Er gravid - har så meget brug for sparring og råd tak

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

181 visninger
6 svar
0 synes godt om
5. november 2013

JKVH-vb

Jeg er mor til to skønne dreng en på knap 12 en der fylder to om 14 dage. Vi bor i et dejligt hus - og økonomien er ok.

Den store og lille har ikke samme far, jeg bor med den lillesøster far og vores store ser, pga en masse ting, sin far hver 14. Dag i kun 4 timer- der har været et utal af problemer...

Efter barn nr 2 startede jeg på mini piller, ingen succes jeg blødte konstant- jeg stoppede for to måneder siden, og skulle have en spiral 28.10 men pga alvorlig sygdom i fam måtte jeg aflyse denne tid. Vi har I de to måneder brugt kondom HVER gang vi har været sammen.

Min menstruation er altid uregelmæssig og har under minipillerne været helt tosset så at 'gå over tiden' tænker jeg ikke meget over. I går mens jeg handlede skulle jeg spontant kaste op, fik det temmelig skidt. Købte to test med hjem - begge POSITIVE.....

Jeg er fuldstændig i check for dette var hverken planlagt eller forventet eller følge af en uansvarlig handling.

Da vi skulle have den lille blev vores store sønderknust - først havde hans mor fået kæreste, han havde haft mig alene i mange år- derefter en lille ny... Graviditeten var svær da min kæreste og jeg taklede det hele forkert- vi prøvede at skåne den store ved at lade være med at tale for meget om det.... Dum ide og vi fandt ud af i sidste måned at vi skulle inddrage ham. Da den lille var født var han elsket af storebror med det samme -py ha for alle - han er fortsat verdens sødeste storebror...

Den store har dog mange mange gange skulle sikre sig at vi IKKE skal have flere - det har vi sagt vi absolut ikke skal, nok dumt sagt men det var brandslukning og planen var heller ikke flere børn overhovedet-

At være gravid nu- 5+3 kun, er ikke lykken. Min kæreste og jeg er i syv sind for og imod - kan vi holde til nr 3, vil vi det.. Abort vil/kan vi det?? Det er kommet så meget bag på os da vi er ansvarlige mennesker. Vi er så bange for konsekvenserne vi har huset, endda med et værelse der bare står tomt og økonomien skal nok gå, men det er jo absolut ikke det primære..hvad skal vi sige til den store?
Er den lille for lille til at blive storebror ?
Kan forholdet klare det?
Vil vi vil vi ikke?

Jeg ved at det kun er os der kan svare på alt dette men jeg ville blive så glad hvis der var nogen med 3 børn der kan fortælle hvordan det er????? Er i syv sind og har brug for at dele dette med nogen der ikke kender mig - på forhånd mange tak

Mvh JKVH

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2013

Jeamie-vb

Hey tøser... jeg ved i er der ude.... Kan i komme med nogle gode råd til denne skønne seje kvinde ??

Jeg har kun et og skal KUN ha et, så vil ikek være den rette til at råde omkring det at ha TRE.....

Kom kom kom... alle jer gæster, ved i noget i kan bidrage med ?! Meld ind smile smile

Anmeld

12. november 2013

Morx3-vb

Kære JKVH!

Jeg har 3 børn - og måske kan nogle af mine tanker, efter jeg har læst dit indlæg være til hjælp for dig?!

Mine børn er 8, 6 og knap 2. Vi har altså ikke det meget lange spring mellem ældste og yngste som du beskriver. Til gengæld er der kun 22 måneder mellem vores 2 ældste, så det kan måske komme til at ligne jeres situation lidt.

Min første tanke er, at jeg har hørt flere sige, at man aldrig fortryder de børn man fik, kun de børn man ikke fik... Lidt firkantet måske, men meget tankevækkende, da jeg tror det er rigtigt, at livet aldrig bliver helt det samme efter en abort (jeg har ikke prøvet det, men tror i hvert fald at jeg altid ville have en nagende fortrydelse siddende dybt inde).

Min næste tanke er, at jeg ikke ser det som et problem i forhold til jeres dreng på knap 2. Selvfølgelig vil der komme nogle hektiske år med 2 så små børn, men her hos os er vi i hvert fald uendelig taknemmelig for alle vores 3 børn, også selv om det periodevis har været hårdt.

Og selvfølgelig skal man regne med nogle søskende-kampe, når de ligger så tæt, men ofte har søskende også virkelig meget glæde af hinanden - det har vores 3 i hvert fald. Både i leg og i alle mulige andre situationer.

