Arbejdsløs....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

992 visninger
14 svar
0 synes godt om
30. april 2012

Signe1704-vb

I morgen (idag) skal jeg melde mig arbejdsløs for første gang i mit liv. Jeg synes det er så rodet at finde rundt i. Jeg er medlem af en A-kasse og forventer så afgjort at være dagpengeberettiget.

MEN hvordan gør jeg??????????????

Det er jo helt sort.  Jeg har elevplads fra 1. september og kontrakten er underskrevet, så den kan jeg jo vise dem (og håbe at få lov at være i fred  wink ). Jeg har desuden en fyreseddel fra min tidligere arbejdsgiver, som de vel også skal se???? Men jeg har hørt at jeg bare melder mig arbejdsløs på nettet. Jeg synes bare det er så upersonligt. 

Jeg skal også melde ferie...... Og hvis jeg skal nå noget kursus eller noget inden vi rejser, skal jeg snart igang. 

Er der nogle eksperter herinde????

HJÆLP jeg er allerede ved at få stress.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2012

Janni-Martina-vb

Jeg er ret sikker på du skal en tur på kommunen.

Og uanset hvad så ved de hvad du skal gøre der. Du kan evt. ringe derned først.

Anmeld

30. april 2012

Signe1704-vb

Jeg griber knoglen....

Anmeld

30. april 2012

kongster-vb

Du skal starte med at melde dig ledig på jobnet.dk. Du bliver ikke betragtet som ledig før du har meldt det dér.

Så får du et brev fra din A-kasse om hvad du skal gøre og du bliver også indkaldt til et møde. 

Hvis du er i tvivl om noget, så ring til din A-kasse. Kommunen har ikke noget med det at gøre. Men start med jobnet.dk - du kan ikke gøre det med tilbagevirkende kraft, så det er vigtigt at du melder dig ledig der den første dag du er ledig!

Anmeld

30. april 2012

Polyp-vb

og husker at det er din tidligere arbejdsgiver, der skal betale de første tre ledighedsdagen...dem skal du selv sørge for at få...og hvorvidt du får lov 'at være i fred' afhænger af din a-kasse og sagsbehandler...det hjælper rigtig meget, hvis du melder dig hos eks. adecco el.lign som vikar - sandsynligheden for at de finder dig noget er ikke stor...men så er du jo aktiv og behøver ikke sende helt så mangeskinansøgninger, når nu du HAR noget fornuftigt at tage dig til inden for overskuelig fremtid...Skal du alligevel i 6-ugers aktivering...så vælg noget på Niels Brock...det starter alligevel først til august/september...og da du ikke kan til den tid, melder du bare fra der...så er du fredet i mellemtiden...altså bortset fra, at du hver 7. dag skal aktivere dig på jobnet.dk

Er du RIGTIG heldig, har du en fornuftig sagsbehandler på det kommunale jobcenter, der kan nøjes med en telefonsamtale fremfor et personligt møde, da du jo HAR en plan og det jo er spild af jer begges tid, at du møder op til personlig samtale

Summa summarum jo bedre forberedt og fremme i skoene du er til 1. samtale alle steder - desto mere 'fred' får du - vær dog også obs på at du IKKE kan melde ferie, HVIS du allerede er indkaldt til samtale i samme periode som du ville holde ferie - så meld ferien allerede nu - og nyd sommeren med god samvittighed indtil du starter på er nyt liv som elev o-flag Det bliver nemlig en fantastisk dansk sommer - hvor udlandsbadeferie ikke er nødigt, da vi får supervejr herhjemme...har jeg besluttet - det har min pengepung nemlig bedst af pt ;-)

Anmeld

30. april 2012

Polyp-vb

og husker at det er din tidligere arbejdsgiver, der skal betale de første tre ledighedsdagen...dem skal du selv sørge for at få...og hvorvidt du får lov 'at være i fred' afhænger af din a-kasse og sagsbehandler...det hjælper rigtig meget, hvis du melder dig hos eks. adecco el.lign som vikar - sandsynligheden for at de finder dig noget er ikke stor...men så er du jo aktiv og behøver ikke sende helt så mangeskinansøgninger, når nu du HAR noget fornuftigt at tage dig til inden for overskuelig fremtid...Skal du alligevel i 6-ugers aktivering...så vælg noget på Niels Brock...det starter alligevel først til august/september...og da du ikke kan til den tid, melder du bare fra der...så er du fredet i mellemtiden...altså bortset fra, at du hver 7. dag skal aktivere dig på jobnet.dk

Er du RIGTIG heldig, har du en fornuftig sagsbehandler på det kommunale jobcenter, der kan nøjes med en telefonsamtale fremfor et personligt møde, da du jo HAR en plan og det jo er spild af jer begges tid, at du møder op til personlig samtale

Summa summarum jo bedre forberedt og fremme i skoene du er til 1. samtale alle steder - desto mere 'fred' får du - vær dog også obs på at du IKKE kan melde ferie, HVIS du allerede er indkaldt til samtale i samme periode som du ville holde ferie - så meld ferien allerede nu - og nyd sommeren med god samvittighed indtil du starter på er nyt liv som elev o-flag Det bliver nemlig en fantastisk dansk sommer - hvor udlandsbadeferie ikke er nødigt, da vi får supervejr herhjemme...har jeg besluttet - det har min pengepung nemlig bedst af pt ;-)

Anmeld

30. april 2012

babytrunte-vb

Åh gud hvor det lyder besværligt at være arbejdsløs. Godt der er nogle her man kan spørge. Men dejligt du HAR en plan og elevplads. Så er alt måske nemmere at holde ud. Krydser fingre for de lader dig være i fred.

Anmeld

30. april 2012

kongster-vb

Uanset om man er tilknyttet vikarbureau eller ej, så skal man søge jobs. Jeg får supplerende dagpenge, men skal stadig søge jobs hver uge, selvom jeg har noget fornuftigt at tage mig til.

Men bare rolig - A-kassen skal nok fortælle dig alt hvad du skal gøre og oversvømme dig med blanketter og møder, så du skal bare sørge for at få dig meldt ledig på jobnet.dk, så går resten af sig selv. 

Anmeld

30. april 2012

kongster-vb

Uanset om man er tilknyttet vikarbureau eller ej, så skal man søge jobs. Jeg får supplerende dagpenge, men skal stadig søge jobs hver uge, selvom jeg har noget fornuftigt at tage mig til.

Men bare rolig - A-kassen skal nok fortælle dig alt hvad du skal gøre og oversvømme dig med blanketter og møder, så du skal bare sørge for at få dig meldt ledig på jobnet.dk, så går resten af sig selv. 

Anmeld

30. april 2012

Signe1704-vb

Jeg har fået meldt mig ledig hos jobnet og ringet til arbejdsformidlingen (som ligger under kommunen, så det har noget med dem at gøre). De fortalte at jeg skulle udfylde en ledighedserklæring hos min a-kasse og det er så gjort. Og så skulle jeg ellers bare vente på at jeg hører noget - der kunne godt gå 14 dage..... Så nu er det bare at vente.

Den med ferie og møde var vigtig at vide - jeg må lige ringe derop og få meldt ferie i morgen. Jeg kan ikke melde det hos feriekonto endnu, da de bliver ved med at lave rod i det....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.