Forsikringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.176 visninger
11 svar
0 synes godt om
15. juli 2012

Janni-Martina-vb

Hvad har i af forsikringer?

Havde egentlig aldrig tænkt over at tegne forsikring, heller ikke da jeg blev mor til Oliver, da jeg på det tidspunkt var alenemor, og gik ud fra han ville arve alt alligevel.

Men nu har jeg sat mig en smule ind i tingene og fået Alexander, og snart William + jeg er blevet forlovet og har fælles forældremyndighed med farmand over Alexander og snart William.

Men må indrømme jeg stadig er ret grøn på området.

Vi har livs og ullykkesforsikring, indbosforsikring og krydslivsforsikring.

Vi har det gennem vores bank, så det er sikkert heller ikke det billigste sted.

Hvis der er nogen der har gode råd, tips eller lignende ville jeg sætte pris på det. F.eks et sted hvor man kan gøre det billigere, og evt hvis vi 'mangler' en vigtig forsikring.

Og så kunne det da bare være interessant at høre andre folks mening om forsikringer, hvad i har osv.

:)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2012

Titte-vb

Nu er vi blevet gift, men før det havde vi oprettet testamente, der blev tinglyst, for at sikre hinanden bedst muligt, hvis en af os skulle falde fra.

Testamente er det næstbedste i forhold til ægteskab, men tænk på, at hvis du dør, så arver dine børn dig og manden må evt sættes på gaden... i værste fald vel og mærke...

Jeg har ikke forstand på krydsliv, men ville nok overveje at hyre en advokat og bruge de 3-5000 det koster at lave et testamente

Anmeld

15. juli 2012

Janni-Martina-vb

Krydsliv er lavet for at sikre hinanden når nu vi ikke er gift, så han får en rigtig god portion penge i tilfælde af at jeg er væk. Og omvendt.

Anmeld

15. juli 2012

Jeamie-vb

Vi har et hav af forsikringer smile.. Ud over dem du har ..

Ansvar/ulykke/fritids på os, brand, rørskade, vandskade, landbrugsforsikring (som dækker maskiner, dyr på matriklen etc ), ansvar/sygdom/ulykke på dyrene (i tilfælde de går ud og smadrer personer og materialer for flere mill ) inkl dem selv. Bilforsikringer. Elektronikforsikring.

Nu er vi gift så den er ret nem dèr. 

Jeg kan anbefale Top Danmark - de har været meget hjælpsomme, fair og hurtige hver gnag der er sket noget, eller været spørgsmål. Og vi har prøvet en del forskellige wink

Anmeld

16. juli 2012

Signe1704-vb

Vi har vores forsikringer i LB og har ikke kunnet finde det billigere andre steder - dog er det kun visse faggrupper der kan blive medlem (men det gælder ret mange).

Vi har hus-, bil- og indboforsikring. Herudover er vi alle medlem af Danmark (som jo også er en slags forsikring). Når vi køber elektronik eller rejser bruger vi Mastercard, da vi herigennem bliver forsikret.

Vi har overvejet ulykkesforsikringer på hele husstanden, men har ikke fået gjort noget ved det.

Desuden har vi et testamente hvor vi sikrer hinanden bedst muligt og giver ungerne midst (af den grund at den efterladte og ungerne skal kunne blive i huset og få et anstændigt liv).

Mener at reglerne er blevet ændret således at man i nogle henseender betragtes som ægtefolk når man har været samboende i to år.

Anmeld

16. juli 2012

Janni-Martina-vb

Hold da op Jeamie det var mange...de dyr er dyre...:)

Signe1704 kan ikke huske hvordan reglerne er for hvornår man bliver set som ægtefolk, men vi har kun boet sammen siden maj sidste år, så der er vi ikke nået til endnu :)

Vil da lige undersøge med topdanmark og lb. Og evt det at blive medlem af Danmark.

Vi skal nok også have lavet en rejseforsikring næste år, da manden jo er englænder og vi kommer til at rejse til England et par gane :)

Bilforsikring slipper vi nemt omkring da vi ikke har bil :)

Anmeld

16. juli 2012

susi-vb

Kan klart anbefale Top Danmark, her har vi indbo. De dækker også partneren, og en partner er en der samme adresse. Jeg har fået stjålet tre cykler og et dyrt kamera og de dækker uden at kny, og tilmeld uden selvrisiko.

Vi har ulykke i Tryg. Primært fordi jeg får en klækkelig rabat, og fordi jeg har været ude for et uheld så ingen andre selskaber vil tage mig uden forbehold. Vores barn er dækket af vores forsikring og behøver ikke forsikres før det bliver 2 år.

