Bør jeg være bekymret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Signe-bine skriver:

Jeg er sikker på du ikke skal være bekymret! Han lyder til at han stortrives.

Det er en skam, at du er nervøs for at han er helt med. Jeg kan godt se hvorfor man kan komme i tvivl, jeg har også selv været der, men jeg tror man skal passe på med at kigge for meget på nettet og diverse babybøger, SP's håndbog og alle mulige andre bøger med checklister over hvornår et barn skal kunne hvad. Det er en sygelig trang vores samfund har for at putte os alle sammen ned i små æsker hvor vi passer ind. Ja undskyld, der blev jeg en smule samfundskritisk. Men hold kæft hvor er det ærgerligt at en mor kan være SÅ nervøs, når hendes dreng lyder helt almindelig og sund og rask. Nå, TS, det jeg bare ville sige var, at du ikke skal være nervøs, man bekymrer sig om ALT som mor, men vi er alle sammen forskellige og det er en stor fejl af mange at tro, at børn skal kunne noget bestemt på et bestemt tidspunkt... Vi er alle sammen forskellige, og lærer dét vi interesseret os for lige præcis når vi vil og er klar 

Jeg synes da netop ikke, "samfundet" stiller krav op for hendes barn. Der er selvfølgelig vejledninger og statistikker med gennemsnit til rådighed, men der er ingen fagpersoner, der har sagt, at barnet er bagud. Tværtimod er de officielle retningslinjer for børns udvikling meget brede.

Om noget kan bekymringer tilskrives Google og sociale medier, men det har jo intet med samfundets behov for at putte børn i kasser at gøre, men derimod forældres ukritiske ad- og tilgang til alskens information.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2015

Babilooo

Kære missehxx

prøv at få hjælp til dine bekymringer andre steder. Vi har ikke mulighed for at fortælle dig om din søn har autisme eller ej. ... Jeg går ud fra at det er dig der har spurgt eksperten. Hvis du har læger eller sundhedsplejesker der er bekymrede ville jeg også være det. Men det virker ærlig talt overdrevet så meget du bekymrer dig... Sagt på den mest kærlige måde. Jeg ville forsøge at få hjælp til mig selv for det må være hård for dig. Prøv at tale med dine læge om alle dine konstante bekymringer. Tror ærligt talt at de er ubegrundede og måske skyldes for meget googling. Du hæfter dig ved en ting der kendetegner autisme og glemmer alle de andre ting han gør der ikke indikerer autisme. Min søn på 16 mnd er selv nu ikke super til at pege men bruger mest en hel udstrakt hånd.

held og lykke.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.