hjem hurtigt efter fødsel, hvordan var det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.552 visninger
14 svar
6 synes godt om
5. april 2015

Manna

Jeg har fundet ud af at jeg ikke har det godt med at skulle hjem straks efter fødslen.

Jeg er 2. gangs og skal føde om et par uger. Første gang bristede jeg en del og havde mange smerter efter fødslen. Vi var på barselsgangen 5 dage pga dårlig ammeoopstart.

Jeg frygter næsten turen hjem mere end selvee fødslen.

Har andre  haft det på samme måde? Vil i dele oplevelsen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2015

L&V

Jeg var heller ik tryk ved det så vi spurgte om vi måtte blive og det var helt ok. Vi blev 1 nat og måtte gerne være længere men der var vi klar.

Havde lavet aftalen nogle uger før fødslen

Anmeld Citér

5. april 2015

Mom

Profilbillede for Mom

2. gang tog vi hjem efter 4 timer og 3. gang blev vi natten over (fødte lige før midnat, så blev til om morgen). For os var det rigtig vigtigt at komme hurtigt hjem til vores andre børn, og hjem til vores eget hvor vi kunne tulle rundt..

Anmeld Citér

5. april 2015

2babygirls

Manna skriver:

Jeg har fundet ud af at jeg ikke har det godt med at skulle hjem straks efter fødslen.

Jeg er 2. gangs og skal føde om et par uger. Første gang bristede jeg en del og havde mange smerter efter fødslen. Vi var på barselsgangen 5 dage pga dårlig ammeoopstart.

Jeg frygter næsten turen hjem mere end selvee fødslen.

Har andre  haft det på samme måde? Vil i dele oplevelsen?

Fantastisk... Fødte kl 16.38 og kl 20 Var vi smuttet igen. Havde selvfølgelig ingen bristninger og min datter suttede fint, så ville bare gerne hjem og Putte under dynen med hende.

Anmeld Citér

5. april 2015

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar

Det var så dejligt at komme hjem. Tog hjem ca 6 timer efter fødslen og ville have taget hjem tidligere hvis jeg havde kunnet levere den famøse tissetår lidt hurtigere :-) Men jeg følte mig også klar og havde en god oplevelse fra 1. fødsel + ammeforløb. Men hvis fortæl personalet hvis du er utryg og hvis det stadig er gældende efter fødslen er jeg sikker på du kan blive lidt længere. Det er ikke nødvendigvis lykken for alle at komme hurtigt hjem.

Med barn nr. 2 er det meget anderledes når man komme hjem - vi tænkte ikke så meget over hvordan tingene skulle gøres for det kørte vi på rutinen, så der var overraskende meget over skud til hygge, styrge perleplader osv med den store.

Pøj pøj - håber i får en god oplevelse og kommer hjem når I er klar :-)

Anmeld Citér

5. april 2015

Fremad

Fødte kl 1317 og var klar kl 14 til at tag hjem men måtte pænt vente på vagtskifte kl 15..

Det var skønt, selvom fødsel var hård..

Anmeld Citér

5. april 2015

Misser1989

Jeg fødte kl 15.04 og var hjemme 17.30 igen. 

Det var fantastisk at komme hjem og spise aftensmad med storebror og mine forældre der passede ham. Efter aftensmad tog vi hjem til os selv. 

Men jeg bristede heller ikke og havde ikke ondt, kunne endda sidde ned og spise der 3 timer efter fødslen. 

Det var fantastisk at komme så hurtigt hjem, når vi første gang var indlagt 15 dage.

Anmeld Citér

5. april 2015

Karina84

Første gang nød jeg dagene på barselsgangen, især efter en lang hård fødsel. Der var ro, min krop kunne komme sig, og vi nød vores lille dreng.

2. gang var et helt andet forløb, fødslen gik let og hurtigt, og jeg var derfor også mere klar til at tage hjem. Derfor gik der faktisk kun en 2-3 timer fra hun var ude til vi bad om at komme hjem, og det var nok egentlig også kun fordi vi ventede på at jeg kunne tisse (det skal de jo tjekke).

Jeg var meget meget nervøs for fødslen 2.gang efter de vi oplevede første gang, men hold nu op hvor fandt jeg bare også hurtigt ud af at ikke 2 fødsler er ens  

Så ja, jeg var også nervøs for det med at skulle hurtigt hjem, men synes det kommer helt af sig selv, når man står i det og så er det jo bare at føle efter, hvad man har det bedst med. De er jo heldigvis til at snakke med 

Anmeld Citér

5. april 2015

Muffinmus

Fik AKS med den første og var der i 6 dage pga ammeproblemer, primært grundet for kort tungebånd.

anden gang fødte jeg selv og var hjemme igen efter 5 timer uden problemer. Amningen kørte godt og jeg fik kun en 2 gradsbristning. Det var faktisk helt ok og jeg fik ro af at komme hjem i eget hjem. Tredie gang var jeg hjemme efter tre timer...

Anmeld Citér

5. april 2015

(august)

2. gang fødte jeg 7.09 og vi var hjemme kl 11 hvor jeg sov lur med lillepigen og det var helt fantastisk. 

Vi valgte dog at den store blev passet 2 dage, så vi lige fik ro til at finde os selv, hun var kun 17mdr og blev passet hos bedsteforældrene og gik ikke glip af noget. 

3. gang fødte jeg 15.15 vi var fik fra fødestuen ca kl 17 og hvilken ro det bare er at komme hjem. 

Vi havde igen valgt at få børnene passet en enkelt overnatning og hentede dem dagen efter med lillesøster i liften hvilket de blev rigtig glade for. De var hhv 2,4 år og 3,10år. 

Jeg, vi, har været glade for der har været ro den første nat til at koncentrere sig om den lille ny. Føler ikke der går noget af dem når de er så små og ikke engang vidste jeg var inde og føde, de troede jeg var på arbejde ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.