Jeg kan godt se at situationen ifht den ældste, hvor I har sagt, at der ikke kom flere babyer, er kompliceret... Hvordan I vil gribe det an, kan jeg ikke rigtig komme med gode råd til - andet end at jeg IKKE synes at  hans - eventuelle - vrede, skuffethed eller svigtfølelse skal være afgørende i jeres valg.

Det kan godt være, at det bliver en noget bitter pille, han skal sluge - men hvis du spurgte ham nu eller i hans voksenliv (hvad jeg på INGEN måde synes du skal gøre - det er bare rent hypotetisk tænkt) vil jeg formode, at han ikke havde lyst til at du skulle få en abort, alene fordi du var bange for at såre ham.

Så det er måske noget med at forsøge at rumme hans vrede og sårede følelser alt hvad I kan - give ham ret i, at det er ok, at han følser sig sådan. Give ham ret i at I havde lovet noget andet - men sige, at nogen gang sker der noget, der gør at vi må ændre mening. Acceptere at det kan tage tid for ham at forlige sig med det. Og så forsikre ham, at der selv om der bliver mindre tid, ikke bliver mindre kærlighed til ham!

Jeg ved ikke om dette kan være dig til hjælp, men jeg ønsker dig i hvert fald alt godt!

Mvh

JKVH SKREV:

Jeg er mor til to skønne dreng en på knap 12 en der fylder to om 14 dage. Vi bor i et dejligt hus - og økonomien er ok.Den store og lille har ikke samme far, jeg bor med den lillesøster far og vores store ser, pga en masse ting, sin far hver 14. Dag i kun 4 timer- der har været et utal af problemer...Efter barn nr 2 startede jeg på mini piller, ingen succes jeg blødte konstant- jeg stoppede for to måneder siden, og skulle have en spiral 28.10 men pga alvorlig sygdom i fam måtte jeg aflyse denne tid. Vi har I de to måneder brugt kondom HVER gang vi har været sammen. Min menstruation er altid uregelmæssig og har under minipillerne været helt tosset så at 'gå over tiden' tænker jeg ikke meget over. I går mens jeg handlede skulle jeg spontant kaste op, fik det temmelig skidt. Købte to test med hjem - begge POSITIVE.....Jeg er fuldstændig i check for dette var hverken planlagt eller forventet eller følge af en uansvarlig handling.Da vi skulle have den lille blev vores store sønderknust - først havde hans mor fået kæreste, han havde haft mig alene i mange år- derefter en lille ny... Graviditeten var svær da min kæreste og jeg taklede det hele forkert- vi prøvede at skåne den store ved at lade være med at tale for meget om det.... Dum ide og vi fandt ud af i sidste måned at vi skulle inddrage ham. Da den lille var født var han elsket af storebror med det samme -py ha for alle - han er fortsat verdens sødeste storebror...Den store har dog mange mange gange skulle sikre sig at vi IKKE skal have flere - det har vi sagt vi absolut ikke skal, nok dumt sagt men det var brandslukning og planen var heller ikke flere børn overhovedet-At være gravid nu- 5+3 kun, er ikke lykken. Min kæreste og jeg er i syv sind for og imod - kan vi holde til nr 3, vil vi det.. Abort vil/kan vi det?? Det er kommet så meget bag på os da vi er ansvarlige mennesker. Vi er så bange for konsekvenserne vi har huset, endda med et værelse der bare står tomt og økonomien skal nok gå, men det er jo absolut ikke det primære..hvad skal vi sige til den store?Er den lille for lille til at blive storebror ?Kan forholdet klare det?Vil vi vil vi ikke?Jeg ved at det kun er os der kan svare på alt dette men jeg ville blive så glad hvis der var nogen med 3 børn der kan fortælle hvordan det er????? Er i syv sind og har brug for at dele dette med nogen der ikke kender mig - på forhånd mange takMvh JKVH

Anmeld

24. november 2013

Amsela-vb

Hej JKVH

Jeg er mor til 4 fantastiske børn.

Jeg læste med interesse og omsorg dit indlæg. Jeg kan godt se at du har brug for hjælp.

Inderste inde ved du kun selv, hvad der er bedst for dig. Vi kan kun komme med vores opfattelser, og de vil aldrig kunne måles med det som du oplever, og med det mennesket du er.

Jeg kan læse at du er en intelligent kvinde, og jeg sætter pris på din ærlighed omkring din situation.

