker at han skal sove tidligere er i nok nødt til at stå tidligere op :-) ifl sp, er den eneste måde at få barnet til at sove tidligere, ved at rykke dagen, altså således at i står op feks kl 6:30, putter ham tidligere til formiddag (fx kl 8) , dermed putter ham tidligere til middag (fx 12:00) , og dermed er han tættere til nat. Det er også vigtigt at de ikke sover efter kl 16, da den søvn de får her, "tager" af nattesøvnen :-) 

det var sådan vi fik vores rutine med vores datter. Nu går hun jo så i Dp (10 mdr), og vores dag er som følger:

06: godmorgen!

06:30: morgenmad

8:00: formiddagslur 

9:00: formiddagsmad

11:30/12:00: middagslur (frokost inden)

14:00: op fra lur

19:00/19:15: godnat! 

23:00: drømmeflaske :-)

Anmeld Citér

7. april 2015

MKBP

Profilbillede for MKBP

Mikkel fylder 10 mdr her den 17. juni, vores rytme ser således ud:

6.00 Han vågner...

07.00 Spiser han morgenmad 

08.30 Triller vi ned i bhv med søster - her skulle han gerne falde i søvn rimelig hurtigt :-)

09.00 aflever ham i dp - hvor han skal være oppe igen, så de har mulighed for at komme ud af huset

12.30 puttes han til middagslur

15/15.30 står han op

17/17.30 spiser vi aftensmad 

19.00 puttes han og han går ud som et lys :-) Får tilbudt flaske på 200 ml inden sengetid - det er forskelligt hvor meget han ta'r !

//Mette

Anmeld Citér

7. april 2015

Sitrani

Ja som overskriften siger hvordan er jeres rytme i løbet af dagen?

Min datter er lidt over 5 mdr. Synes tit rytmen skifter... men lige for tiden ser det sådan her ud hos os:

Vågner kl. 6

Kl. 07.30/8 ca.: ammes og sover morgenlur i 45 min - 1 time

Kl. 08.30/9: Vågner og vi går i børnehaven med den store

Kl. ca. 10 bliver hun træt igen, får en tår babs, og tager små 45 min. igen...

Kl. ca. 11: Vågner, ammes og leger m.m.

kl. ca. 13 får en tår mere, og sover til middag.

kl. 14 ca. vågner og leger lidt og så går vi op og henter storesøster i børnehaven..

kl. 16: ammes og ud at sove igen i ca. 45 min.

kl. 18.30/19: ammes og puttes til nat

Så sover hun til kl. ca. 22.30 hvor hun bliver ammet og igen kl. ca. 03.30, og så vågner hun kl. 6 

Så har en lille pige som ikke sover ret længe ad gangen lige for tiden 

Anmeld Citér

8. april 2015

Tutter92

Som nogle af de andre har skrevet, så bliver I nødt til at stå tideligere op, for at få rykket hans døgnrytme. Har selv gjort det med min, som nægtede at sove før 00-01. Så fordi at han først ville sove så sent, stod vi først op ved 11 tiden. Men så begyndte vi at stå tideligere op og det hjalp virkelig. Self ikk fra den ene dag til den anden. Man skal regne med at det godt kan tage nogle dage at rykke en døgnrytme. Nu ser vores således ud : Han er 4½ måned.

kl 6-7 vågner og står op. Spiser ca en halv time efter.

kl 8 sover han en morgenlur som varer ca 1.

kl 12 spiser han grød, og vi leger derefter ca 30 min.

Ca kl 13 bliver han træt og sover middagslur i mellem 2-3 timer.

Når han vågner mellem 15-16 får han en flaske.

kl 17:30 får han aftengrød.

kl 19:30 får han nattøj på, og derefter en flaske. Han er næsten altid færdig med den kl 19:45 så der bliver han lagt. Og så hører vi ikke mere til ham før han vil have en natflaske som ligger mellem 2-3.

Anmeld Citér

8. april 2015

modesty

Mortilsofus skriver:

Ja som overskriften siger hvordan er jeres rytme i løbet af dagen?

Det er vel ret afgørende om du taler om et barn på 1 mdr. eller 1 år. 

Anmeld Citér

8. april 2015

Mitlivsommooor

modesty skriver:

Det er vel ret afgørende om du taler om et barn på 1 mdr. eller 1 år. 

Det har du ganske ret i, men som du kan se har mange her i debatten også nævnt hvor gammel deres barn er.

Anmeld Citér

8. april 2015

modesty

Det har du ganske ret i, men som du kan se har mange her i debatten også nævnt hvor gammel deres barn er.

Jo, men hvis du vil have råd ift. dit eget barn, er det jo vigtigt at vide. Min søn er f.eks 3,5 så det er jo lidt ligegyldigt hvordan hans døgnrytme er nu, men derfor kan jeg jo godt give dig input alligevel, da jeg selv har erfaringer både med en helt lille baby og en lidt større. Men jeg ved ikke hvilke råd jeg skal give dig hvis ikke jeg kender alderen.

Desuden er det jo ikke relevant for dig at vide hvordan en 9 mdrs. døgnrytme er hvis dit barn er 4 mdr. og det kan gøre de andres svar overflødige, og det er da lidt synd.

Du skriver heller ikke hvor mange lure han tager om dagen, hvilket også er meget relevant.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.