Glukosebelastning igen... Nej tak

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.895 visninger
19 svar
0 synes godt om
10. juli 2012

Janni-Martina-vb

Har lige fået brev fra sygehuset med resultatet af min glukosebelastningstest. 8.1 Er mit tal, og det må max være 8.9 ellers har man graviditetsbetinget sukkersyge...

Så  de skrev pænt i brevet at jeg ikke havde det, men fordi tallet var så højt ville de anbefale at jeg kom igen om 4 uger og fik det lavet igen....

Nej tak siger jeg bare. Jeg fik det lavet på Køge sygehus og de 2 timer man skulle sidde og vente var ude i den store gang hvor alle mennesker kom rendende forbi, på nogle mega hårde og ubehagelige ventestole.

Derudover fik jeg at vide af samtlige sygeplejersker sidste gang at jeg var super sej fordi jeg gennemførte det, for det var de færreste der gjorde det.....!!??!! Okay tænker jeg så...hvis langt de fleste ikke engang gennemføre hvorfor er det så lige jeg skal igennem det 2 gange...?

Sidste argument er så at om 4 uger regner jeg da med at føde eller være så tæt på at føde at jeg først finder ud af resultatet af prøven efter jeg har født...

Så vil ringe til min jordmoder og sige at det springer jeg altså over denne gang. Der er jo også en grund til de sætter tallet til 8.9 og ikke 8.1.

Nå skulle lige ud med det....:)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2012

Jeamie-vb

He smile. det kan jeg sq godt forstå smile... og hvis endelig noget skulle sættes igang inden, så sker der nok ikek den store panik i det ?! 

Er der virkelig kun 4 uger til ?? Hold da op tiden går stærkt smile

Anmeld

10. juli 2012

Janni-Martina-vb

Ja ca 4 uger til jeg tror han kommer ud (mit gæt er d. 11 august)

Men min termin er d. 27 august. Men er overbevist om at jeg føder før tid igen. Alexander kom 1 uge før og Oliver kom 4.5 time efter termin.

:)

Ja tiden går hurtigt...er også ved at være godt træt af maven, specielt fordi jeg ikke kan tage sandaler på selv... Må som regel spørge Oliver om hjælp fordi farmand tager afsted på arbejde inden jeg står op.

Anmeld

10. juli 2012

Jeamie-vb

cheerful og klip-klap stadiet er endnu for nedværdigende ?? cheerful

Anmeld

10. juli 2012

Janni-Martina-vb

Haha nej men jeg bryder mig ikke om klip klappere...:P

Jeg har gået med både kinasutsko og ballerinaer, men de bliver for hurtigt slidt ned, de holder mindre end 1 uge. Før de enten går op i syningen eller jeg får gået så meget i dem at der kommer hul i bunden, men det er også fordi jeg får gået med dem i lettere regnvejr.

Så nu er der kun mine læder sandaler tilbage... :)

Anmeld

10. juli 2012

Jeamie-vb

Ellers må du anskaffe dig èn af de der 'opsamler-dimser' man bruger til affald cheerful.. De må da kunne lukke omkring noget velcro på en sandal ell laughing

Anmeld

10. juli 2012

Janni-Martina-vb

Ha ha ja sådan en ville være dejlig, tror nu ikke jeg har hånd-øje koordination til at bruge den til at lukke sandalerne, men den ville være dejlig til at rydde op efter ungerne... :)

Anmeld

10. juli 2012

Jeamie-vb

laughing god plan laughing...og de vil sikkert også synes oprydningen er en leg tongue

Anmeld

14. juli 2012

Polyp-vb

glukosebelastning sucks...forstår så absolut at du ikke gider igen - når resultatet alligevel først kommer når det er for sent at gøre noget ved det, hvis det er nødvendigt

JEg har fået lavet en gang på ambulatorium i lyngby - der skulle jeg også sidde 'til offentligt skue' i ubekvemme stole eller ude på gangen i to timer...andne gang fik jeg lavet det hos min læge, hvor jeg kunne sidde i bekvemmelig sofa med lækre magasiner i deres frokoststue...det var ret meget bedre...især da resultatet var, at ambulatoriet havde byttet om på min og en andens prøver, så det slet ikke var mig, der havde kritiske tal...æv - for det smager altså ækelt...men rart at være den, der IKKE har diabetes ;-)

Anmeld

17. juli 2012

Janni-Martina-vb

Har lige snakket med jordmoderen idag, og da jeg er meget træt og drikker utrolig meget her på det sidste så blev vi enige om at jeg må få det lavet igen... :(

Resultatet kommer åbenbart få dage efter testen er taget, men brevet de havde skrevet til mig kom bare ret sent.

Så nu skal jeg på sygehuset på torsdag og få det lavet.... ugh....gider virkelig ikke, men vil jo også gerne gøre det rigtige for bebs.

Anyway beslutningen er taget og har fået min far til at babysitte den store, og min mand smutter i vuggestue med den lille. Så det skal bare overstås.

Men denne gang tager jeg altså en blød pude med så jeg kan sidde bare en smule behageligti de 2 timer. Er ellers fristet til at tage en hel madras med, så kn det være de forstår en pæn hentydning på sygehuset...:P

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.