Jeg vil kort sige, at uanset hvad du vælger, så tror jeg at du vil vælge med omhu og omsorg for dit liv, og de live som er omkring dig.

Hvis du stadig er i tvivl, og endnu ikke har besluttet dig, vil jeg gerne hjælpe dig med flere ord.

Jeg vil ønske dig alt held og lykke

Venlige tanker

Josie

Anmeld

30. december 2013

JKVH-vb

Kære piger

Først 1000 tak for jeres varme og givende indlæg- jeg er ikke så vant til at være på denne side og har ikke kunne se jeres besvarelser før i dag så troede ikke nogen havde svaret- ville ønske jeg havde set disse indlæg før...

I har ret i alt i skriver- jeg kunne ikke få en abort er i dag 13+2 og er sikker i vores beslutning:-) den store ved endnu intet og det knuger sig sammen i min mave ved tanken om at skulle sige det- men jeg holder fast i min glæde ved det og håber det smitter:-)

Synes kvalmen er bedre nu og laver bækkenøvelser med fys så håber det hele går- det er underligt at ingen ved besked og det bliver rart at kunne sige det-

Var til NF 23.12 alt var fint og gættet var en pige baseret på en vandret streg over maven?? Kender I til det? Hun var en erfaren jordemoder 60+ og var meget sikker- sjovt de overhovedet gætter.

Skal til en kønsscanning 4.1 altså på lørdag i 14+0 da jeg nu efter det gæt meget gerne vil vide kønnet:-)

Jeamie- tak fordi du bad andre svare- virkelig sødt af dig:-)

Morx3 og josiane: mange tak for jeres svar- hvilke køn har i på børnene? Og har I mon prøvet lign til NF?

Nu holder jeg øje med denne tråd ved at gå ind på den og ikke kun ved at se efter besvarelser på forsiden, igen tak for svar.

Rigtig godt nytår

Anmeld

7. januar 2014

Morx3-vb

Kære JKVH!

Hvor er det dejligt at læse dit indlæg - det glæder mig virkelig meget at du har det så godt med dit valg trods bekymringer!!

Min ældste er en dreng, de 2 yngste er piger... men jeg tror egentlig ikke køn er så afgørende i fht om søskende får gode relationer, men mere om de føler sig elskede og set hver i sær - så de ikke oplever hinanden som konkurrenter - og at man prøver at hjælpe dem til at være gode søskende. Jeg har ikke prøvet NF.

Jeg vil ønske dig og din lille familie alt godt :-)

Anmeld

14. januar 2014

Amsela-vb

JKVH SKREV:

Kære pigerFørst 1000 tak for jeres varme og givende indlæg- jeg er ikke så vant til at være på denne side og har ikke kunne se jeres besvarelser før i dag så troede ikke nogen havde svaret- ville ønske jeg havde set disse indlæg før...I har ret i alt i skriver- jeg kunne ikke få en abort er i dag 13+2 og er sikker i vores beslutning:-) den store ved endnu intet og det knuger sig sammen i min mave ved tanken om at skulle sige det- men jeg holder fast i min glæde ved det og håber det smitter:-)Synes kvalmen er bedre nu og laver bækkenøvelser med fys så håber det hele går- det er underligt at ingen ved besked og det bliver rart at kunne sige det-Var til NF 23.12 alt var fint og gættet var en pige baseret på en vandret streg over maven?? Kender I til det? Hun var en erfaren jordemoder 60+ og var meget sikker- sjovt de overhovedet gætter.Skal til en kønsscanning 4.1 altså på lørdag i 14+0 da jeg nu efter det gæt meget gerne vil vide kønnet:-)Jeamie- tak fordi du bad andre svare- virkelig sødt af dig:-)Morx3 og josiane: mange tak for jeres svar- hvilke køn har i på børnene? Og har I mon prøvet lign til NF?Nu holder jeg øje med denne tråd ved at gå ind på den og ikke kun ved at se efter besvarelser på forsiden, igen tak for svar.Rigtig godt nytår

Kære JKVH/hende i maven og jeg håber at du får en dejlig barselstid med ble skift, hygge og alt andet :)

Min sidste dreng er nu 1 år og blev fødst i uge 26. Jeg nåede aldrig et besøg hos jordmøderen med ham... (fandt ud af i uge 22 at jeg var gravid) Så jeg kan ikke huske NF fra de andre...

Jeg har en anden dreng, som er 6. OG yderliger 2 piger - den ene er 17 og den ældst 20. :D

Alt held og lykke til dig.

Varme tanker

Josiane

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.