dræn og svømning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.531 visninger
5 svar
0 synes godt om
5. februar 2013

hvgn-vb

Hej,

mit barn har haft dræn mange gange men efter vi begyndte at bruge Earbandit havde vi ikke problemer med svømning. Se her:  http://www.earbandit.dk/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2013

Spørge Jørgen-vb

Mine unger på 1 og 3 år har også begge dræn (dizzy) og bruger Earbandit til svømning. Jeg kan simpelthen bare ikke få de s.... ørepropper, der hører med til at blive siddende i drengenes ørersad De falder ud, når de dykker eller lige 'roder med deres Earbandit-pandebånd'. Nu har de begge smidt ørepropperne væk.

- Hvordan får I jeres børns ørepropper til at blive siddende? (jeg har naturligvis delt dem i halve, så det ikke er de kæmpe store ørepropper, de svømmer rundt med)

- Og hvor kan man købe nye ørepropper uden også at skulle købe nye pandebånd?

/Mussine tongue

Anmeld

14. februar 2013

Heidi Nielsen-vb

Må jeg spørge hvorfor I skal bruge ørepropper og pandehårs til jeres børn. ??

Begge mine har også dræn i ørerne og de må gerne svømme uden ørepropper og pandebånd.......og vi har heller ikke haft problemer med at dræn falder ud osv.

Anmeld

14. februar 2013

k11923-vb

Vi har også sagtens kunnet svømme uden ørepropper osv. - og et pandebånd lyder da helt vildt.

Man skal passe på i et par uger til såret i trommehinden er helet. Herefter er det OK at svømme, hvis barnet ikke føler ubehag. Vi købte dengang en slags voks i svømmehallen, som man kunne lave en lille kugle af og putte i ørerne, men det blev kun brugt et par gange.

Anmeld

20. februar 2013

Spørge Jørgen-vb

Vi fik at vide af ærelægen, der opererede begge drenge, at børn med dræn har større risiko for at få mellemørebetændelse, hvis de går i svømmehal. Dette skulle være grundet den 'direkte adgang' til mellemøret, som drænet giver skulle gøre, at bakterierne i vandet kan komme direkte ind i mellemøret via drænet. Ørepropperne stopper dette, og pandebåndet er jo mest til for at holde ørepropperne på plads i ørerne, når man svømmer og dykker. Det er den forklaring vi fik whistling

Anmeld

21. februar 2013

Heidi Nielsen-vb

Ai hvor sjovt......vi præcis det modsatte af vide af vores ørelæge......han sagde at vi måtte ikke gå i svømmehal de første par dage, men derefter var der ikke noget problem i det......vi behøvede heller ikke ørepropper eller andet for at beskytte ørerne.....

Sjovt der er så stor forskel på hvad man får af vide af personer med den samme profession :0)

Men tak for svar, undrede bare lige over det :0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.