Hvordan er jeres rytme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.486 visninger
19 svar
1 synes godt om
7. april 2015

Mitlivsommooor

Ja som overskriften siger hvordan er jeres rytme i løbet af dagen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2015

Bissen

Mortilsofus skriver:

Ja som overskriften siger hvordan er jeres rytme i løbet af dagen?

jeg har en datter på 7½ måned og vores rytme ser således ud: 

06.30-07.00 står op

07.30 morgenmad

9.00 lur

11.30 middagsmad

inden middagsluren får hun flaske og luren kan falde alt imellem 12-14 alt efter hvor lang formiddagsluren er. 

15-16 eftermiddagsgrød (evt. powernap hvis kort middagslur)

17.30-18.00 aftensmad

19-19.30 puttes til natten med flaske

03-05 flaske 

Synes dog det varierer meget alt efter hvor lange hendes lure er og om der sker noget - fx babysvømning eller lign. 

hvordan er jeres rytme? 

Anmeld Citér

7. april 2015

Isabella_mor

det var nemmere at finde rytme med den første. nu har jeg jo også en stor dreng på 4 år, så er det lidt sværere at finde en fast rygme. og vi tager faktisk tingene mere på gefühl.. 

så der bliver sovet når han er træt (selvfølgelig inden for en vis tid så bliver han puttet hvis jeg vurderer at han er træt)

det eneste der er fast er 

når vi spiser aftensmad så spiser han med

og når han skal puttes så bliver det samme tid hver dag... mellem 19 og 20. 

og så er det jo op og aflevere storebror omkring kl 8. står vi op og afleverer omkring kl 9.. nogle dage lidt senere eftersom vi lige sover længe.. 

det er meet afslappende og jeg føler mig ikke hængt op på en tidsplan.

Anmeld Citér

7. april 2015

Mitlivsommooor

Mettebids skriver:

jeg har en datter på 7½ måned og vores rytme ser således ud: 

06.30-07.00 står op

07.30 morgenmad

9.00 lur

11.30 middagsmad

inden middagsluren får hun flaske og luren kan falde alt imellem 12-14 alt efter hvor lang formiddagsluren er. 

15-16 eftermiddagsgrød (evt. powernap hvis kort middagslur)

17.30-18.00 aftensmad

19-19.30 puttes til natten med flaske

03-05 flaske 

Synes dog det varierer meget alt efter hvor lange hendes lure er og om der sker noget - fx babysvømning eller lign. 

hvordan er jeres rytme? 

Problemet er lidt at vi ikke har nogen rytme. Vil bare rigtig gerne, da det vil gøre det hele meget lettere.

Det eneste der er fast er at vi står op mellem 7.30 0g 8.00 og så sover han første lur omkring 9.30 og han bliver altid puttet mellem 19-20 om aftenen, men vi kæmper rigtig meget med søvn og ofte falder han først i søvn kl. 22.

Anmeld Citér

7. april 2015

Bissen

Mortilsofus skriver:

Problemet er lidt at vi ikke har nogen rytme. Vil bare rigtig gerne, da det vil gøre det hele meget lettere.

Det eneste der er fast er at vi står op mellem 7.30 0g 8.00 og så sover han første lur omkring 9.30 og han bliver altid puttet mellem 19-20 om aftenen, men vi kæmper rigtig meget med søvn og ofte falder han først i søvn kl. 22.

ja okay det kan være nemmere med en rytme, men synes alligevel det varierer så meget. 

Tror det vigtigste hos os er, at hun ikke sover efter kl 16-16,30 eller kan vi ikke få hende puttet. 

hvad driller omkring søvn? 

Anmeld Citér

7. april 2015

Emisoph

Vi kører uden rytme, altså på den måde at vi ikke forsøger at skabe en rytme bevidst, vi lader vores datter om det.. Hun spiser når hun er sulten (flaske) og bliver tilbudt mad og vand løbende gennem dagen.. Hun puttes når hun viser træthedstegn.. Sådan har vi gjort altid og nu er vi inde i en rytme, som vores datter selv har skabt. Hun er 7 måneder.

En typisk dag er således:

Op kl. 7

Lur kl. 9 - varer 1 til 2 timer

Lur igen 13.30/14.00 - varer 1 til 2 timer

Powernap på 30 min kl. 17/18, alt efter tidligere lures varighed

Sover til nat kl. 20 - vil typisk have en enkelt flaske kl. 2

Det varierer selvfølgelig en del hvis begge lure så er 30 min og powernappen skippes, sådanne dage er der ogs0også.. Men grundlæggende fungerer det som ovenstående. 

Det er først indefor de sidste 2-3 uger, at hun sover længere end 30-40 min pr. lur!

Mad tilbydes morgen, middag og aften. Flasken vil hun hekst have lige inden en lur

Anmeld Citér

7. april 2015

naj88

Vi har slet ikke en rytme, men min datter er også kun en måned gammel. Hvor gamle var jeres, da I fik en fast rytme? 

Anmeld Citér

7. april 2015

Mitlivsommooor

Mettebids skriver:

ja okay det kan være nemmere med en rytme, men synes alligevel det varierer så meget. 

Tror det vigtigste hos os er, at hun ikke sover efter kl 16-16,30 eller kan vi ikke få hende puttet. 

hvad driller omkring søvn? 

Han er et meget aktivt barn og har aldrig sovet særlig meget.

Det er faktisk først her på det sidst at vi har fået ham til at sove formiddagslur på 2-3 timer. Ellers har han kunne køre en hel dag på 1 times lur.

Når vi putter ham til nat står han og hopper inde i sengen og råber indtil vi tager ham med ind i stuen.

Så skulle du have nogle gode råd - så kom endelig med dem.

Anmeld Citér

7. april 2015

Bissen

Mortilsofus skriver:

Han er et meget aktivt barn og har aldrig sovet særlig meget.

Det er faktisk først her på det sidst at vi har fået ham til at sove formiddagslur på 2-3 timer. Ellers har han kunne køre en hel dag på 1 times lur.

Når vi putter ham til nat står han og hopper inde i sengen og råber indtil vi tager ham med ind i stuen.

Så skulle du have nogle gode råd - så kom endelig med dem.

det kender jeg godt. 

nogle dage kører min datter på 3*½ time.

hmm, har desværre ingen råd tror jeg og I er sikker på han er træt der? 

Tænker bare hvis i står op kl. 07.30-08.00 og han puttes kl. 20.00 så sover han jo længe om natten, men hvis han så også tager lange lure om dagen (nu ved jeg jo ikke med middagsluren?), så er han måske ikke træt der? 

jeg ved det ikke, det var bare lige min umiddelbare tanke min datter sover jo omkring 11½ time om natten og sover derfor ikke så meget om dagen. 

Anmeld Citér

7. april 2015

Mitlivsommooor

Mettebids skriver:

det kender jeg godt. 

nogle dage kører min datter på 3*½ time.

hmm, har desværre ingen råd tror jeg og I er sikker på han er træt der? 

Tænker bare hvis i står op kl. 07.30-08.00 og han puttes kl. 20.00 så sover han jo længe om natten, men hvis han så også tager lange lure om dagen (nu ved jeg jo ikke med middagsluren?), så er han måske ikke træt der? 

jeg ved det ikke, det var bare lige min umiddelbare tanke min datter sover jo omkring 11½ time om natten og sover derfor ikke så meget om dagen. 

Han sover jo ofte først omkring kl. 22 hvor vi går i seng, så det er jo ikke fordi hans nattesøvn er så lang igen. 

Kan også se han kører på overtid om eftermiddagen, men han nægter at sove. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.