Farve af barnevogn - nogen erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.450 visninger
2 svar
0 synes godt om
14. januar 2014

Trine Stivang Rasmussen-vb

Har købt en brugt barnevogn som desværre er en smule falmet... Vil derfor gerne farve den - har søgt efter råd/ metoder, men syntes ikke at nogen af de tråde/råd jeg har fundet er helt fyldestgørende! Nogen herinde der har erfaringer??

Vil jo gerne have et pænt resultat, men det skal jo også kunne holde, og det skal ikke være giftigt, da baby jo skal bruge mange timer i vognen ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2014

Trine Stivang Rasmussen SKREV:

Har købt en brugt barnevogn som desværre er en smule falmet... Vil derfor gerne farve den - har søgt efter råd/ metoder, men syntes ikke at nogen af de tråde/råd jeg har fundet er helt fyldestgørende! Nogen herinde der har erfaringer??

Vil jo gerne have et pænt resultat, men det skal jo også kunne holde, og det skal ikke være giftigt, da baby jo skal bruge mange timer i vognen ;-)

Ved ikke om nogen læser det her - men endte med at samle de tips jeg kunne finde og nu står vognen næsten som ny... 

Gjorde som følgende:

renset selve kassen i møbelrens - vasket hvad der kunne i vaskemaskinen. Da den var helt tør har jeg farvet det hele med Palett tekstilfarve fra Panduro, blandet op med vand (bare lidt vand, så farven bliver flydende). Det er strøget på med en køkkensvamp. Reflekser og knapper er tørret af med en fugtig klud for at fjerne farven. For hvert lag er farven hærdet med en hårtørrer - det sidste lag har tørret helt op, og strøget med strygejern for at hærde 100 % - så den ikke smitter af i regn osv. Det hele er afsluttet med imprægneringsspray... Stellet er pudset op med Autosol fra THansen, en bomuldsklud og knofedt...

Anmeld

31. marts 2014

Jeg købte selv en brugt barnevogn til vores barn, på http://www.dba.dk/til-boern. Den var også lidt falmet, men ved at rense den grundigt fik den meget af farven igen, vær ikke bange for at bruge lidt sprit til den.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.