Har lige fået brev fra sygehuset med resultatet af min glukosebelastningstest. 8.1 Er mit tal, og det må max være 8.9 ellers har man graviditetsbetinget sukkersyge...
Så de skrev pænt i brevet at jeg ikke havde det, men fordi tallet var så højt ville de anbefale at jeg kom igen om 4 uger og fik det lavet igen....
Nej tak siger jeg bare. Jeg fik det lavet på Køge sygehus og de 2 timer man skulle sidde og vente var ude i den store gang hvor alle mennesker kom rendende forbi, på nogle mega hårde og ubehagelige ventestole.
Derudover fik jeg at vide af samtlige sygeplejersker sidste gang at jeg var super sej fordi jeg gennemførte det, for det var de færreste der gjorde det.....!!??!! Okay tænker jeg så...hvis langt de fleste ikke engang gennemføre hvorfor er det så lige jeg skal igennem det 2 gange...?
Sidste argument er så at om 4 uger regner jeg da med at føde eller være så tæt på at føde at jeg først finder ud af resultatet af prøven efter jeg har født...
Så vil ringe til min jordmoder og sige at det springer jeg altså over denne gang. Der er jo også en grund til de sætter tallet til 8.9 og ikke 8.1.
Nå skulle lige ud med det....:)
Anmeld