Mor for første gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

717 visninger
0 svar
0 synes godt om
10. februar 2014

Mor2014-vb

Hej Alle mødre 2 be..

Jeg er 29 og venter mig en pige den 10. Marts- jeg er selvstændig erhvervsdrivende, så barsel for mig er måske ikke som mange andre mødre. I hvert fald ikke, hvis jeg bruger min personlige statistik over kvinders meninger herom. Jeg er sikker på at forretning og baby nok skal hænge sammen alligevel, jeg er positivt indstillet.

Jeg har haft en præmie graviditet, ikke en eneste sygedag fra start, jeg har som det eneste haft problemer med min iskias- ryg/ Balle muskel som trykke på denne nævnte nerve - og det gør at jeg dårligt har ku vende mig i sengen. Det blev heldigvis bedre efter et par ture til en massør. Kan klart anbefale det!

Mange går til fødselsforberedelse som jeg, som udgangspunkt, er stor tilhænger af. Samtidig tænker jeg, vi er alle forskelllige og for meget info om andres fødsler vil muligvis, forværre tanken om fødslen. Jeg har derfor valgt at klare det uden, jeg er overbevist om at min krop nok selv skal fuldføre fødslen med en kyndig jordemoder som vejleder.
Det skal bestemt ikke lyde som om jeg tager let på det at føde, for jeg er meget nervøs, samtidig siger min fornuft mig at lige meget hvor mange fødsler jeg forud ser, vil de ikke være den samme som min egen.
- jeg vil fokusere på vejrtrækningen og prøve at gå ind i en meditativ tilstand om muligt.
- smertelindring kan jeg først svare på om er aktuelt når jeg mærker følelsen/ kraften af veerne men umiddelbart vil jeg prøve naturligt.
- det er enormt vigtigt for mig at min kæreste er ved min side hele vejen- selvom han er meget tvivlsom, om han nu kan klare at se mig ligge der i smerter.. Mon ikke han finder kræfterne :)

Vi er næsten ved at være klar med det praktiske, vi har været heldige at arve en masse fine baby ting, jeg går stærkt ind for genbrug, hvis det velogmærke er i fin stand. Baby er jo fuldstændig ligeglad :) bare baby er ren, varm og mæt :)

Jeg ku vidst blive ved Hehe, men her har i lidt om mig og min mening :)

Jeg ønsker alle jer kommende forældre rigtig meget held og lykke med jeres små

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.