Erfaringer med at mærke liv med foranliggende moderkage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

663 visninger
4 svar
0 synes godt om
28. januar 2014

Trine Stivang Rasmussen-vb

Hej alle.

Jeg er pt. 20+5 henne og har endnu ikke mærket liv :-( Da jeg var til md-scanning fandt jeg ud af at min moderkage ligge foran barnet ud mod mit maveskind... Derfor forsinkelse på at mærke liv. Er der nogen der har erfaringer med dette - og hvor længe skal jeg dog vente??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2014

Titte-vb

Trine Stivang Rasmussen SKREV:

Hej alle.

Jeg er pt. 20+5 henne og har endnu ikke mærket liv :-( Da jeg var til md-scanning fandt jeg ud af at min moderkage ligge foran barnet ud mod mit maveskind... Derfor forsinkelse på at mærke liv. Er der nogen der har erfaringer med dette - og hvor længe skal jeg dog vente??

Jeg havde også foranliggende moderkage, og jeg mærkede de første spark lige præcis på 20+0 dagen... kan ikke sige om jeg kunne mærker mere eller mindre da det var min første graviditet...

Anmeld

4. februar 2014

Hmm... Tak for svar...

Er nu 21+ 5 og har stadig ikke mærket ham derinde... Har ellers været ret rationel indtil videre, uden at være bange for at at noget skulle være galt, har taget det hele meget roligt. Men nu begynder jeg at blive lidt bekymret - min kæreste fortsætter mit tidligere 'mantra': det skal nok gå - han har det fint. 

Skal heldigvis til Jordemoder i dag - så må jeg berolige mig selv med lyden af hans lille hjerte... 

Og glæder mig SÅ meget til at mærke ham!!!

Anmeld

5. februar 2014

Hørte hjertet i går - så er jeg mere rolig :-) Jordemoderen havde ret svært ved at finde hjertelyden, så der er ikke noget at sige til at jeg ikke kan mærke ham - han gemmer sig derinde ;-)

Anmeld

12. februar 2014

ENDELIG!!! Har mærket ham i dag - for første gang... Vild oplevelse :-) Nu 22+6 henne... Happy!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.