Vi har livsforsikring gennem Nordea og det er faktisk til en ok pris.

Når lillepigen kommer ud bliver hun meldt ind i Falck. Det er jo ikke en egentlig forsikring, men de dækker altså diverse kørselsudgifter samt tilbyder kurser i førstehjælp. Ser mere på Falcks hjemmeside jeg synes ikke det kan betale sig at lade være.

Vi er ikke gift, og har ikke helt styr på hvad vi skal have på plads for at sikre primært faderen i forhold til barnet. Hvis vi står i en situation, hvor vi ender med at skulle skrive under på alt for mange papirer og give penge til alle mulige instanser, så smutter vi på rådhuset og nøjes med at skrive under på ét papir :)

Anmeld

16. juli 2012

Titte-vb

LB er for pædagoger og lærere, og der er ikke andre forsikrings selskaber der kan matche dem.

Når vi af og til bliver ringet op af en eller anden emsig sælger fra en forsikring, så bakker de altid ud når de hører at vi er forsikret i LB.

De dækker fint vores behov, og der er ingen grund til at betale for meget for noget.

Kan fortælle om en af vores venner, der skal have forsikret en limousine, altså bil, og ved Tryg forlanger de 28000, men hos ALM Brand kan han få det for 5500, det handler om at se sig for.

Det med forsikrings selskaber er jo en smagssag, og jeg kunne aldrig drømme om at forsikre mig i Topdanmark og Codan.

Begge selskaber har forsøgt at tage røven på enten os eller på gode venner, også selvom retten var på vores side.. 

Anmeld

16. juli 2012

Polyp-vb

Jeg har skrevet speciale om fædres rettigheder og pligter - godt nok for små ti år siden, men mener ikke der er sket de store reelle ændringer - især ikke for par i sammenlignelige situationer som jeres. Idet der er et særbarn, kan din kærreste IKKE sidde i uskiftet bo med mindre I er gift, der er skrevet testamente for notaren vdr minimumsarv til særbarnet OG i tilfælde af at du dør, før han når skelsår og alder (18), SÅ skal en ikke-familiær værge varetage særbarnets interesser i boet - og da jeg går ud fra at I har en ret almindelig økonomi, kan det betyde, at de to andre børn og deres far (som jo heller ikke automatisk får lov at have dit særbarn boende...dertil skal indhentes plejetilladelse) kan ende med at skulle finde et andet sted at bo, såfremt de ikke har råd til at købe brormand ud af boet.

Selv om man kommer langt med testamente og de nye regler vdr 2 års samliv, så er det bare ikke  helt så godt som en vielsesattest...og sådan en kan man altså få helt gratis og uden at det behøver komme nogen ved, hvis det ikke er vigtigt med kirke og hvid kjole etc...så printer man bare diverse attester ud fra borger.dk, sender dem ind og bruger 15 minutter på rådhuset...dvs det hele kan klares på hvad der svarer til en frokostpause 

Anmeld

16. juli 2012

Janni-Martina-vb

Desværre er en vielses attest ikke gratis for os da min forlovede ikke er dansker... vi skal kunne ligge 100.000 kr til side på en særskilt konto i 5 år for at kunne blive gift. Kærlighed er dyrt i Danmark hvis ikke begge parter er danskere. Så at blive gift er pt umuligt for os.

Vi er allerede medlem af falck, og har allerede haft brug for at benytte deres kørselstilbud. Og ja det kan hurtigt betale sig når man som os ikke selv har bil, og ellers ville punge ud til taxa når de små eller en selv skal til vagtlæge. Derudover kører de også til jordmoderbesøg, men det benytter vi os nu altså ikke af. Ville ikke have det godt med at bruge det udover til 'nødstilfælde'

Vi kan så ikke komme i LB da vi ikke tilhører den kategori. Men skal måske undersøge om min forlovede kan få noget billigt gennem hans arbejde.

Tjo vores indkomst er okay normal fordi jeg er på SU, men når jeg engang bliver færdig med uddannelse og får job, så kommer vi vist til at have en rigtig god indkomst, min mand arbejder med computer software, og det er der jo altid gode penge i :) Men så har vi jo så også snart 3 børn.... Så vi ved hvor pengene vil forsvinde hen :P

Mht min forlovede (ja jeg kalder ham også for min mand engang imellem for nemheds skyld, men det er altså den samme person:p) så er han dækket i tilfælde af at jeg går bort via krydslivsforsikringen. Og omvendt. Det var noget af det første vi fik styr på da det ellers kan blive rigtig øv at have mistet sin partner og oveni stå med 3 børn og 'ingen' penge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.