Vil lige sige jeg også er i den situation, og der er altså sket ændringer siden det indlæg fra 2009 af sundhedsplejersken...
Jeg fik en pige i 2007, men da vi begge er R. negativ blev der intet gjort, hvilket de holdte øje med ved at tjekke antistoffer i blodet ved lægen.
Men da jeg er gravid igen (termin d. 24.8.2012) og denne gang venter et positivt barn ( fandt de gennem ny blodprøve frem til barnets blodtype) det er siden 2010 blevet ændret så man i uge 29 skal have en rhesusimmunisering, en vaccine for at antistofferne ikke kommer, hvis der skulle - mod forventning trænge blod fra barnet og over i moderen under graviditet eller fødsel.
Jeg skal have den igen lige efter fødslen, og skal selv minde dem på det :/, håber da jeg husker midt i det hele.
Iøvrigt er det ikke noget stik man skal være nervøs for, det gør ikke ondt, jeg bad om at få det på det 'fede' stykke ved ballen/lænden, skulle side i venteværelset i 30 min. for at sikre at jeg ikke blev skidt tilpas af den, men jeg var kun lidt øm efter stikket næste morgen. Og det foregår ved jordemoderen ;)
Pøj pøj Tipa2 termin 24.8
Anmeld