Tanker omkring fødsel nummer 3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

254 visninger
3 svar
0 synes godt om
16. juni 2012

Janni-Martina-vb

Nu er jeg snart 30 uger henne, og jeg troede at denne 'skræk' ville forsvinde.

Jeg er bange for at skulle føde denne gang.

Når jeg snakker med familien og venner om det siger jeg med et smil på læben at jeg ikke vil føde igen. Og så griner vi alle lidt af det, da baby William jo selvfølgelig skal ud af maven.

Men så snart jeg så er mig selv, så er der ikke noget at smile af.

Jeg har haft 2 meget hurtige fødsler (2.5 time fra 1 ve til baby var ude...begge gange) Så det er ikke en lang fødsel jeg er bange for.

Jeg tror det er et mix af 2 ting

En del af mig er bange for ikke at nå på sygehuset denne gang, jeg ved godt der er mange der føder hjemme, men det betyder meget for mig og min tryghedsfølelse omkring fødsel at jeg føder på sygehuset.

Den anden ting og nok det der fylder mest er smerten. Selvfølgelig skal jeg sikkert ikke udholde smerte særlig længe, men da jeg fødte Alexander (nr. 2) var smerterne så intense at jeg ikke rigtig fattede hvad der foregik rundt om mig, og hele fødselsforløbet er ret tåget for mig. Kan dog huske enkelte ting, og har fået fortalt en masse bagefter.

Min første fødsel var langt bedre.

I mit hoved har jeg nu desværre fået overbevist mig selv om at det er ligesom en trappe...

fødsel 1-lidt smerter,

fødsel 2-mange smerter,

fødsel 3- sindsygt mange smerter....

Og jeg har jo ikke en dyt at have det i. Men min hjerne har bare besluttet sig for at sådan er det.

Har prøvet at snakke lidt med min jordmoder om det, men hun siger bare, ja, men ud skal han jo. Hvilket hun selvfølgelig har ret i. Og kejsersnit får jeg ikke lov til når jeg har haft 2 'nemme' fødsler. Og sikkert også ender med at føde før termin igen.

Puha... skulle bare lige ud med det.

Jeg håber nok bare at fødsel 3 bliver som at smutte en mandel eller lignende, når nu der ikke er gået så lang tid mellem Alexander og baby William, men må jo vente og se :s

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2012

Meesalith-vb

Fandt dette blogindlæg ... måske der er nogle tips og tricks du kan bruge?

http://www.motherbynature.dk/21-naturlige-mader-lindre-fodsels-smerten-pa-del-1-2011-09-25/#.T03__vEf6nk

Kærligst Anja

Anmeld

29. juni 2012

Signe1704-vb

Min 3. fødsel var klart den nemmeste. Det gik let som en leg og hvis man kunne være sikker på at det altid var sådan kunne jeg sagtens føde 100 gange mere. De to første var derimod meget ens : tog omkring 8-10 timer, barnets hjertelyd faldt, blev gjort klar til kejsersnit og endte med at få afvide at hvis barnet ikke var ude inden for 5 minutter ville jeg ryge på operationsbordet.

3. fødsel tog 2 timer fra første ve til han var ude og der var intet drama overhovedet. Jeg fik endda lov at komme i bad (hvor jeg også fødte) hvilket jeg ikke måtte de andre gange på grund af strimmel, elektroder på ungernes hoveder osv....

Det jeg prøvede at sige var at det måske bliver helt anderledes denne gang???? Hvem ved?

Krydser i hvert fald fingre for dig ;-)

Anmeld

30. juni 2012

Janni-Martina-vb

Hvor er det rart at høre fra en anden som har født 3, specielt at det ikke var slemt 3 gang.

1 gang vidste jeg ikke hvad der skulle til at foregå udover at babyen jo nok skulle komme ud :)

2 gang var jeg overhovedet ikke bekymret fordi 1 gang var gået så hurtigt og nemt...men det blev så ikke lige til drømmefødslen...stadig hurtigt, men meget smertefuldt. Hvilket så gør at jeg frygter det denne gang.

Men rart at høre at det kan gå den anden vej og bare blive en nem og hurtig fødsel. Det hjælper lidt på frygten.

Har jo også en bedre graviditet denne gang i forhold til sidst.

Men nu må vi vente at se, der er jo stadig lidt tid til han kommer ud forhåbentlig :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.